AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #21 Skrevet 8. februar 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Har ei venninne som har pinscher. Kjempetrivelig hund, og bjeffer aldri. Generelt lite lyd i hundene fra hennes oppdretter også. Hadde absolutt gått for pinscher Kan sterkt anbefale kennel Spirit of Moria som hører til i Hordaland. Anonymkode: b1931...873 Du jobber eller driver ikke tilfeldigvis det stedet selv kanskje? 😂 Anonymkode: 520d8...2af 1
Poldark Skrevet 8. februar 2021 #22 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du jobber eller driver ikke tilfeldigvis det stedet selv kanskje? 😂 Anonymkode: 520d8...2af Pinschere er da ikke bråkehunder. Dvergpinscherne kan kanskje bli litt mer gneldrete, men synes absolutt ikke det er mye lyd i vanlig str. Piping derimot ligger visst til rasen... Men du kan være heldig og uheldig med det. Ellers er det ingenting som tilsier at de ikke passer TS, kjenner meg ikke igjen i "mye hund" eller "mye jakt/vokt". Det er familiehunder uten særlig sterke drifter er mitt inntrykk (og lest en del om de), som passer fint til gjennomsnittshundeeieren. Staff kan også være fine hunder, men der er det nok noe vanskeligere å navigere mellom godt og dårlig oppdrett. Jeg ville personlig ikke hatt det pga samkjønnsaggressiviteten, men det plager tydeligvis ikke alle, så populær som den har blitt.
MissPierce Skrevet 8. februar 2021 #23 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har ei venninne som har pinscher. Kjempetrivelig hund, og bjeffer aldri. Generelt lite lyd i hundene fra hennes oppdretter også. Hadde absolutt gått for pinscher Kan sterkt anbefale kennel Spirit of Moria som hører til i Hordaland. Anonymkode: b1931...873 De har veldig fine hunder 😊 Poldark skrev (23 minutter siden): Pinschere er da ikke bråkehunder. Dvergpinscherne kan kanskje bli litt mer gneldrete, men synes absolutt ikke det er mye lyd i vanlig str. Piping derimot ligger visst til rasen... Men du kan være heldig og uheldig med det. Ellers er det ingenting som tilsier at de ikke passer TS, kjenner meg ikke igjen i "mye hund" eller "mye jakt/vokt". Det er familiehunder uten særlig sterke drifter er mitt inntrykk (og lest en del om de), som passer fint til gjennomsnittshundeeieren. Staff kan også være fine hunder, men der er det nok noe vanskeligere å navigere mellom godt og dårlig oppdrett. Jeg ville personlig ikke hatt det pga samkjønnsaggressiviteten, men det plager tydeligvis ikke alle, så populær som den har blitt. Nei ser ikke på Pinscher som en hund med mye lyd, Dp derimot er en annen sak 🙈 DP er faktisk mer hund enn Pinscher, tro det eller ei. Min bjeffe kun når det ringte på døra, og var lydløs ellers. Men 5timer skogstur gjorde at han sov i 1time, og så var klar for mer 😅 Staffen er sliten resten av dagen, og rolig dagen etter også etter en sånn tur 😂 Jeg er veldig glad i alle disse tre rasene, og de har en stor plass i hjerte mitt. Pinscher er nok den enkleste av disse hundene, men kjenner fler som har opplevd mye vaktinstinkt. Man bør i hvert fall gå for noen som har mental testet foreldrene. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #24 Skrevet 9. februar 2021 Ville sett meg rundt etter andre raser hvis jeg var deg. Staff: Jeg forlater hundeparken hvis det kommer en staff, har utelukkende dårlige erfaringer med dem. Den ene gangen hunden min ble angrepet var av en staff eieren mente det var helt innafor å ha med på lydighetstrening, til tross for at den prøvde å fly på alle andre hunder av samme kjønn. Alle jeg har møtt har vært altfor pågående, nevrotiske, vanskelig å holde styr på og en eller annen grad av aggressivitet mot andre hunder. Hvis du vil ha med hunden på alt, så er staff generelt sett et ekstremt dårlig valg. I tillegg har du høy forekomst av allergier... Selvfølgelig er ikke alle slik, men hvis du er uheldig eller ting ikke går etter planen har du mildt sagt en jobb foran deg. Noen av gledene med hund er nettopp det å drive med agility, lydighet eller andre typer hundesport, men med de staffene jeg har møtt er dette et slit fordi de på død og liv skal slåss og blir hyperfokusert på andre. Pincher: Kan ikke si så mye om denne. Har et inntrykk av at dvergpincheren er lettest å ha med å gjøre. Har møtt et par stykk, og de faller ikke i smak for å si det sånn. Whippeter er flotte, men de kan kanskje være litt vel frosne for dere som er aktive? Jeg foreslår finsk lapphund. Har ikke noe erfaring med denne rasen, men den er samarbeidsvillig, har god pels og det slår meg som generelt hyggelige hunder for aktive familier. Anonymkode: 03ad4...192 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå