Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sponser han endel. Men, kan jeg da kreve at han kutter sine hobbyer? Føler det ikke riktig at jeg skal betale maten hans,så kan han forsette med sine ting. Er ikke rik jeg heller.

Anonymkode: 54b9e...bc0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt skal du ikke betale maten hans! Han får gå på sosialen eller sin mor om han ikke har penger til mat. Er det ikke noe suppekjøkken eller lignende for fattige?

Anonymkode: 479ec...80d

• Liker 9
Skrevet

Bor dere sammen eller er det bare innimellom dere spiser sammen? Og hvilke hobby har han som gjør at han ikke har råd til mat? 

Anonymkode: 6fcdf...fa1

• Liker 3
Skrevet

Du skal ikke betale en dritt, han må grep om livet sitt selv!!

Anonymkode: 4272a...cbf

• Liker 4
Skrevet

En eks var sånn.

Han: «kan jeg låne et par tusen? Er helt blakk og trenger penger.» 

Jeg: «å, hva skal dunkene penger til nå igjen da?» 

jeg trodde jo det var noe viktig siden han spurte meg som er fattig alenemor som den gangen gikk på aap.

Han: «nei, til vin og røyk og må spille på trav» 

Jeg: «Er det virkelig DET pengene jeg har lånt deg tidligere, har gått til??

Han: «Ja, og burger King. Må jo ha mat.»

Jeg: «Altså, her trodde jeg det var noe viktig som regninger og mat, ikke penger til å kose deg med og du skylder meg jo allerede seks rusen... her sliter jeg økonomisk selv og trodde det var nødhjelp jeg hjalp med mens pengene har gått tolv trav og vin?»

Mitt råd er: aldri vær sammen med en som det der. 

Anonymkode: 3ea50...cb3

• Liker 14
Skrevet

Masse autocorrectfeil i innlegget mitt men skriver på en liten mobil. Dunkene=du låne. Rusen=tusen. Tolv=til.

Anonymkode: 3ea50...cb3

Skrevet

det er mannen som skal betale for dama, ikke andre veien. du får skaffe deg en ny type tenker jeg.

Anonymkode: 6dcd3...365

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg sponser han endel. Men, kan jeg da kreve at han kutter sine hobbyer? Føler det ikke riktig at jeg skal betale maten hans,så kan han forsette med sine ting. Er ikke rik jeg heller.

Anonymkode: 54b9e...bc0

Han må selv prioritere egne penger, og så kan du si nei til å låne bort eller sponse! Hvis han ikke er voksen nok til å se at han ikke kan holde på med en hobby når han ikke har råd til mat, så ville jeg revurdert hele forholdet. 

• Liker 2
Skrevet

Hadde en eks som var sånn, skylder meg mange tusen den dag i dag, men jeg kommer aldri til å se de pengene igjen.. 

Ikke lån ut penger du mest sannsynlig aldri får tilbake. 

Anonymkode: 46ed5...53b

• Liker 2
Skrevet

Fattog eller har for dyre vaner?

En kjæreste skal bære sin egen vekt enten det er kvinne eller mann. Det er nå min mening.

• Liker 6
Skrevet

Nei. Du kan ikke bestemme hva han bruker penger på.

Men du kan la være å gi han penger hvis du ikke ønsker å sponse hobbyen hans. Du har et valg! Bruk det!

Anonymkode: 479ec...80d

• Liker 2
Skrevet

Han har tydeligvis dårlig råd pga dårlige prioriteringer. Slutt å sy puter under armene på han, du gjør han en bjørnetjeneste. 

Du får et lite råd av meg helt gratis: ikke flytt sammen før han endrer sine prioriteringer og viser det på sikt! 

Anonymkode: f0368...273

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du får et lite råd av meg helt gratis: ikke flytt sammen før han endrer sine prioriteringer og viser det på sikt! 

Støtter denne, bodde med, og forsørget en som ikke evnet å føre seg opp hos NAV engang, gikk såpass at vi måtte ta opp et lite lån. Som jo bare kunne stå i mitt navn, siden jeg var den eneste med inntekt. To dager etter han hadde fått sin første lønning, etter endelig å ha fått seg jobb, gjorde han det slutt. Så aldri en kronen til lånet. Lærte på den kjipe måten, for å si det sånn....

Anonymkode: ced59...289

• Liker 2
Skrevet
draug 75 skrev (7 timer siden):

Fattog eller har for dyre vaner?

En kjæreste skal bære sin egen vekt enten det er kvinne eller mann. Det er nå min mening.

Jeg ville ha lagt til et spørsmål til.

Eller er gjerrig?

Anonymkode: ab76f...255

Skrevet

Det er vel greit å hjelpe kjæresten litt økonomisk om det er behov for det, men da må vedkommende først lære seg å prioritere mat og nødvendigheter framfor hobbyer og gøy. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...