Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har vært inne på disse forumene i noen år nå. Først var jeg i flere år på forumet prøvere og ufrivillig barnløse før jeg endelig ble gravid og kom over i dette forumet.

Men nå kjenner jeg at jeg er så utrolig lei av all negativiten. Uansett hvilket tema noen tar opp på forumet, så er det alltids noen som må utrykke negativitet bak sitt "anonyme" navn.

Jeg vil tro at vi som oppretter innlegg hvor vi stiller spørsmål, er ute etter å få ett ordentlig svar, få støtte osv. Ikke bli øset ned med negativitet som bare gjør oss mer usikre.

Jeg meldte meg nylig inn i forumet til babyverden,  og føler mye mer tilknytning og støtte fra alle der. På di 2 måndene jeg har vært på det forumet, har jeg ikke en eneste gang lest noe negativit. Kanskje fordi man ikke kan gjemme seg bak ett "anonymt" navn?

Kan ikke alle her ta seg selv i nakken, og skru om hodet sitt til å bli litt mer positive? Det hjelper absolutt ingen med å være negativ

Endret av Prover91
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva anser du som negativitet? Alle som ikke er enige med deg? 

Å skrive bak anonymbruker eller ei er egentlig irrelevant, folk må få lov til å uttrykke seg for det.

• Liker 1
Skrevet

I mange tilfeller så er det faktisk ts som er frekk og dermed legger føringer for stemningen videre.

Anonymkode: c780f...042

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I mange tilfeller så er det faktisk ts som er frekk og dermed legger føringer for stemningen videre.

Det er sjeldent jeg er inne å kommenterer her inne på forumene så det kan du ikke si.

Allerede ser jeg at du gjemmer deg bak ditt anonyme navn.

Skrevet
Prover91 skrev (Akkurat nå):

Det er sjeldent jeg er inne å kommenterer her inne på forumene så det kan du ikke si.

Gjemme meg? Det er ikke forbudt å skrive under anonymbruker.

• Liker 4
Skrevet
Prover91 skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det et problem at folk skriver under anonymbruker? 

• Liker 1
Skrevet
Ab-bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det et problem at folk skriver under anonymbruker? 

Nå var det ikke det som var hoved grunnen til innlegget. Men det at det er altformye negativitet..

• Liker 1
Skrevet

Nå var det ikke det som var hoved grunnen til innlegget. Men det at det er altformye negativitet..

Jo, men man ser like mye negativitet og oppgulp fra folk som skriver under nick. Er jeg her for å diskutere så gir jeg blanke i om folk er anonyme eller ikke. Og ja jeg er enig i at det kan være en del negativitet her inne, men det er som oftest sammensatt: frekke parter på begge sider - og nok en grunn til at jeg sjeldent gidder å begi meg ut på en diskusjon her inne.

Skrevet

Eg er faktisk enig. Her om dagen var det ein tråd om ein far som trengte hjelp fordi kona revna masse under fødsel. Folk hevda han ikkje burde få barn fordi han var dårlig til å planlegga, folk angrep han og kona som personar. Få svar var relevant for tematikken, det er noko som eigentlig går igjen. At folk på ein måte er ute etter å ta TS for ting i staden for å svara. Det er liksom ikkje lov å ha alt på stell, samt kommentarar om at folk som får barn med autisme ikkje burde få fleire, masse stygge greier usj! Eg fekk ein gang ein kommentar at eg ikkje burde ha reprodusert når eg posta eit spørsmål om morsmelkerstatning også. (krangel om kva temperatur vannet skal væra når man blander).

Heldigvis er mange folk her superkoselige også, ellers hadde eg ikkje vore her.

• Liker 12
Skrevet
Ab-bruker skrev (1 minutt siden):

Jo, men man ser like mye negativitet og oppgulp fra folk som skriver under nick. Er jeg her for å diskutere så gir jeg blanke i om folk er anonyme eller ikke. Og ja jeg er enig i at det kan være en del negativitet her inne, men det er som oftest sammensatt: frekke parter på begge sider - og nok en grunn til at jeg sjeldent gidder å begi meg ut på en diskusjon her inne.

Det er jo veldig synd at noen har den holdningen om at dem ønsker å gå inn på ett forum for å diskutere.

Personlig går jeg inn på forum hvis jeg har spørsmål om noe, og ønsker andres erfaringer feks. Ikke for å lete etter en plass for å diskutere. Jeg kan også gå inn på innlegg hvis jeg ser ett tema om noe som interesserer meg eller ett tema om noe jeg selv har erfaringer fra og kan komme med tips. 

• Liker 1
Skrevet

Har merket dette jeg og. Synes det er utrolig mye spydighet og så mange som svarer hånlig. Jeg blir helt satt ut av enkelte ting jeg leser her inne 😳

• Liker 8
Skrevet
mammahjarte skrev (1 minutt siden):

Eg er faktisk enig. Her om dagen var det ein tråd om ein far som trengte hjelp fordi kona revna masse under fødsel. Folk hevda han ikkje burde få barn fordi han var dårlig til å planlegga, folk angrep han og kona som personar. Få svar var relevant for tematikken, det er noko som eigentlig går igjen. At folk på ein måte er ute etter å ta TS for ting i staden for å svara. Det er liksom ikkje lov å ha alt på stell, samt kommentarar om at folk som får barn med autisme ikkje burde få fleire, masse stygge greier usj! Eg fekk ein gang ein kommentar at eg ikkje burde ha reprodusert når eg posta eit spørsmål om morsmelkerstatning også. (krangel om kva temperatur vannet skal væra når man blander).

Ja, dette er ett av innleggene jeg har fått med meg, og jeg synes så synd på dette paret som turte å åpne seg foran mange ukjente, og bare bli hakket ned på. Utrolig trist

• Liker 3
Skrevet

Det er jo veldig synd at noen har den holdningen om at dem ønsker å gå inn på ett forum for å diskutere.

Personlig går jeg inn på forum hvis jeg har spørsmål om noe, og ønsker andres erfaringer feks. Ikke for å lete etter en plass for å diskutere. Jeg kan også gå inn på innlegg hvis jeg ser ett tema om noe som interesserer meg eller ett tema om noe jeg selv har erfaringer fra og kan komme med tips. 

Dette er et diskusjonsforum, og ser man bort ifra trådene det folk ber om spesifikke råd så er det også et sted for å utveksle meninger, noe som naturlig nok fort kan resultere i diskusjoner ikke nødvendigvis for diskusjonens del men også fordi man faktisk lærer noe også. Vi kan dessverre nok ikke ta for gitt at alle er enige i alt vi poster her :) 

• Liker 1
Skrevet
mammahjarte skrev (3 minutter siden):

Dette har jeg faktisk ikke fått med meg, dersom det er sant så er det selvfølgelig forkastelig. Men igjen så har jeg også fått med meg flere tråder der ts er like spydig som de som svarer hn.

Skrevet
Ab-bruker skrev (Akkurat nå):

Dette er et diskusjonsforum, og ser man bort ifra trådene det folk ber om spesifikke råd så er det også et sted for å utveksle meninger, noe som naturlig nok fort kan resultere i diskusjoner ikke nødvendigvis for diskusjonens del men også fordi man faktisk lærer noe også. Vi kan dessverre nok ikke ta for gitt at alle er enige i alt vi poster her :) 

Det er greit at man kan ha forskjellige meninger. Men vær ihvertfall saklig når man skal diskutere. Og ikke angripe personene. :)

• Liker 2
Skrevet

Det er greit at man kan ha forskjellige meninger. Men vær ihvertfall saklig når man skal diskutere. Og ikke angripe personene. :)

Enig i det. :) 

• Liker 2
Skrevet
Prover91 skrev (39 minutter siden):

Jeg meldte meg nylig inn i forumet til babyverden,  og føler mye mer tilknytning og støtte fra alle der. På di 2 måndene jeg har vært på det forumet, har jeg ikke en eneste gang lest noe negativit. Kanskje fordi man ikke kan gjemme seg bak ett "anonymt" navn?

Babyverden er helt anderledes enn KG.

har flere ganger  anbefalt folk å heller spørre der.

Anonymkode: 7f08e...6a4

• Liker 2
Skrevet
mammahjarte skrev (22 minutter siden):

Synes den tråden var fæl , synes det var tøft av mannen å komme inn å søke råd.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes den tråden var fæl , synes det var tøft av mannen å komme inn å søke råd.

Ja, helt klart. Men jeg tenker at med all negativiten han opplevde, vil han sikkert aldri mer spørre på kvinneguiden igjen. Veldig synd

• Liker 2
Skrevet

Du kunne ikke hatt mer rett, selv et uskyldig spørsmål blir som regel svart med nesten person angrep. Og som regel har folk kun en brøkdel av informasjonen rundt vedkommende sitt liv og situasjon. 

Er helt for at folk skal kunne ytre sine meninger når spørsmål blir stilt, men man kan jo gjøre det på en saklig og ordentlig måte. 

Jeg har gjort det til vane å trykke ab rett og slett fordi folk er så til tider grusomme her.. Vet ikke hvorfor jeg fortsetter å komme hit. 

Anonymkode: 4bbe7...1eb

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...