Gå til innhold

Ultralyd hos brystsenteret.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skal jeg ha ultralyd hos brystsenteret på sykehuset. Noen som har hatt ultralyd og ikke mammografi? Kan dem se kjapt om det er noe kun med ultralyd? :)

Anonymkode: 3ddcd...41c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På unge kvinner med tett brystvev er det vanlig å ta UL i steden for mammografi, du får beskjed om de finner noe som avviker fra normalen. 

Anonymkode: 73e0e...1ab

• Liker 1
Skrevet

Har gjort begge deler. Ofte tar man mammografi først, og er det noe de stusser over tar de UL også. Så jeg regner med at de ser det ganske lett hvis det ksulle være noe hos deg :) Noen ganger kan de se på formen av en kul at det feks er en cyste, men er de i det minste tvil tar de biopsi (da får du bedøvelse).

Anonymkode: 90514...18b

• Liker 1
Skrevet

jeg(ikke ts) trodde at mammografi var bedre enn ul. har implantat og tør ikke ta mammografi🤭

Anonymkode: 77347...756

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar 😊 blir 30 i år, så da tar de hvertfall først ultralyd 😊 er veldig spinkel og har små bryster, så de ser nok godt igjennom på ultralyd 😅 oppdaterer etterpå 😊

Skrevet

Jeg har nettop vært igjennom hele sulamitten, mammografi, ultralyd, biopsi, vevsprøve og operasjon (du må sikkert ikke operere). Det er ingenting å være redd for. Det eneste jeg syntes svidde litt var da de tok normal blodprøve i håndleddet, alt annet merket man nesten ikke. Jeg var nervøs for narkose, men det var faktisk veldig deilig.

Anonymkode: c06ba...d7d

• Liker 1
Skrevet

Hei 😊 De fant ikke noe galt i klumper i brystet. Så kun en liten cyste i ene brystet. Det har vært ribbein i brystet som har hovna opp. 

Så hun anbefalte å ta blodprøver, bli sendt til mr eller ct av skjelettet å se om det er noe betennelse. Alt starta jo med hevelse i knokkel i ryggen, mye vondt under ribbein, og hevelse i ribbein på brystet. 

Så får bare høre med legen :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har nettop vært igjennom hele sulamitten, mammografi, ultralyd, biopsi, vevsprøve og operasjon (du må sikkert ikke operere). Det er ingenting å være redd for. Det eneste jeg syntes svidde litt var da de tok normal blodprøve i håndleddet, alt annet merket man nesten ikke. Jeg var nervøs for narkose, men det var faktisk veldig deilig.

Anonymkode: c06ba...d7d

Hvordan gikk det med deg? 💖

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...