Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plutselig fått noe dun på overleppa 🙊 Aldri hatt noe synlig av det før, ikke som jeg har tenkt over hvertfall..

Er det best å la «hårene» være eller fjerne de? Hvis jeg skal fjerne hårene, hvilken metode er best? Voks?
Takk på forhånd ☺️

Anonymkode: cc9df...0d8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fjerner med voksstrips mellom hver gang jeg er hos hudpleieren som bruker varm voks. 

Anonymkode: 8318e...794

Skrevet (endret)

Jeg gjør begge deler. Noen ganger lar jeg det være slik som det er og noen ganger fjernes det. 

Benyttet tidligere Veet voksstrips for ansikt. Men har sensitiv hud og den ene gangen dro jeg av meg en hudflik😂

Anbefaler hårfjerningsfjær eller hva det heter. Den kan vaskes og brukes opptil ett år før du trenger å bytte den ut. Billigere for lommeboka og mer skånsom for huden. Man blir litt rød etterpå,men det blir man av andre hårfjernings metoder også. Ta litt kaldt vann på en klut etter at du har brukt den, så smører du med en parfymefri krem eller Aloe Vera. Da dempes rødheten etter litt. 

Gjør det helst dagen før du skal noe og ikke samme dag. 

Det er disse: Har hatt begge og de er like gode. Men den fra Spar Kjøp er billigere. Finnes sikkert andre steder også. 

https://www.sparkjop.no/haarfjerningsstick_912977?nosto=nosto-page-search1

https://www.kicks.no/kicks-beauty/hudpleie/kroppspleie/harfjerning/hair-remover-tool

Endret av ShivaSol
  • Liker 1
Skrevet

Pinsett og nappe ut

• Liker 3
Skrevet

Jeg barberer. Nå har jeg svarte hår og ikke råd til å få vokset det bort. 

Vasker godt før jeg barberer, bruker en mild barbergel og smører inn med fuktighetskrem etterpå. Blir ikke rød,  sår eller får kviser. 

Anonymkode: 3c223...f96

• Liker 1
Skrevet
liljene skrev (1 time siden):

Pinsett og nappe ut

Når det vokser ut blir ikke det verre? Hvis en napper med pinsett?

Anonymkode: 8cdf9...48c

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når det vokser ut blir ikke det verre? Hvis en napper med pinsett?

Anonymkode: 8cdf9...48c

Det har jeg tenkt på selv også, derfor jeg egentlig ikke vil fjerne de 🙊😏 Spør hos hudpleier i morgen jeg ☺️

Anonymkode: cc9df...0d8

Skrevet

Jeg har ikke studert all verden, da jeg ikke går til hudpleier. Jeg tar det bare da det dukker opp. 

Skrevet

Nei, det blir ikke verre av å nappe. Det blir heller ikke verre av å barbere. Det er en gammel, seiglivet myte uten hold i virkeligheten. 

Anonymkode: 8214e...9e7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det blir ikke verre av å nappe. Det blir heller ikke verre av å barbere. Det er en gammel, seiglivet myte uten hold i virkeligheten. 

Anonymkode: 8214e...9e7

Sant. Men det kan kjennes stivere ut i starten når håret vokser ut, men det er jo fordi det er kort. 

Anonymkode: a2e9e...405

Skrevet

Jeg vokser innimellom. Bruker strips for ansiktet. Fungerer supert! 

Er nøye med å rense huden først, da slipper jeg kviser. Smører meg med ansiktsolje etterpå. 

Anonymkode: cba28...223

Skrevet

Jeg barberer dunet på overleppa bort med en liten Flawless jeg kjøpte på nettapotek. 

Anonymkode: d0c99...1e5

Skrevet

Jeg bruker billige voksstrips for ansikt fra normal.

jeg anbefaler ikke sånn fjær/strikk! Det høres bra ut i teorien, men det som skjer er at man ikke klarer å rulle den fort nok, og den får heller ikke med alle hår. Så huden blir veldig lett irritert av den. Mye mer effektivt med voks, så sant du har riktig teknikk. Legg på stripsen med hårretningen, la det sitte litt. Stram huden godt, riv mot hårretningen og tett inntil huden, bakover og ikke utover.

Anonymkode: cea8e...f82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...