Gå til innhold

Nuppete laken - er dette faktisk avhengig av person?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med nuppete laken. Det går ikke lang tid før det er umulig å sove pga. små harde nupper.

Har lest noen som sier at de har nupper på sin side, men partnerens side er nuppefri. Er dette faktisk personavhengig. Er jeg en nuppete person? 🤪

Har alltid kjøpt jersystretch laken hos princess. Men tror kanskje jeg skal teste ut et «nuppefri sateng» de selger. Men dette er formsydd. Jeg har en 150x200 seng. Har alltid gått for 180x200 stretch laken for å få et som passer. Men formsydd laken, hvilken størrelse bruker man her? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri opplevd nupper, verken på min eller mannens side. Og her er laknene (har to stykk) 5+ år gamle, og vaskes hver uke + tromles. 

Har formsydd Geismars laken 180*200 i satin. 

Anonymkode: 03811...071

Skrevet

Jeg tror dette med nupper er personavhengig, ja. 

Jeg har kjøpt like laken fra samme sted (Ikea) til min egen seng og til min sønns seng. Men hans laken er fullt av nupper der han ligger, i "liggesonen", mens mitt laken er helt nuppefritt!? Det er så merkelig!

Kan det ha noe å si hva man sover i og hvordan man evt svetter? Jeg sover med t-skjorte og truse på. Sønnen min, som har nuppete laken, sover i bare truse.

Skrevet

Det kommer an på kvalitet. Hvis fibrene er korte (dårlig kvalitet, men billig) holder de seg ikke på plass og blir til nupper. 

Anonymkode: b49a2...d42

Skrevet

Vet ikke om du gjør dette, men hvis du vasker laken sammen med frottehåndklær kan det bli nupper. 

Anonymkode: da9c4...1c2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Vet ikke om du gjør dette, men hvis du vasker laken sammen med frottehåndklær kan det bli nupper. 

Anonymkode: da9c4...1c2

Jeg er skyldig i det, men nuppene er kun på området jeg sover, og ikke på hele lakenet, så det er i såfall en veldig merkelig tilfeldig måte at håndklær lager nupper på 😅😂🤪

Men sateng nuppefri laken er kjøpt i dag, halv pris av rød pris til og med, litt over 100kr isteden for 549kr 👌🏻 Så får jeg se om dette blir like nuppete eller ikke 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...