Gå til innhold

TA VARE PAA HVERDAGENE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gleder du deg til hverdagene?

Jeg har tenkt litt paa dette i det siste. Har en tendens til aa fylle opp hverdagene med for mye plikter og ting jeg egentlig ikke setter saa hoyt paa lista over det jeg LIKER aa gjore her i livet.

Merker at jeg gleder meg til helger og ferier. Ofte tenker jeg "bare to dager igjen til ferien", men ideelt sett burde man jo glede seg til HVER eneste dag, uavhengig av om det er ferie eller ikke.

Hver eneste dag gir jo muligheter til aa laere nye ting, oppleve noe nytt, hore paa god musikk, se noen man liker det vaere seg kollegaer, venner eller kjaereste, spise noe godt... osv.

Det er jo tross alt hverdager det er flest av. Saa jeg jobber med aa ta hverdagen tilbake. Hvordan ser du paa din hverdag? Naar du legger deg om kvelden, gleder du deg da til du skal staa opp?

Ada

som jobber med aa glede seg til ALLE dager

(uavhengig av X antall innleveringer denne uka!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Ada

Det ER jo flerst hverdager. Og det gjør ikke-hverdager litt mer spesielle.

Men jeg er enig med deg i at siden det er flest hverdager, burde man faktisk leve også de dagene.

Selv er jeg trøtt som ei strømpe om morgenen - den kommer så alt for tidlig - hver dag. Men etter en kaffekopp eller fire, er selv ikke mandag morgen så ille.

Jobben trives jeg med, selv om det er dager jeg lurer på om det ikke hadde vært lurere å grave seg ned i tide.......

Ettermiddagene er litt hvile, og helst litt tid til meg selv, et strikketøy, en god bok, litt maling, noen venner - altså ting jeg liker å gjøre - når ikke krapylene mine trenger litt mammatid, da. (og det gjør de selv om de er så store at de egenlig er flyveferdige). Og så litt tid med han jeg deler hus og stømregninga med, da. - og alle disse små hverdagsbitene er på en måte livet - ikke sant?

Og det er nå jeg får problemer med hverdagen - kvelden er for kort - det blir for seint på kvelden før jeg køyer, og da blir morgenen tung - igjen.

Men jeg trives med hverdagene, selv om de kanskje ikke er så spennende som en helg eller en ferie. HVis man bare pakker livet inn i glanset helgepapir, laver man alt for lite. Og det er jo kontrastene mellom det hverdagselige og helgefesten som beriker begge deler.

Skrevet

Jeg liker best hverdagene jeg, spesielt de dagene jeg ikke skal på skolen. Den tiden fra jeg da vokner til jeg skal hente min datter i barnehagen er bare helt fantastisk. Helger og ferier er jo bare stress og mas, ikke noe ro i det hele tatt. Nei, ukedager frem til klokken 1530, det er toppen.

Skrevet

Liker ikke å stå opp. gledrer meg sjeldent når jeg legger meg.

:)

Skrevet

Godt poeng.

Altfor få av oss tenker på at en dag så har vi faktisk ikke flere dager igjen..

Når vi ligger der å merker at sløvheten tar kommandoen.

Å Gud, hva vi da hadde gitt for en ekstra hverdag, da?

Tror mye av virkelig lykke ligger i å innse dette og samtidig se på det hele som noe som er ment som en nytelse.

Ta hver dag som noe spennende og gjøre med den som du vil.

Vi har bare et begrenset antall!

Samtidig tror jeg det er viktig å aldri legge seg med en følelse av at denne dagen fikk jeg for lite ut av. Da tenker du fort slik om måneder og etterhvert år.

Glem det. Bortkastet tid.

Uansett.

Det viktigste er om du lo eller ei. Om du hadde det morsomt!

Om du koste deg.

(Tross alt: Du tar ikke med deg hverken penger eller suksess når du drar.

Men et smil om munnen, hadde gjort seg?)

The meaning of life by Pinocchio.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...