AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 Min datter er bare 12 men i full pubertet og ansiktet (samt bryst og rygg) er FULL av akne. Hun er så plaget at hun ikke våger gå på skolen. Dette er så vondt! Jeg aner nesten ikke hvor jeg skal begynne, har selv aldri hatt kviser.....Gikk på apoteket og kjøpte Basiron, for det anbefalte farmasøyten....Noen med erfaring? Hun har kun brukt det en natt nå.... Håper noen kan fortelle meg hva jeg kan gjøre for å hjelpe henne..... Anonymkode: e124e...ad4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 Ta henne med til fastlegen! Anonymkode: 97c79...18b 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 Fastlegen som henviser til hudpoliklinikk 😀 Anonymkode: 93dfd...506
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #4 Skrevet 8. februar 2021 Ja skal ta henne til fastlegen men hadde håpet slippe hudlege. Er minst tre mnd venting men også mye styr for henne (hun er redd for leger). Ingen som har konkrete tips om krem, salve, behandling som har hjulpet deres barn? Anonymkode: e124e...ad4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #5 Skrevet 8. februar 2021 Jeg fikk Diane p-piller som hjalp mye. Usikker på om fastlegen vil gi ut til noen som er så unge, men etter min mening er det bedre enn antibiotikakurer og den sterke kuren med masse bivirkninger. Anonymkode: 73448...bbd
MiaHI Skrevet 8. februar 2021 #6 Skrevet 8. februar 2021 Det finnes ingen god krem/rens for acne, desverre. Hvis dere vil få bukt med dette må dere til lege/hudlege. Hvis hun hater leger kan du begrense besøket til en lege ved å gå til privat hudlege som ikke krever henvisning, men dette vil jo bli mye dyrere. 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #7 Skrevet 8. februar 2021 Jeg hadde faktisk tatt henne med til privat hudlege. Det der er så belastende for en ung sjel at det beste er å få hjelp med en gang. Anonymkode: c01df...833
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #8 Skrevet 8. februar 2021 Ta henne med til hudlege. Det finnes medisiner hun kan få med resept. Vet at volvat har e-konsultasjoner. Ved mye akne kan hun ødelegge hudvevet sitt for bestandig. Anonymkode: 7df36...25a 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #9 Skrevet 8. februar 2021 Jeg slet også med dette da jeg var ung. Gikk til hudlege som anbefalte mange kremer osv. Basiron har jeg brukt en stund, uten at det hjalp særlig. Gikk på antibiotika-kur i nesten et helt år. Veldig ekkelt. Etter flere år fikk jeg ny fastlege, som anbefalte Diane. Det var som en revolusjon, det hjalp! Utrolig. Men da hadde jeg gått i årevis med mange kviser, fått arr som aldri går bort, bode fysisk og psykisk. Skulle ønske noen hadde fortalt meg om Diane tidligere. Anonymkode: fe205...de8
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #10 Skrevet 8. februar 2021 Uansett hvaa du velger så vil det ta tid før du får resultatet. Minst 3 måneder sies det, så ikke vær for utålmodig når dere får et alternativ enten av legen eller hudlegen. Anonymkode: 715eb...79d
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #11 Skrevet 8. februar 2021 Så vondt å lese.. Jeg har slitt med akne siden jeg var 12 år. (Er nå 40år)Ansikt, rygg og bryst. Prøvde alt av reseptfrie legemidler. Ingen virkning. Ville ikke til legen fordi jeg syntes det var flaut.. hadde store komplekser. Jeg ble ikke kvitt hudproblemet mitt før jeg begynte på antibiotika. Fastlegen som ordnet dette. Da hadde jeg gjemt meg bort under tykke lag med sminke i over 10år! Tablettene måtte tas på tom mage så jeg satt vekkerklokke på, tok tablettene og sovnet igjen. Viktig å ta på tom mage og spise 2 timer etterpå. Har også brukt p-piller men dette løste kun problemet mens jeg brukte dem. Sluttet jeg kom problemet tilbake med dobbel kraft. Evnt krem på resept som kan brukes sammen med tabletter eller uten. Håper jenta di får hjelp. Kan være smertefullt og det kan bli arr. Noen kviser her og der kunne jeg taklet og det er normalt. Men når det blir på rygg, bryst og store deler av ansiktet blir det medisinsk. Det er jo blitt populært nå og være stolt av huden sin og omfavne det uperfekte/perfekte. Det syntes jeg er fint og kviser er ingenting å skamme seg over. Men viktig å vite at det er hjelp å få også ❤️ Anonymkode: 778b0...ae7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #12 Skrevet 8. februar 2021 Tusen hjertelig takk for alle gode svar! ❤️ jeg tror jeg tar henne direkte til hudlege.... Og så skal jeg ha Diane i bakhodet. Spørs vel...hun er jo midt i pubertet og enda flere hormoner i kroppen er kanskje ikke gunstig? Jeg vet ikke. Takk for alle innspill! Anonymkode: e124e...ad4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå