Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er fire dager gammel, og jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for mme pga store komplekser etter overgrep i tidlig barndom. Prøvde amming med første, og det endte med angstanfall hver gang jeg prøvde å få det til. Med første fikk jeg heller aldri noe melk, var litt sår og øm i puppene bare et par dager også var det ikke noe mer. 
Som med forrige, så lot jeg datteren min også denne gangen lete seg frem til brystet rett etter fødsel, og hun sugde da et par tak på hver side. Gjentok dette et par ganger til før vi ordnet i stand flaske til henne. 

Denne gangen har jeg fått melk, puppene mine er megastore og steinharde, og det pipler ut litt nå og da. Jeg tenker derfor å prøve en gang til før jeg kaster inn håndkle, men er det for sent? Vil hun godta puppen nå, etter fire dager på flaske? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gjorde det. 😊 

For min del tok det 4-5 dager før melka kom og fullammer nå. 

Du må nok bare la hun prøve en del ganger før du eventuelt kaster inn håndkle

Anonymkode: 6ea71...2d7

• Liker 3
Skrevet

Min godtok pupp etter flaske. 

Å ikke få melk og dermed ikke begynne ammingen skikkelig før 4 dager etter fødsel, er helt normalt. 

Bare tilby puppen ofte, selv når baby ikke virker særlig sulten. Tilby også pupp før flaske

Anonymkode: f5887...073

• Liker 2
Skrevet

Da tror jeg jammen meg jeg skal prøve. Hadde jo vært flott hvis vi faktisk fikk det til :) 

• Liker 7
Skrevet

Ikke noe problem 🙂 Du kan også få veiledning på barsel hvis du vil 🌷 Les ammeråd på nett,eller bok ,- så er du i gang ..Dersom du har mye melk,så går det nok av seg selv. 

Anonymkode: fa1dc...ef8

Skrevet

Så flott at du har klart å bearbeide såpass at du nå midt oppe i situasjonen kjenner på følelsen at du ønsker å prøve igjen! Ingen råd herfra, men masse heiarop! 😊

Anonymkode: 48812...50b

• Liker 2
Skrevet

Er det ikke bare å prøve istedet for å spørre på et forum? 🤣

Anonymkode: c47e4...375

Skrevet

Vi ga kopp i 8 dager fordi baby ikke fikk tak. Riktig nok på grunn av stamt tungebånd, men han tok fint puppen etter klipp. Nå delammer vi, har fått opp produksjon såpass at vi bare gir en flaske mme i døgnet😁 baby er 8 uker.

Anonymkode: 71e25...a47

Skrevet

Prøv i veg. Det tok fleire dagar før eg fikk til ammingen. Baby skjønte ikkje teknikken, så eg pumpa og gav flaske i over ei veke, kombinert med litt amming. Det gikk seg til, og eg endte opp med å amme til 3 år 😊

Lykke til, uansett om det blir mm eller mme. 👍

Anonymkode: e4849...872

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ta deg en bolle. 

TS: håper du får det til om du finner ut at det er det som passer for deg ❤️ 

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper det går bedre med deg denne gangen!

Jeg lot babyen amme uten at det kom noe særlig melk, og jeg ga mme i kopp. Dette varte i ca en uke før jeg fullammet.

Hvis du vil, så kan du prøve. Kanskje kontakte noen hos Ammehjelpen for råd?

Anonymkode: 6b1aa...c23

Skrevet

Så fint å lese at du føler deg motivert for å prøve 🥰 Heier på deg!

Anonymkode: a7a44...910

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Plager det deg at jeg valgte å spørre? :) 

Har fått det til tre ganger i dag 😅 jeg er helt overveldet jeg, forrige gang gjorde det så vondt både fysisk og psykisk, nå gjør det ikke vondt det hele tatt. Må innrømme at jeg er litt overrasket 🙈

• Liker 5
Skrevet

Baby tok ikke puppen her før hun var rundt 12 dager. :) Så fint at du vil prøve, men husk at mme ikke er noen skam som mammapolitet mener. Viktigeste er å ha det godt selv for at baby skal ha det godt❤

Anonymkode: 51bc5...21a

• Liker 3
Skrevet
Marisana skrev (12 minutter siden):

Plager det deg at jeg valgte å spørre? :) 

Har fått det til tre ganger i dag 😅 jeg er helt overveldet jeg, forrige gang gjorde det så vondt både fysisk og psykisk, nå gjør det ikke vondt det hele tatt. Må innrømme at jeg er litt overrasket 🙈

Så hyggelig for deg. Klem🥰

Anonymkode: 4334c...012

• Liker 1
Skrevet

Google «re-start breastfeeding». Jeg måtte slutte å Anne etter fire dager og kaste melken i en uke pga medisiner mot en infeksjon, og det gikk fint å få ungen over på pupp igjen etterpå. Bestemte meg for at «i dag skal vi bare være her på soverommet, rolig du og jeg til vi får til dette. Satte på fredelig bakgrunnsmusikk (whatever får DEG til å slappe av: Pust, puls og sånt har SÅ mye å si for om ungen blir stressa osv! 

Vi styret litt med puppen et par timer, men så gikk det greit. 

Anonymkode: 6ffb7...aed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...