AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 Føler meg fri. Endelig! Etter 2,5 år er jeg kvitt hekten. Trodde aldri denne dagen skulle komme, og er så lettet. Anonymkode: 460bf...c92 13
Antiviruset Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Føler meg fri. Endelig! Etter 2,5 år er jeg kvitt hekten. Trodde aldri denne dagen skulle komme, og er så lettet. Anonymkode: 460bf...c92 Gratulerer, litt drøyt at man lar det gå så langt Har skjedd en gang med med meg, men da mer noen måneder. Det kommer aldri til og skje igjen, de som ikke viser like mye interesse og initiativ som meg blir sagt "hade" til rimelig kjapt. Gratulerer, og husk tegnene neste gang du treffer på sike mennesker! 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 Antiviruset skrev (2 minutter siden): Gratulerer, litt drøyt at man lar det gå så langt Har skjedd en gang med med meg, men da mer noen måneder. Det kommer aldri til og skje igjen, de som ikke viser like mye interesse og initiativ som meg blir sagt "hade" til rimelig kjapt. Gratulerer, og husk tegnene neste gang du treffer på sike mennesker! Det er jo derfor det heter hekt 🙊 fordi man ikke klarer å emosjonelt se klart. Anonymkode: 460bf...c92 10
Antiviruset Skrevet 7. februar 2021 #4 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo derfor det heter hekt 🙊 fordi man ikke klarer å emosjonelt se klart. Anonymkode: 460bf...c92 Fordi man har et håp om at det skal bli noe, og bare derfor. Første gang er det greit, la det aldri skje igjen og lær av første gang. Tegnene er lett og kjenne igjen om det skjer igjen. Da har man erfaring og man kan ikke skylde på andre en seg selv om man tillater slikt igjen. Det verste er ikke hektet, men at man var så dum at man ikke forstod det selv rimelig raskt. 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #5 Skrevet 7. februar 2021 Antiviruset skrev (3 minutter siden): Fordi man har et håp om at det skal bli noe, og bare derfor. Første gang er det greit, la det aldri skje igjen og lær av første gang. Tegnene er lett og kjenne igjen om det skjer igjen. Da har man erfaring og man kan ikke skylde på andre en seg selv om man tillater slikt igjen. Det verste er ikke hektet, men at man var så dum at man ikke forstod det selv rimelig raskt. Hva er tegnene? Anonymkode: 88bb7...533
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #6 Skrevet 7. februar 2021 ....er på 4. året jeg Gratulerer Anonymkode: 17f1c...0af 5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #7 Skrevet 7. februar 2021 Antiviruset skrev (4 minutter siden): Fordi man har et håp om at det skal bli noe, og bare derfor. Første gang er det greit, la det aldri skje igjen og lær av første gang. Tegnene er lett og kjenne igjen om det skjer igjen. Da har man erfaring og man kan ikke skylde på andre en seg selv om man tillater slikt igjen. Det verste er ikke hektet, men at man var så dum at man ikke forstod det selv rimelig raskt. Det handler ikke om intelligens, og man er ikke dum fordi man ikke forsto det selv. Synes det er feil at folk skal skamme seg fordi de var hektet. Det er en helt naturlig og menneskelig mekanisme. Anonymkode: d6942...90f 11
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #8 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det handler ikke om intelligens, og man er ikke dum fordi man ikke forsto det selv. Synes det er feil at folk skal skamme seg fordi de var hektet. Det er en helt naturlig og menneskelig mekanisme. Anonymkode: d6942...90f Jeg er enig. Det er noen som trykker på knapper og vet hvordan opprettholde de usunne bindingene. Anonymkode: 460bf...c92 3
Antiviruset Skrevet 7. februar 2021 #9 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er tegnene? Anonymkode: 88bb7...533 De er soleklare fra dag en! Den ene viser langt mer interesse en den andre, den som hekter har all kontroll og gir smuler og holder dermed hektet vedlike, disse smulene tar den andre part som et håp om noe mer. Det blir aldri slik fordi det fortsetter i samme gate til evig tid. Noen ganger er det bevisst fra den andre parten som hekter, andre ganger er det bare fordi vedkommende er for feig til og si rett ut at det aldri blir noe mer. Slik holder det da på til den som blir hektet innser hva som har skjedd, det kan gå år før det skjer. La det aldri gå mer en noen uker, da er det bare og gå videre! Da har man gitt den andre en sjanse til og ta like mye initiativ og vise interesse. Skjer ikke dette er svaret der, soleklart men i tåka for den som har et håp om noe mer. 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #11 Skrevet 7. februar 2021 Guidet Kvinne skrev (28 minutter siden): Gratulerer! Så bra for deg! Takk 😊 Anonymkode: 460bf...c92
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #12 Skrevet 7. februar 2021 Gratulerer! Kjenn på friheten, kjenn så deilig! Og husk det på de dagene tvilen lusker rundt hjørnet! Anonymkode: 035b5...ea1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #13 Skrevet 7. februar 2021 Hva er en hekt? Er det et nytt ord? Hektet på hva? Som i dilla på eller avhengighet? Anonymkode: 867ec...4ff 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #14 Skrevet 7. februar 2021 Klarte det store å være hektet i hele 8 år jeg... 🙈 Men gikk heldigvis over tilslutt! Anonymkode: 55ff9...a1d 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #15 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er en hekt? Er det et nytt ord? Hektet på hva? Som i dilla på eller avhengighet? Anonymkode: 867ec...4ff Hekt er når man er emosjonelt involvert i noen som holder deg på gress. Eller møter deg og dine følelser av og på. Anonymkode: 460bf...c92 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #16 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er en hekt? Er det et nytt ord? Hektet på hva? Som i dilla på eller avhengighet? Anonymkode: 867ec...4ff Det er Sissel Gran som kaller det å være forelska i en som vingler for et hekt: https://www.lydbokforlaget.no/fakta-og-dokumentar/helse-psykologi-og-selvutvikling/hekta-pa-et-hap-om-kjarlighet Anonymkode: 8224c...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #17 Skrevet 23. mai 2021 Så viser det seg at jeg ikke klarer å slippe det helt. Gått 3 mnd og jeg har begynt å tenke på han, hver eneste dag. Kjenner at jeg savner han og føler meg trist. Patetisk og tragisk fra min side. Han har gått videre og lever lykkelig med sin samboer. Anonymkode: 460bf...c92 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #18 Skrevet 23. mai 2021 Denne traff meg veldig, hjalp meg til å i det minste plassere hektet der han hører hjemme emosjonelt; en jeg ligger med av og til, ikke en jeg er i et forhold med. På 2,5 år ble jeg oppgrader fra «holder på» til dater, men jeg er ikke bra nok til noe mer. https://herway.net/relationship/stop-having-relationship-problems-with-someone-youre-not-in-a-relationship-with/ Anonymkode: 64401...37a 1
PM75 Skrevet 24. mai 2021 #19 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så viser det seg at jeg ikke klarer å slippe det helt. Gått 3 mnd og jeg har begynt å tenke på han, hver eneste dag. Kjenner at jeg savner han og føler meg trist. Patetisk og tragisk fra min side. Han har gått videre og lever lykkelig med sin samboer. Anonymkode: 460bf...c92 Hold ut, det blir bedre! Jeg heier på deg! Og husk at du har lov til å sørge, ikke skam deg over det. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #20 Skrevet 24. mai 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Denne traff meg veldig, hjalp meg til å i det minste plassere hektet der han hører hjemme emosjonelt; en jeg ligger med av og til, ikke en jeg er i et forhold med. På 2,5 år ble jeg oppgrader fra «holder på» til dater, men jeg er ikke bra nok til noe mer. https://herway.net/relationship/stop-having-relationship-problems-with-someone-youre-not-in-a-relationship-with/ Anonymkode: 64401...37a Vi aksepterer den kjærligheten vi tror vi fortjener. Du må finne din egen verdi for å begynne å bli sett og verdsatt og respektert av menn også! Så enkelt, så vanskelig. Ikke vær så redd for å stille krav. Etter 2,5 år bør man være LANGT forbi dating. Anonymkode: dba05...49a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå