gladsoe Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 To barn under 4 år som er ekstremt «vanskelige» etter de har hatt samværshelg med far. Lurer på om dette er vanlig? De har samvær en dag i uken i tillegg, og jeg og bf har en grei tone. Dette skjer hver søndag de kommer hjem fra bf, og selv om det bare er et par timer før de legger seg, så er det et mareritt, og leggingen tar dobbelt så lang tid. Er det vanlig, eller er det noe vi bør tenke på?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 Helt vanlig! Sånn var det her også Anonymkode: ec161...247 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 Det kan ikke kanskje være lettere at far har dem til mandag, og leverer dem i barnehagen, og så henter du dem der? Så slipper de å bytte hjem rett før leggetid? Anonymkode: a23a3...9a9 7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #4 Skrevet 7. februar 2021 Vi har bytte torsdager, og de fleste jeg kjenner som har 50/50 har deling midt i uken - onsdag til onsdag eller torsdag til torsdag. Mye lettere å ha bytting når den ene leverer på skolen og den andre henter på byttedagen. Skal man reise bort i helgene er det også mer komfortabelt for barna å komme tilbake samme sted. Anonymkode: c11d7...0cb 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #6 Skrevet 7. februar 2021 Vanlig for mange barn å reagere før og etter samvær. Dersom barna går i bhg: er det mulig å legge byttedag til mandag etter bhg i stedet for søndag? Dersom dere har ulike rutiner i hjemmene, vil de kanskje lettere kunne omstille seg etter litt faste rutiner i bhg. Har dere overnatting en dag i uka når de har samværshelg også? For oss fungerte den ene dscen dårlig, ble mye urolighet og omstilling når det er snakk om så kort tid. Mulig å prøve en overnatting i uka utenom samværshelg, også fre-man i samværshelg? Anonymkode: 566c2...2ea
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #7 Skrevet 7. februar 2021 Normalt. Vi byttet til byttedager fredag istedenfor. Da kommer barna etter barnehage/skole til HELG, og kan finne roen før en ny samværsuke. Blir litt trasigere med dere som kun har helgesamvær, men kan han evt levere i bhg/skole mandag morgen, og du henter? Anonymkode: 3355a...b29
Guddla Skrevet 7. februar 2021 #8 Skrevet 7. februar 2021 Sånn var det her også når barna var små. Flyttet byttedyr til mandager sånn at det ble i barnehagen og da gikk det en del bedre.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #9 Skrevet 7. februar 2021 Jeg vil tro det er helt vanlig. Jeg har en på 9 år som fortsatt er slik, enten han har vært hos far, besteforeldre eller på overnatting andre steder er han vanskelig når han kommer hjem igjen, slik har det alltid vært Anonymkode: f03c1...9f3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #10 Skrevet 7. februar 2021 Jeg var sånn da jeg var liten, krakilsk etter å ha kommet hjem igjen fra samvær, og det hadde med den emosjonelle belastningen å gjøre. Selv om de voksne gjør alt etter boka, kan det føles ekstremt smertefullt å si farvel til den ene forelderen, kjenne seg delt i to. Var litt som å få hjertet knust hver gang. Anonymkode: f8705...eeb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå