Gå til innhold

Nå vil jeg ha kveld!

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert mor
Skrevet

Barnet mitt har vært i bursdagsbesøk, og når det var over hadde hun med seg en venninne hjem. Greit nok det, men så får jeg høre at moren har sagt hun kan gå hjem til oss. For en liten stund siden ringte hun hjem, ingen hjemme! Altså bruker moren meg som en slags barnevakt, jeg kan jo ikke sende ungen hjem til tomt hus klokken ni om kvelden! De er ni år, men jeg skal på jobb i morgen og har lyst på litt kveld først.... :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke det går an å sende ungen sin hjem med noen uten å ha en avtale først. Skjønner godt at du ikke syns om det.

Gjest Frustrert mor
Skrevet

Det er for så vidt helt greit at de blir med hverandre hjem, men nå er det kveld. Og så er de ikke hjemme en gang? Skjønner ikke hvordan enkelte tenker jeg... :sur:

Gjest Frustrert mor
Skrevet

Vel, nå er hun gått hjem etter at moren ringte. Og hun skjønte selvfølgelig ingenting da jeg sa at jenta hadde ringt uten å få svar. :roll:

Skrevet

skjønner problemet. vi opplevde en dag at en kompis av sambos sønn ringte oss og lurte på om han fikk overnatte en dag i helga. selvsagt fikk han lov til det, de var jo så gode venner før og sees sjelden lenger pga flytting. sambo pratet litt med barnets far når vi var og hentet ham men i bilen sa gutten at grunnen til at han hadde spurt om han fikk overnatte var nemlig at foreldrene hans skulle reise bort på hotell den kvelden..... hvorfor kunne ikke faren ha vært ærlig og sagt det som det var? skal vi brukes som gratis barnevakt burde vi da minste blitt gjort oppmerksom av det av de foresatte. videre syns jeg også det var frekt at vi måtte hente barnet og kjøre det hjem igjen.... middag og frokost og snop måtte vi også spandere....

den ideelle barnevakt hva, hvor barnevakten spanderer alt? :P

Skrevet
middag og frokost og snop måtte vi også spandere....

den ideelle barnevakt hva, hvor barnevakten spanderer alt? :P

At barnet får frokost og middag er vel helt vanlig? Men enig i at de kunne spurt dere direkte.

Skrevet

Utrolig frekt! Blir så provosert over frekke folk!

Selvsagt spanderer man jo frokost og middag når man får overnattingsgjester - men ikke i sånne tilfeller som du beskriver, når det tydelig er et "barnevakt-oppdrag".

Skrevet

javisst, ingenting galt i at vi skulle spandere, men som "barnevakt" så er det jo vanlig at foreldrene dekker slikt vel

Gjest Violetta
Skrevet
javisst, ingenting galt i at vi skulle spandere, men som "barnevakt" så er det jo vanlig at foreldrene dekker slikt vel

Mener du at dere skulle hatt betalt for å ha ungen der? Eller at de skulle sendt med barnet mat?

Nei, jeg synes det hadde vært normalt å spørre, men å ikke kunne spandere litt mat synes jeg hadde vært smålig...

Skrevet

ikke misforstå meg nå, jeg syns det er helt greit at vi spanderer middag når vi har små overnattingsgjester! men jeg syns bare at det er normal høflighet å være ærlig. at barnet kom til oss fordi han hadde lyst til å leke med min stesønn, og ikke "bare" fordi foreldrene hans ville ha gratis barnevakt...

Skrevet

Her i huset har jeg ofte hatt venner til barna liggende over. Hvis foreldrene skal ut/reise bort så er det alltid ungene som spør om de kan ligge over - ikke foreldrene selv. Jeg synes det er helt kurant og hadde ikke reagert på det - tror ærlig talt neppe de gjorde det for å få gratis barnevakt - mer for at barnet skulle ligge over et sted h*n likte å være. Kanskje faren trodde at sønnen hadde gitt beskjed om at de skulle reise bort ? Det er ikke sjeldent barn glemmer å nevne ting i farten.

Skrevet

Hos meg er det barnebytte ofte i helgene. Om jeg har planer ringer JEG noen av foreldrene og spør om det passer at barnet overnatter. Om barnet vil overnatte hos venner ringer det selv.

Det er stort sett det samme den andre vegen også. Og har ofte ekstra barn i huset. Men nå er barnet 11, så det merkes nesten ikke om det er noen ekstra.

Jeg har valgt å bli kjent med foreldrene til de nærmeste vennene, og latt dem bli kjent med meg. I dag omgåes jeg privat med flere av dem. Det gjør det lettere for barna tror jeg.

Gjest Frustrert mor
Skrevet

Nå skulle jo ikke barnet overnatte da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...