Gå til innhold

Luster sanitorium

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har besøkt stedet i det siste? Vet det er sperret av og at man blir anmeldt for å gå inn. Men er det lett å komme seg inn? Hvordan er veien fram til bygget? 

Anonymkode: c4dfe...294

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir selvsagt anmeldt for å bryte seg inn i andre eiendommen. Tror du hadde likt det dårlig om noen brøt seg inn i din bolig. Selve veien opp er åpen. 

Anonymkode: fc619...411

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Man blir selvsagt anmeldt for å bryte seg inn i andre eiendommen. Tror du hadde likt det dårlig om noen brøt seg inn i din bolig. Selve veien opp er åpen. 

Kan ikke sammenliknes 😂 dette er snakk om en eiendom som mest sannsynlig blir revet, dessverre. Den kommer bare til å stå å forfalle og enkelte vil gjerne oppleve bygningen før den er så forfalt at det er umulig. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg og mange andre jeg kjenner har vært der for mange år siden,jeg ville ikke anbefalt noen å rote rundt der nå. Allerede da vi var der som tenåringer så var det hull i gulv løse planker å trø på, spiker her og der osv. Men det var verdt det og jævlig creepy! 

Anonymkode: b8d41...74d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan ikke sammenliknes 😂 dette er snakk om en eiendom som mest sannsynlig blir revet, dessverre. Den kommer bare til å stå å forfalle og enkelte vil gjerne oppleve bygningen før den er så forfalt at det er umulig. 

Det er likevel noen som eier bygning og det er ikke lov å gå inn i den.

Anonymkode: e56ff...5fd

• Liker 4
Skrevet

Det er vel planer om å restaurere bygget og starte hotelldrift, men det går tregt.

Uansett så er det noen som eier det og man skal selvfølgelig ikke bryte seg inn, de som driver med seriøs Urbex følger en del regler.

-Man skal ikke bryte seg inn.
-Man skal ikke stjele.
-Man skal ikke ødelegge noe.
-Man skal ikke dele lokasjoner med folk som ikke kan følge disse reglene.

Det eneste man kan ta er bilder og man skal ikke etterlate noe annet enn fotspor, alt for mange idioter raserer og stjeler ting fra forlatte steder og det fører til at de blir stengt ned. De som driver seriøst med Urbex og fotografering får et ufortjent dårlig rykte. 

Anonymkode: c0a19...930

• Liker 9
Skrevet

Som det nevnes over. Det finnes regler.

"Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints"

• Liker 4
Skrevet

At du "har lyst" gjør det ikke ok å ta seg inn på andres eiendom.. 😑

Anonymkode: 2eabe...93b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selvsagt kan det sammenliknes. Ikke faen om jeg hadde tillatt at andre hatt tatt seg inn i mine eiendommer, uansett hvilken forfatning de er. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel planer om å restaurere bygget og starte hotelldrift, men det går tregt.

Uansett så er det noen som eier det og man skal selvfølgelig ikke bryte seg inn, de som driver med seriøs Urbex følger en del regler.

-Man skal ikke bryte seg inn.
-Man skal ikke stjele.
-Man skal ikke ødelegge noe.
-Man skal ikke dele lokasjoner med folk som ikke kan følge disse reglene.

Det eneste man kan ta er bilder og man skal ikke etterlate noe annet enn fotspor, alt for mange idioter raserer og stjeler ting fra forlatte steder og det fører til at de blir stengt ned. De som driver seriøst med Urbex og fotografering får et ufortjent dårlig rykte. 

Ja det går veldig tregt, derfor tror jeg det ikke blir noe av dessverre. 

Kommer ikke til å BRYTE meg inn på dette stedet. Derfor jeg lurte på om noen visste om det for eksempel var åpning i gjerdet osv. leste jo i 2019 at gjerdet stadig vekk blir brutt opp og at det bare var å spasere inn døra.. 

Har vært på mange forlatte steder, ville aldri ødelagt eller tatt noe

• Liker 1
Skrevet

Hvor i landet bor du siden du spør om dette på kvinneguiden? 
Det er nye lokale eiere som jobber med vedlikehold og har planer om hotelldrift.

Regner med at etter all hærverket som har vært der så er alle dører og vinduer godt sikret nå.

Hilsen sogning, som har vært inne i bygget, men for 30 år siden 😙

Anonymkode: bc12d...829

• Liker 3
Skrevet

"Jeg vet at en ting er ulovlig å gjøre, men jeg har lyst til å gjøre denne ulovlige tingen. Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal gå fram for å gjøre det?" :murvegg: :klaske: 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvor i landet bor du siden du spør om dette på kvinneguiden? 
Det er nye lokale eiere som jobber med vedlikehold og har planer om hotelldrift.

Regner med at etter all hærverket som har vært der så er alle dører og vinduer godt sikret nå.

Hilsen sogning, som har vært inne i bygget, men for 30 år siden 😙

Østfold. Vil egentlig bare se stedet, selv om det bare er ute. 
Det vi er mest bekymra for er veien opp. Den er vel ikke brøyta? Er det mye snø der? 

Skrevet
Ullvott skrev (53 minutter siden):

"Jeg vet at en ting er ulovlig å gjøre, men jeg har lyst til å gjøre denne ulovlige tingen. Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal gå fram for å gjøre det?" :murvegg: :klaske: 

Ja om det er åpent og bare er å spasere rett inn såå.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Østfold. Vil egentlig bare se stedet, selv om det bare er ute. 
Det vi er mest bekymra for er veien opp. Den er vel ikke brøyta? Er det mye snø der? 

Ja nå er det sikkert en meter.. vent til våren, er ikke aktivitet der nå uansett.

Anonymkode: b8d41...74d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja om det er åpent og bare er å spasere rett inn såå.. 

Det er låst!! Og det er mer enn nok snø til å sette seg fast 😂 Ta en tur fra Østfold, du 🤪

Skrevet

Ta gjerne med deg covid 19 også 😙

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ta gjerne med deg covid 19 også 😙

Ja skal ta med den muterte varianten 😄

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja skal ta med den muterte varianten 😄

Hvorfor vil du egentlig til Harastølen?, er det for å se eller fotografere eller for noe overtroisk tull?.

• Liker 1
Skrevet

For en del år siden var jeg på gamle Lier, det var på en litt barnslig måte veldig spennende. Hadde nylig lest 23-salen av Ambjørnsen, så tankene fikk løpe litt løpsk der vi gikk rundt i hovedbygget med lommelykter og så på forfallet. Var vel verdt besøket, mye inntrykk!

Anonymkode: 93a35...8d5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...