Gå til innhold

Mat ettåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en unge som snart blir ett år. Et utrolig småspist barn. Begynte med smaksprøver da han var 4 mnd, og nye smaker var aldri et problem. Den siste tiden derimot er alt et problem, nekter å åpne munnen stort sett. Snur bare hodet vekk. 

Så. Hva spiser/spiste deres ettåringer? Ca. hvor mye til hvert måltid? Hvor mange måltid og når kl. er/var de? Hvor mange flasker i løpet av en dag? 

Dette er første barnet, så jeg er usikker på hva som er normalt. Det er jo heller ingen barselgrupper eller andre steder å treffe andre med barn på samme alder, så jeg har rett og slett ingen å få innspill fra. Noen som har tips til mat som kan slå an? Eller vil dele litt om hva og hvordan deres ettåringer spiser? 

Anonymkode: 2edce...f45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frokost- en skål grøt

lunsj- 1-2 brødskiver

middag- 1/2 nestleglass

kvelds- en skål grøt

+frukt, smoothie 

Anonymkode: c8c68...bad

Skrevet

Min er 11 mnd

frokost: 1-2 brødskiver m div pålegg, litt tørr frokostblanding (Cheerios eller havrefras) og frukt. Noen ganger banan lapper eller egg i stedet for brød. 

frukt mellommåltid

lunsj: varm mat, enten en hjemmelaget pure (mer mos enn pure nå) eller fingermat (middagsrester, pasta, fiskekake, egg, hjemmelagde kjøttboller, grønnsaksvafler), litt grønnsaker, frukt.

Brødskive mellommåltid

middag: prøver å spise samme som oss, evt samme stil som lunsj 

ammer morgen og kveld pluss en gang midt på dagen.

jeg har barselgruppe og det er store forskjeller på hva de spiser, noen er altetende og spiser store porsjoner mens noen sliter med mage og metode og spiser mindre. 

Anonymkode: 7f6c7...ace

Skrevet

Spiser barnet noe selv? Er det bare når du mater det er nekt?

Anonymkode: 7c27c...acb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...