Gå til innhold

Kan du få hele håndflaten i bakken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Kanskje du ikke klarer å få hele håndflaten i bakken. 

Anonymkode: e5178...bc4

Haha, +1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesten, klarer der på en god dag hvis jeg er god og varm. I perioder jeg gjør mye yoga, så klarer jeg det. 

Anonymkode: 4a794...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ta hele håndflaten i gulvet og bøye albuene før jeg ble gravid. Nå må jeg ha hjelp til å ta på sokkene. 🤪

Anonymkode: e6355...7d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det klarer jeg, klarer også å komme til over hele ryggen med hendene, og ta ett ben bak nakken(ikke alt dette på én gang, da). Sistnevnte har alltid vært mitt partytriks. Har aldri holdt på med yoga, turn eller noe sånt, men liker å røre på kroppen.

Kvinne, 53

Anonymkode: 5afbc...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har trent for mye i ungdommen uten særlig strekking, og har nok fått permanent korte og stive lårmusker. Når det er sagt tjener nå jeg en del fleksibilitet og yoga, og klarer å touche gulvet med strake ben og kanskje bøye meg enda litt lengre ned, om jeg er varm. Men håndflaten kommer nok aldri ned.

Når det er sagt er det store individuelle forskjeller her. Jeg har venninner som klarer dette uten å ha trent eller strukket noe særlig i det hele tatt. Kanskje hemmeligheten er at de ikke trente og løp så mye i ungdommen 😮 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men det har jeg ikke noe målsetting om å klare. Har ønske og behov for bedre mobilitet, men da hovedsaklig i skuldrene/over hodet. 

Anonymkode: 59292...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Alauda said:

Når det er sagt er det store individuelle forskjeller her. Jeg har venninner som klarer dette uten å ha trent eller strukket noe særlig i det hele tatt. Kanskje hemmeligheten er at de ikke trente og løp så mye i ungdommen 😮 

Vi er også født forskjellige. Hun i vidoen var mykere enn de fleste turnere allerede før hun begynte å tøye ut.  Videoen forklarer hva i kroppen som gjør at noen er født mykere enn andre og hva som skjer med kroppen når man tøyer ut.  

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Klarte det ikke som ung. I stor grad genetisk det der... Stivhet på baksiden av lårene er ofte hovedårsaken. Fordeler med å være stiv og O:-)

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen problem. Jeg har aldri tøyd og bøyd, men jeg har hypermobile ledd som gjør det veldig enkelt for meg. 

Anonymkode: a1d17...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Regner med du mener strake ben og føttene samlet? Ellers er det jo ikke særlig vanskelig. 

Anonymkode: acf3b...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg ligge på ryggen. 😂😂😂

Endret av Smeltemann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

45 år. Kommer ned til gulvet med flat hånd. Er overvektig, med kraftig artrose, samt prolaps i korsryggen.

Anonymkode: 861fa...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, aldri hatt noe problem med det. Alltid vært ganske myk. Selv som høygravid kunne jeg det 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.2.2021 den 1.21):

Inspirert av tråden om pushups. Kan du med strake ben få hele håndflaten i bakken? 

Jeg er kvinne på 33 og klarer det. 

Anonymkode: 15d37...f28

Ja, kvinne 30.

Mamma er 70 og klarer også det. Hun er syk, men hun klarer enda å være myk nok til å strekke seg ned. Hun tøyer aldri ut pga sykdom. 

Anonymkode: 07eb2...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ja, får ikke noe motstand egentlig når jeg treffer bakken, har for lange armer.

Anonymkode: f4220...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Har ikke sjangs en gang. Jeg er så stiv at jeg mangler rundt 20 cm før jeg i det hele tatt når ned med fingertuppene jeg 😂😂

Anonymkode: e3dc3...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vent litt, jeg skjønner ikke helt denne. Er dette virkelig vanskelig for noen?

Anonymkode: 69662...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud..jeg har brukt de siste sekundene på å lure på hva i all verdens slags øvelse dette er..få hele håndflaten i baken?? 

Må få meg briller..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...