Lilleminken Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 (endret) Jeg har vært i utlandet en stund og har nå flyttet tilbake til Norge. Jeg leier en enroms i Oslo til 15 000. Når jeg leide leiligheten valgte jeg gå via en utleiemegler for jeg regnet med at de ville sørge for at ting var på stell,når jeg overtok så jeg ikke så nøye på standarden grunnet mine forventningene ovenfor (my bad, så trenger ikke korreks for det ) For 15 000 via stor aktør forventer jeg bedre standard Men jeg reklamerte samme dag som jeg flyttet inn grunnet: - rengjøring ikke gjort. Mat i sluk, alle flater i leiligheten var møkkete og fæle. Dusj ikke rengjort på måneder, Komfyr/ vifte ikke gjort rent med masse mer - Hvitevarer inkludert - Men oppvaskmaskinen er ødelagt og fungerer ikke. Stekeovnen er så gammel og slitt at den ser klar ut får dynga (bilde vedlagt) - ikke fristende bruke den i det hele tatt. Er det ikke et krav om minimumstandard? Hva er mine rettigheter, hvordan hadde dere gått frem? skal snakke med sjefen til megleren på Tirsdag da han sier at saken ikke er hans problem nå og ikke vil gjøre noe med siden jeg godtok leiligheten som han var når jeg flyttet inn. Innspill og tanker velkommen 🙂 Endret 7. februar 2021 av Lilleminken Feilskriving
Traktor Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 (endret) Å klage på dårlig rengjøring etter at du har godkjent overtakelse uten forbehold kommer du nok ingen vei med. Når det gjelder generell standard har du nok kun grunnlag for å klage på det som ikke naturlig kommer frem på visning. Kort forklart, du kan forvente den standarden du så på visning. 15 000 kr for ettroms er forresten svært mye. Endret 7. februar 2021 av Traktor
Lilleminken Skrevet 8. februar 2021 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2021 Hei Traktor, Takk for svar - Jeg tar fullt ansvar for å ikke ha sjekket selv, jeg er bare vant med standard i London der slike ting aldri hadde passert megler. Der er proff utvask en standard, ikke noe man må sjekke som leier. Jeg var kanskje veldig naiv når jeg forventet en proffere standard til 15 000 i måneden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå