AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 Jeg er i et avstandsforhold. Jeg bor i Byrkjelo og han i Bergen sentrum. På fredag skal han egentlig komme på besøk til meg med bussen fra Bergen. Han er ganske avslappet til smitte (han bruker munnbind, spriter og holder avstand), men reiser kollektivt daglig t/f jobb og bor i bygård med over 20 naboer. Jeg ønsker ikke at han skal dra med seg smitte til Byrkjelo. Det er ikke forbud mot å dra ut av Bergen kommune, men anbefaling mot å ikke reise. Det er lockdown som er alvorlig og da må man holde seg i ro tenker jeg, selv om jeg savner han. Hva hadde dere gjort? Vil ikke Anonymkode: e5a68...41d
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 Dette blir ikke ansett som en nødvendig reise. Anonymkode: cb048...cb6 13
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er i et avstandsforhold. Jeg bor i Byrkjelo og han i Bergen sentrum. På fredag skal han egentlig komme på besøk til meg med bussen fra Bergen. Han er ganske avslappet til smitte (han bruker munnbind, spriter og holder avstand), men reiser kollektivt daglig t/f jobb og bor i bygård med over 20 naboer. Jeg ønsker ikke at han skal dra med seg smitte til Byrkjelo. Det er ikke forbud mot å dra ut av Bergen kommune, men anbefaling mot å ikke reise. Det er lockdown som er alvorlig og da må man holde seg i ro tenker jeg, selv om jeg savner han. Hva hadde dere gjort? Vil ikke Anonymkode: e5a68...41d Vil ikke være den som er ansvarlig for det første koronautbruddet på Byrkjelo... Ts Anonymkode: e5a68...41d 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #4 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vil ikke være den som er ansvarlig for det første koronautbruddet på Byrkjelo... Ts Anonymkode: e5a68...41d Men da har du jo svaret selv! Han får holde seg hjemme i Bergen! Anonymkode: 9a34f...9e7 16
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #5 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men da har du jo svaret selv! Han får holde seg hjemme i Bergen! Anonymkode: 9a34f...9e7 Ts her. Det er han som vil komme, og sier at sjansen for at han har korona er 0,001% mener han, og det kan jo stemme. Vi har ikke sett hverandre siden desember. Anonymkode: e5a68...41d
Bøtteballetten Skrevet 7. februar 2021 #6 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her. Det er han som vil komme, og sier at sjansen for at han har korona er 0,001% mener han, og det kan jo stemme. Vi har ikke sett hverandre siden desember. Anonymkode: e5a68...41d Det kan stemme og det er en mulighet for at det ikke stemmer. Vi vet jo det er mye smitte i Bergen. 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #7 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette blir ikke ansett som en nødvendig reise. Anonymkode: cb048...cb6 Tull! Er lov å besøk kjæresten sin. Kjæresten min bor i Bergen kommune å jeg bor i en liten kommune en time unna med veldig lite smitte. Selvsagt kommer han likevel til å besøke meg 2-3 ganger denne uken! Jeg er hans nærkontakt! Anonymkode: 4d8b4...efe 9
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #8 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tull! Er lov å besøk kjæresten sin. Kjæresten min bor i Bergen kommune å jeg bor i en liten kommune en time unna med veldig lite smitte. Selvsagt kommer han likevel til å besøke meg 2-3 ganger denne uken! Jeg er hans nærkontakt! Anonymkode: 4d8b4...efe Høres ut som en høyst privat tolkning. Anonymkode: bd6b4...adf 10
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #9 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som en høyst privat tolkning. Anonymkode: bd6b4...adf Nei hadde du hørt etter på pressekonferansen så sa de ganske tydlig at kjærester kan møte hverandre. Anonymkode: 4d8b4...efe 6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #10 Skrevet 7. februar 2021 Nei. Helsing ei frå same lille kommune som deg 😂 Anonymkode: 724c5...78f 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #11 Skrevet 7. februar 2021 Ikke forbudt det, nei. Evt kan han teste seg Anonymkode: 2ada5...b7d 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #12 Skrevet 7. februar 2021 Ja. Det er lov. Anonymkode: b30ff...193 5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #13 Skrevet 7. februar 2021 Men om du ikke vil, så sier du nei. Anonymkode: a335f...27b 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #14 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men om du ikke vil, så sier du nei. Anonymkode: a335f...27b Det er bedre om Bent Høie sier det ikke er nødvendig reise, enn at jeg må si det til han, for han blir sur og skjønner ikke. Ts Anonymkode: e5a68...41d
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #15 Skrevet 7. februar 2021 Vel, jeg er fra Nordre Follo og vi fikk beskjed om at kjærestene våre ikke fikk besøke oss. De sier det er mer ukontrollert i Bergen, så hvorfor skulle ikke det samme gjelde der? Anonymkode: 1af71...95f 6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #16 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er bedre om Bent Høie sier det ikke er nødvendig reise, enn at jeg må si det til han, for han blir sur og skjønner ikke. Ts Anonymkode: e5a68...41d De sa jo på pressekonferansen at det selvsagt var lov å møte kjæresten sin. Det står også at de som bor alene kan ha en fast de besøker. Anonymkode: 4d8b4...efe 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #17 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, jeg er fra Nordre Follo og vi fikk beskjed om at kjærestene våre ikke fikk besøke oss. De sier det er mer ukontrollert i Bergen, så hvorfor skulle ikke det samme gjelde der? Anonymkode: 1af71...95f Fordi det ble sagt på pressekonferansen at det er lov å besøke kjæresten. Det ble også sagt at hvis en bor alene så han ha besøk av en fast person. Så jeg har overhodet ikke dårlig samvitighet for å besøke kjæresten min som bor i Bergen kommune;selv om jeg bor i en annen mindre kommune. Han er min nærkontakt! Anonymkode: 4d8b4...efe 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #18 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er bedre om Bent Høie sier det ikke er nødvendig reise, enn at jeg må si det til han, for han blir sur og skjønner ikke. Ts Anonymkode: e5a68...41d Men om han blir sur når du sier nei, så får han vel bare bli sur da. Anonymkode: a335f...27b 1
Tough cookie Skrevet 7. februar 2021 #19 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De sa jo på pressekonferansen at det selvsagt var lov å møte kjæresten sin. Det står også at de som bor alene kan ha en fast de besøker. Anonymkode: 4d8b4...efe De mente kjærester som bor i samme by/ kommune. Ikke at man skal reise med buss fra en by som er i lockdown, til en kommune 6t unna der det kanskje ikke har vært korona i det hele tatt. 6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #20 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordi det ble sagt på pressekonferansen at det er lov å besøke kjæresten. Det ble også sagt at hvis en bor alene så han ha besøk av en fast person. Så jeg har overhodet ikke dårlig samvitighet for å besøke kjæresten min som bor i Bergen kommune;selv om jeg bor i en annen mindre kommune. Han er min nærkontakt! Anonymkode: 4d8b4...efe Hvis du bor i en kommune 1 time unna, bor du vel i det de kaller ring 2? Ikke så rød som Bergen men også med korona restriksjoner. Det er jo 13 kommuner rundt Bergen dette gjelder. Byrkjelo er i Nordfjord-6 timer unna. Ts Anonymkode: e5a68...41d
Anbefalte innlegg