AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 Er det nødvendig? Eventuelt hva satte du pris på? Nærmer seg termin og far får lov til å være med på barsel, men vi kan ikke gå ut av avdelingen. Får altså ikke handlet på kiosk osv Tenker derfor kjøpe med litt ekstra å ha i fødebagen, men hva? Hva hadde du med som det er litt energi i? Anonymkode: 73bb3...c44
boblevann Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 Kan være det for mange Jeg hadde med nøtter, smågodt og Bixit-kjeks, samt cola (min go-to drikke ved dårlig form, eneste jeg får i meg ved kvalme feks) og vann. Jeg fikk ikke behov for det under fødselen da den gikk veldig raskt, men synes det var veldig godt å ha på barsel som mellommåltid eller ekstramat om middagen ikke fristet særlig feks 🙈🙈
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 Under fødselen ga jeg pokker, men angret helt sjukt på at jeg ikke hadde med noe til barsel. Var jo innestengt der og måtte ringe på sykepleier bare jeg skulle ha et glass vann. Savnet cola eller noe annet godt å drikke og noe godt å spise på på kvelden, da middagen ble servert kl 14 Anonymkode: 2a715...704 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #4 Skrevet 7. februar 2021 Sist orket jeg ingenting under selve fødselen, men husker mannen var i kiosken og kjøpte diverse etter vi kom på barsel. Så siden man er låst til rommet denne gangen, så har vi pakket masse snacks🙈 Brus, potetgull, lakris og kjeks 😄 Anonymkode: 24fe4...444 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #5 Skrevet 7. februar 2021 Jeg sendte mannen ut etter salte kjeks og sitronbrus før vi dro til sykehuset. Jeg ble så kvalm av smertene. (Jeg blir ofte kvalm av menssmerter og, kanskje en sammenheng?) Det var iallefall veldig greit å ha med. Ellers hadde jeg kjøpt inn litt forskjellig på normal, de har små poser med chips og kjeks, de var kjekke å ha på rommet etter fødsel iallefall. Skulle og ønske jeg hadde kjøpt med meg solo super😅 Vi hadde lov å forlate rommet, men kiosken var utsolgt for solo super så lenge vi var der. Så har du en favoritt hadde jeg tatt med et par flasker. Anonymkode: ed2b8...8e6 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #6 Skrevet 7. februar 2021 Har med kjeks, boller, smågodt, sjokolade og polarbrød. Middagen serveres 1230 på mitt sykehus, og man får ikke forlate rommet så må ringe på pleierne om man vil ha noe. Skulle gjerne hatt med mer "mat", men kommer ikke på stort som tåler romtemperatur. Er ikke glad i nøtter eller energivarer. Anonymkode: 6a17d...34d
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #7 Skrevet 7. februar 2021 Vi har alltid banan i hus, så vi pakket med oss noen når vi dro hjemmefra. Anonymkode: 72769...38f
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #8 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har med kjeks, boller, smågodt, sjokolade og polarbrød. Middagen serveres 1230 på mitt sykehus, og man får ikke forlate rommet så må ringe på pleierne om man vil ha noe. Skulle gjerne hatt med mer "mat", men kommer ikke på stort som tåler romtemperatur. Er ikke glad i nøtter eller energivarer. Anonymkode: 6a17d...34d frukt og grønt, pizzaboller, rett i koppen Anonymkode: 5226a...29d
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #9 Skrevet 7. februar 2021 Hadde med en del snacks, men spiste vel bare en bit smågodt eller to. Spiste ingenting under fødsel, og på barsel hadde vi fri tilgang til brødmat som vi kunne hente selv. Mannen kunne gå til kiosken, så jeg fikk et par slurker brus av han. Jeg hadde ikke behov for mer. Snacksen gikk ned da vi kom hjem igjen. 😅 Anonymkode: f80ca...7ed
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #10 Skrevet 7. februar 2021 Masse sjokolade (energi) både under fødsel og på barselopphold!!! ❤️ Flere brus Saft flasker om du har noen favoritt. Vann flaske til å blande saften med. Noen salte chipser. Noen pakker med boller eller annet lett å spise som holder seg 3-4dager. Noe f.eks jødekaker/kakemenner. Jeg ville også blandet opp noen 1,5litere med saft til deg og mannen (husk han kommer også til og drikke/spise fra lageret og tatt med noen engangsbegere. Du kan føde fort og det kan dra ut. Ene min brukte jeg sånn 1,5døgn, ene brukte jeg 2-3timer. You never know. Pluss nå er det jo korona så da blir det vel mer isolsering pga sårbare nyfødte og barselkvinner. Anonymkode: 67fd6...725
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #11 Skrevet 7. februar 2021 Fikk ikke tid til å spise noe under fødsel😅 men på barsel var det gull verdt i disse koronatider uten besøk og var ikke i form til å gå i noe kiosk🙈 Anonymkode: fbe63...7d3 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #12 Skrevet 7. februar 2021 Jeg var bare på sykehuset i 1 time før baby var ute, så rakk ikke noe spising underveis i fødsel. Men etter fødselen, åååh,da smakte mat godt! Aldri vært så matglad i mitt liv som da. Jeg er kresen på mat, så hadde med masse pizzaboller og horn jeg hadde bakt og fryst. Nå skal jeg føde på Ahus og der sto det at det er ikke lov å ha med egen mat på barsel. Stemmer det? 😭 Jeg er så vanskelig i matveien at det er litt krise egentlig. Anonymkode: eeedd...9ce 1
Prover91 Skrevet 7. februar 2021 #13 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Er det nødvendig? Eventuelt hva satte du pris på? Nærmer seg termin og far får lov til å være med på barsel, men vi kan ikke gå ut av avdelingen. Får altså ikke handlet på kiosk osv Tenker derfor kjøpe med litt ekstra å ha i fødebagen, men hva? Hva hadde du med som det er litt energi i? Anonymkode: 73bb3...c44 Jeg husker fra forige fødsel, det var ingenting mat eller snacks som fristet . Det var først etter jeg kom hjem at jeg gikk craiving på brødskive m/hapå 😆 noe jeg ikke hadde spist siden jeg var lita
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #14 Skrevet 7. februar 2021 Jeg skal pakke snacks til barsel - en pose smågodt - litt frukt - pepsi-max bokser -Nøtter (og yoghurt-nøtter!) Anonymkode: 75ff3...033
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #15 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg var bare på sykehuset i 1 time før baby var ute, så rakk ikke noe spising underveis i fødsel. Men etter fødselen, åååh,da smakte mat godt! Aldri vært så matglad i mitt liv som da. Jeg er kresen på mat, så hadde med masse pizzaboller og horn jeg hadde bakt og fryst. Nå skal jeg føde på Ahus og der sto det at det er ikke lov å ha med egen mat på barsel. Stemmer det? 😭 Jeg er så vanskelig i matveien at det er litt krise egentlig. Anonymkode: eeedd...9ce Hvor står dette? Jeg skal også føde der i februar og det bør jo være fri tilgang på brødmat eller tilsvarende dersom man ikke får lov å ha med egen mat? Gjelder det både barselavdelingen og barselhotellet? Anonymkode: 8cab9...523
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #16 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hvor står dette? Jeg skal også føde der i februar og det bør jo være fri tilgang på brødmat eller tilsvarende dersom man ikke får lov å ha med egen mat? Gjelder det både barselavdelingen og barselhotellet? Anonymkode: 8cab9...523 På barselhotell er det fri tilgang på dette hele døgnet/felles kjøkken. Men vet ikke åssen det er i corana tider.. Anonymkode: 30cb3...ef1
Karoline89 Skrevet 8. februar 2021 #17 Skrevet 8. februar 2021 Hadde red Bull, nøtter, cookies og sjokolade. Hadde en lang fødsel og trengte absolutt den påfyllen av energi. 😊
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #18 Skrevet 8. februar 2021 Glad jeg hadde noe snacks under fødsel. Vi ble veldig sultne og var kun mat til gitte måltider. Fødselen var gjennom hele natta å da var det ingen mat å få 😛 Anonymkode: c9ea9...365 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #19 Skrevet 8. februar 2021 Jeg må ha med noe snacks selv, jeg synes brødmat er skikkelig nitrist. Særlig hvis det er smør på, da orker jeg ikke... Jeg spiser det jo om jeg er sulten, og det er fint at de serverer det, men kjenner at jeg må ha med noe ekstra. Sjokolade feks. Anonymkode: 4322a...69c
Pinto2013 Skrevet 8. februar 2021 #20 Skrevet 8. februar 2021 Klarte ikke å spise/drikke under fødsel, men savnet veldig å ha noe snacks og god drikke på barsel, spesielt siden vi måtte være der nesten en uke. Så neste gang vil jeg prøve å pakke med litt potetgull, nøtter, saft/brus og kanskje noe lakris og kjeks. Det var jo ikke pandemi når jeg fødte sist, så da var det tilgang på brødmat hele tiden, men ble fort lei brødskive med ost eller skinke. Middagene var ganske gode, vanlig norsk husmannskost, annenhver dag med fisk og kjøtt. Sikkert traust for noen 😅 Hadde enorm matlyst de første dagene, etter at den har vært Ikkeeksisterende de siste ukene før fødsel, så det hadde vært godt å ha litt ekstra å kose seg med når man er litt låst til barselavdelingen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå