Gå til innhold

Hva skjer dersom jeg tar to vakter 8 dager før permisjonen er over (har ikke gradert uttak)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt tilbudt ny jobb (ekstravikar) og blitt tilbudt to vakter 8 dager før permisjonstiden går ut.
Ettersom jeg bare er ekstravakt på timer, er permisjonstiden over når timelistene skal sendes inn, slik at jeg får betalt måneden etter.

Jeg har fått to vakter 12. februar og permisjonstiden er over 20. februar,og timelistene skal sendes inn 28. januar.

Vil jeg da miste foreldrepenger for perioden 12. februar til 20. februar, eller gjør ikke dette noe siden timelisten blir sendt inn uken etter permisjonstiden er over?

Anonymkode: b09f4...51b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har blitt tilbudt ny jobb (ekstravikar) og blitt tilbudt to vakter 8 dager før permisjonstiden går ut.
Ettersom jeg bare er ekstravakt på timer, er permisjonstiden over når timelistene skal sendes inn, slik at jeg får betalt måneden etter.

Jeg har fått to vakter 12. februar og permisjonstiden er over 20. februar,og timelistene skal sendes inn 28. januar.

Vil jeg da miste foreldrepenger for perioden 12. februar til 20. februar, eller gjør ikke dette noe siden timelisten blir sendt inn uken etter permisjonstiden er over?

https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/permisjoner/foreldrepermisjon/

https://familie.nav.no/om-foreldrepenger#hvis-du-vil-jobbe

"Du må søke om å utsette foreldrepengene når du vil jobbe heltid. Da forskyves perioden med foreldrepenger tilsvarende perioden du jobber.

For eksempel kan du jobbe 4 uker midt i foreldrepengeperioden din."

Anonymkode: d35db...6bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/permisjoner/foreldrepermisjon/

https://familie.nav.no/om-foreldrepenger#hvis-du-vil-jobbe

"Du må søke om å utsette foreldrepengene når du vil jobbe heltid. Da forskyves perioden med foreldrepenger tilsvarende perioden du jobber.

For eksempel kan du jobbe 4 uker midt i foreldrepengeperioden din."

Men jeg vil jo ikke jobbe heltid... det er to vakter som havner 8 dager før permisjonen er over... betyr det at jeg må sende en søknad om å få forskjøvet permisjonen med to dager da?
Har lest på de sidene. Fant ingen info som var representativt for det jeg lurer på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men jeg vil jo ikke jobbe heltid... det er to vakter som havner 8 dager før permisjonen er over... betyr det at jeg må sende en søknad om å få forskjøvet permisjonen med to dager da?
Har lest på de sidene. Fant ingen info som var representativt for det jeg lurer på.

du kan spørre nav på chat i arbeidstida

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

du kan spørre nav på chat i arbeidstida

aah takk. Ja kan prøve det hvis de har en chattefunksjon. Det var et mareritt å komme igjennom på telefon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja, du søker om utsettelse for de dagene det gjelder. I ditt tilfelle 12 februar og den andre dagen, det betyr også at du har to dager tilgode om du avslutter permisjonen 20. Februar. Husk å søke utsettelse om ikke far skal ta ut fedrekvote/fellesperiode fra 21. Februar. 

Du skal jo jobb fulltid, men bare i to dager. Lengden på arbeidet har ingen sammenheng med om det er fulltid eller deltid. 🙂

Anonymkode: 537e5...ae8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, du søker om utsettelse for de dagene det gjelder. I ditt tilfelle 12 februar og den andre dagen, det betyr også at du har to dager tilgode om du avslutter permisjonen 20. Februar. Husk å søke utsettelse om ikke far skal ta ut fedrekvote/fellesperiode fra 21. Februar. 

Du skal jo jobb fulltid, men bare i to dager. Lengden på arbeidet har ingen sammenheng med om det er fulltid eller deltid. 🙂

Anonymkode: 537e5...ae8

ah okei da skjønner jeg! Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...