Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #1 Skrevet 17. august 2005 (endret) Tror iallefall det er slik det skrives? Noen av dere som har en slik hund? Skal etterhvert få oss hund, og jeg har falt pladask for disse for lenge siden. Vet ikke hvor utbredt de er i Norge, derfor jeg lurer. Går de bra sammen med barn? (som vi også forhåpentligvis får etterhvert) Er de rolige av seg? osv.osv. Har masse mer å spørre om, men liten vits før jeg vet om noen har en anatolian her. Endret 17. august 2005 av Sneip
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #2 Skrevet 17. august 2005 Anatolsk gjeterhund heter det. Kjente en som hadde en i Spania da jeg var der, og det er absolutt ingen hund å ha i en leilighet, og absolutt ingen hund for førstegangseiere. Hvis du ikke takler en hund som er mistenksom på alt som kommer og går, vil jeg heller foreslå en annen rase. Han som hadde hunden mente den passet best hos en person som ikke er så altfor sosial, siden den er såpass vaktsom som den er. Den trenger en eier som er vant med å være rundt en slik type hund, og krever en stødig hånd, ellers vil du egentlig ha en ladet pistol i hjemmet. Har du klart å vise den hvem som er lederen, har du fått en venn for livet. Om de er bra med barn, vet jeg ikke, men de bør isåfall tidlig sosialiseres mest mulig med dem, så de blir vant med dem, men du bør aldri, aldri la de være alene, som med andre hunder. Det er jo en stor hund som vil veie opptil 70-75 kilo alt ettersom, og river lett ned en unge med den store kroppen sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå