Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren til kjæresten skal ha baby. Vi er bare kjærester og samboere. Ikke felles barn eller gift.

Du i samme situasjon, har du blitt kalt tante?

Anonymkode: 45ef0...6c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir foreløpig kun kalt navnet mitt. Jeg og kjæresten møttes for 1 år siden.

Tipper dette endrer seg den dagen vi selv får barn og gir dem søskenbarn.

Anonymkode: f81fe...86f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg blir foreløpig kun kalt navnet mitt. Jeg og kjæresten møttes for 1 år siden.

Tipper dette endrer seg den dagen vi selv får barn og gir dem søskenbarn.

Ja, da er man jo mer sveiset sammen.

Var du der før babyen kom til verden?

Skrevet

Jeg blir kalt tante ettersom forholdet vårt har vart en god stund, og blir ansett som stabilt. Jeg synes dette er fint. Det gjør at jeg føler meg mer inkludert i min kommende svigerfamilie. 

Anonymkode: fc8b7...334

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, da er man jo mer sveiset sammen.

Var du der før babyen kom til verden?

Nei. Kjæresten har tre onkelbarn. Han blir kalt onkel og jeg navnet mitt. Men kjenner det er det samme for meg om det endrer seg eller ikke i fremtida 😅

• Liker 1
Skrevet

Synes det er helt unaturlig å kalle kjærester for tante. 

Anonymkode: 58a08...1ad

• Liker 4
Skrevet

Jeg ble kalt tante fra første gang jeg kom inn døren. Vi er ikke norske da så i vår kultur er det helt vanlig, man kaller også gode venner av foreldrene sine for tante/onkel.

Anonymkode: 90bae...3cb

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble tante da jeg giftet meg med onkel. Synes det var et passe tidspunkt. Vet om ei som har en onkel som bytter ut dama cirka hvert tredje år. Hun ga opp å kalle damene «tante» da hun fikk sitt fjerde eksemplar. Onkel er sur, for han skjønner ikke problemet. 

Anonymkode: c72c3...f21

• Liker 2
Skrevet

Vi har vært sammen i ca. 3,5 år. Det siste året har hans nevøer kalt meg tante :)

Skrevet (endret)

Kjærester/samboere til mine onkler og tanter er ikke onkel og tante i mine øyne. Det har bare aldri falt meg naturlig å kalle de for det - selv om jeg anser de som en like stor del av familien som biologiske tanter og onkler. Flere av de ser jeg også på som nærmest venninner - og av den grunn er det mer naturlig å kalle de for navnet sitt.

Jeg vil nok aldri ha denne problemstillingen ettersom samboer er enebarn. Når mine søsken får barn så forventer hverken jeg eller samboer at samboer skal kalles for onkel.

Endret av Sprinkle
Skrevet

Ble kalt tante etter vi giftet oss. 

• Liker 2
Skrevet

Ja og nei.

Samboer har to søsken og begge har barn. Samboer og jeg var sammen i årevis før noen av søsknene hans fikk barn, men vi har ingen barn selv. Barna til det ene svoger/svigerinneparet kaller meg for tante, mens barna til det andre paret ikke gjør det. 

Anonymkode: e699a...86b

Skrevet

Jeg er ikke sammen med barnefaren en gang ,likevel kaller broren hans meg for tante❤ Jeg blir veldig glad for det å har jo vært mye sammen med ungene ettersom jeg var med på alle samvær barnefaren hadde,å er jo veldig glad i de :)

Anonymkode: eb860...d7b

Skrevet

Ja seff. lever vi 1910 eller noe eller?

Anonymkode: bdf54...a7e

• Liker 2
Skrevet

Ja, ble kalt tante fra og med da hans bror fikk barn et år etter at vi ble sammen.

Anonymkode: 7a14b...569

Skrevet

Med eksen som jeg bodde med, ble jeg kalt tante. Men mine tantejenter kalte ikke han onkel

Skrevet

Samboeren til søsteren min er onkel ja. Men så har de vært sammen i 13 år, og hadde bodd sammen noen år før vi fikk barn. 

Hadde aldri kalt en ny kjæreste for onkel.. 

Anonymkode: 02967...b6b

• Liker 1
Skrevet

Blir kalt tante siden jeg har vært der siden de ble født. Nå bidrar jo mødrene med å si tante når de snakker om meg til barna sine også😊

Skrevet

Nei, siden jeg aldri har vist interesse for barna lar de meg slippe det. Samboeren sier det iblant for å irritere meg. 

Anonymkode: fe7e5...02c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nei, siden jeg aldri har vist interesse for barna lar de meg slippe det. Samboeren sier det iblant for å irritere meg. 

Anonymkode: fe7e5...02c

Du høres jo ut som ett fantastisk menneske 🙄 Stakkars kjæresten din!

Anonymkode: eb860...d7b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...