Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken uke ble du strippet, og hvor lenge etter fødte du evnt? :) 

Anonymkode: e62d2...b49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer veldig på det samme :) Er i uke 39 i dag og håper å bli strippet av jordmor i morgen 😬

Anonymkode: 56060...0be

• Liker 1
Skrevet

Ble strippet 41+4 og 41+6. kjente ingenting etterpå, men Vannet gikk morgenen etter den siste runden. Testet alle mulige kjerringråd, tur, knebøy osv 🤪 Er veldig nyskjerrig på om fødselen hadde startet den dagen uansett, eller om strippingen hadde effekt😅

Anonymkode: 59181...999

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lurer veldig på det samme :) Er i uke 39 i dag og håper å bli strippet av jordmor i morgen 😬

Jeg håper på stripping om 1,5 uke selv, krysser fingrene for at det er modent for det 🤞🏼😄 Håper du får i morgen, og at det gir resultater 😍

• Liker 1
Skrevet

Strippet på termindato, fødte 5 dager senere

Anonymkode: a1dde...0a7

• Liker 2
Skrevet

Funka begge ganger. Var ca en uke over termin begge gangene.

Med første fødte jeg med ks dagen etter, men det var fordi det var overtidskontroll den dagen og det viste seg at det var seteleie. Det hadde begynt å bli åpning, og det var det ikke dagen før da stripping ble gjort. Med nr to hadde jeg maserier i 50 timer etter stripping, og fødte ca 65 timer etter strippingen. Hadde absolutt ingen tegn på at fødselen ville starte før stripping, begge ganger. 

Anonymkode: 6d9b6...e83

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg håper på stripping om 1,5 uke selv, krysser fingrene for at det er modent for det 🤞🏼😄 Håper du får i morgen, og at det gir resultater 😍

Tusen takk og det samme til deg 🤩

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Kan jeg spørre.. Hva er grunnen til at man skal strippes i uke 39? Du er jo ikke fullgått enda da.. Trodde dette var noe Mn gjorde på overtidskontroll eller ved igangsetting? Var selv på kontroll denne uken (39+2) og var aldri snakk om noen sjekk av modning eller stripping. 

Anonymkode: 85338...cbc

Skrevet

Ville aldri gjort det igjen. Ble strippa, og fikk et døgn med maserier, som hadde null effekt. Ble bare veldig sliten, før alt skulle i gang. Ble satt i gang to dager senere. 

Anonymkode: 743fd...65a

Skrevet

"Strippet?" Hva mener dere?

Anonymkode: 463fc...f2f

• Liker 1
Skrevet

Ble strippet en uke på overtid. Riene begynte ca 15 min etter dette. Fødte 18 timer senere. 

Skrevet

Med nr 1 ble jeg strippet over en uke før termin fordi planen var å sette i gang noen dager etter. Det virket ikke og jeg merket ingenting i etterkant heller. Med nr 2 ble jeg strippet to dager før termin, igjen i håp om at det skulle sette i gang noe av seg selv. Da fikk jeg masse maserier utover dagen, men ingenting mer skjedde og jeg ble satt i gang på termindagen.

Skrevet

Null effekt. Bare veldig vondt

Anonymkode: b7aa4...f99

Skrevet

Jeg trodde også jeg ble strippet av jordmor i uke 39..den strippingen hun utførte var egentlig bare litt pirking ifht strippingen jeg ble utsatt for på sykehuset i uke 41..fy fabian det var vondt det!! Og førte til sinnsyke maserier som etterhvert gikk over til skikkelig intense rier i løpet av noen timer. 

Skrevet

Jeg ble strippet på termindatoen og babyen kom til verden ca 12 timer senere. Jeg var plaget av maserier og kynnere i utgangspunktet, så det kunne liksom ikke bli så mye verre. Det var helt modne forhold, og tøyelig til 4 cm, så det kan godt hende jeg hadde født til samme tid uavhengig av strippingen.  

Anonymkode: c7f9f...d1e

• Liker 1
Skrevet

Nå husker jeg ikke nøyaktig når jeg ble strippet og når fødselen var i gang, men jeg ble strippet og fikk en del maserier som tok seg opp til slutt til fødsel. Han ble født 4 dager på overtid. Vil absolutt si det hjalp for meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ble du strippet idag?? 🤞🏼

Skrevet

Jeg hadde termin på en onsdag. Ble strippet 7 dager før og igjen 5 dager før. Fødselen startet dagen etter den siste og barnet kom 3 dager før termin. Men det var en tøff fødsel for både meg og barnet, så om jeg skal ha fler ønsker jeg ikke stripping. Har fått for meg at fødselen hadde gått litt bedre om den startet helt av seg selv, uten noe form for tukling oppi der. At man startet noe som ikke var helt klart. 

Alt dette kan selvfølgelig bare være tilfeldigheter også!🤷🏽‍♀️

Anonymkode: 0b6d5...68e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...