Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg strever med det psykiske.  Har vært sykemeldt en stund, men hva skal jeg gjøre når jeg rett å slett ikke takler å jobbe pga det psykiske jeg sliter med? Behandleren min og min lege mener at det er bra for meg å jobbe men jeg takler det ikke, så jeg får nok ikke ny sykemelding. Noen forslag om hva jeg skal gjøre? 

Anonymkode: 36969...ffb

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 1
Skrevet
Cleo88 skrev (2 minutter siden):

Tenk over om det finnes en annen type jobb det ville vært mer sannsynlig for deg å mestre, søk AAP (så lenge du ikke har den) og gjør det som må til for å komme i posisjon. 

Noen ganger er behandling veien å gå, andre ganger jobbbytte, andre ganger en kombinasjon av begge? :) Lykke til 

Tusen takk for svar☺️ Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Jeg strever med det psykiske.  Har vært sykemeldt en stund, men hva skal jeg gjøre når jeg rett å slett ikke takler å jobbe pga det psykiske jeg sliter med? Behandleren min og min lege mener at det er bra for meg å jobbe men jeg takler det ikke, så jeg får nok ikke ny sykemelding. Noen forslag om hva jeg skal gjøre? 

Har ikke noe svar, for jeg har det likedan. Og sykemeldinga mi ble nylig ikke forlenga pga legen mener jeg må prøve meg på jobb igjen. Jeg prøver å finne meg ny jobb med hjelp av nav, men det psykiske stopper meg og jeg føler jeg ikke blir tatt på alvor. Føler jeg havner mellom to stoler..

Anonymkode: 6629a...606

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har ikke noe svar, for jeg har det likedan. Og sykemeldinga mi ble nylig ikke forlenga pga legen mener jeg må prøve meg på jobb igjen. Jeg prøver å finne meg ny jobb med hjelp av nav, men det psykiske stopper meg og jeg føler jeg ikke blir tatt på alvor. Føler jeg havner mellom to stoler..

Anonymkode: 6629a...606

Skjønner akkurat hva du mener :( ts

Skrevet

Du får støtte og medfølelse fra andre som forstår deg osv. 

Jeg vil gjerne stille et spørsmål: hva ville du gjort om du hadde samme type plager men bodde i et land (eller i en tid) uten det velferdssystemet vi har i Norge (sykepenger, gratis helsevesen, AAP/uførepensjon osv)? Om du sto helt uten inntekt, hadde du da gått på jobb?

Anonymkode: 08520...360

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg byttet lege. Hun forstod at sykemeldingen min var nødvendig og fikk sykemelding ut max tiden.

Anonymkode: 9d1c6...3d5

Skrevet

Det å jobbe er tusenvis av forskjellige ting.

Mener du TS at du ikke takler å jobbe med noe som helst? Har du prøvd forskjellige jobber? Forskjellige utdannelser? 

Å bare si at man "ikke takler å jobbe" er litt feil, synes jeg. 

Anonymkode: 8fa9e...252

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet

Søk hjelp og behandling, sykmeldt deg og bli frisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...