AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 Inspirert av utallige tråder her inne om venner og bekjente som er unnvikende, aldri har tid, ikke svarer på melding, ikke kommenterer på bilder på some osv osv, hvordan er det for deg som er vennen i disse trådene? Prøver dere å fase ut venner på denne måten? Om du har kuttet ut venner eller prøver å kutte ut venner hvordan føltes det for deg? Og hvorfor ville/vil du kutte ut noen? Jeg er oppriktig nyskjerrig og dømmer ingen. Jeg skjønner at det kan være vel så sårt å kutte ut noen. Anonymkode: becd4...71e 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 Kuttet ut ei venninne jeg egentlig elsker å være sammen med, men hun nedprioriterte meg så mye, holdt ikke avtaler og dermed skuffet meg gang på gang. Følte meg alltid som den aller siste på hennes prioriteringsliste. Det var sårt å kutte henne ut, men måtte det for å ivareta meg selv synes jeg. Har kuttet ut andre før, da har ikke jeg prioritert de, eller vært lei av oppførselen deres. Anonymkode: 86a69...820 5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 Det var helt greit fordi hun var ei egoistisk drittkjerring. Jeg var bare venn med henne fordi jeg syntes synd på henne, men fant ut etterhvert at hun ikke brydde seg om noe annet enn seg selv. Anonymkode: 4e616...34c 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #4 Skrevet 7. februar 2021 Opplevde en form for sorg. Ikke så inngripende som ved dødsfall selvfølgelig, men det var trist da jeg tenkte på alt det fine. Men samtidig en befrielse. Nå er det bare deilig ☺️ Anonymkode: 7dbce...ac0 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #5 Skrevet 7. februar 2021 Jeg har kuttet ut ett menneske, og det er nesten 20 år siden. Det var en jente som opprinnelig var en venninne av en venninne, og på den måten ble en del av venninnegjengen. Denne jenta var det utrolig mye styr og drama med, alt handlet om henne, hun tolket absolutt alt i verste mening og laget stadig konflikter. Samtidig så hun ikke sin rolle i konfliktene, og la all skylden på andre rundt seg. Jeg hadde en krangel med denne jenta på slutten av videregående, og bestemte meg for at når jeg flyttet for å studere etter videregående skulle jeg kutte all kontakt med henne. Hun var et uromoment som bare sugde ut energi og ikke tilførte noe positivt for meg. Jeg flyttet til en annen kant av landet, så det var naturlig at kontakten døde ut uansett. Anonymkode: d43ad...a72 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #6 Skrevet 7. februar 2021 Var det noen av dere som tok et oppgjør? Dere som faset ut venner syns dere det var vanskelig å overse invitasjoner, meldinger osv? Anonymkode: becd4...71e
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #7 Skrevet 7. februar 2021 Bra! Jeg har kuttet ut flere tidligere venner. Jeg skulle ønske jeg hadde gjort det tidligere. Anonymkode: 5c91d...332 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #8 Skrevet 7. februar 2021 Jeg har opplevd litt av hvert: - Ei venninne "straffet" meg en gang ved å ghoste meg i to uker (vi hadde vanligvis daglig kontakt). Da hun etter to uker ville ha meg inn i varmen igjen, var jeg så såret at jeg ikke orket å holde på vennskapet. Så jeg takket for meg i det vennskapet, og har ikke angret siden. - Ei venninne brukte meg som søppelbøtte/psykolog hver gang vi var sammen, uten å noen gang spørre om hvordan jeg hadde det. Trakk meg tilbake litt og litt. Etter en stund lurte hun på hva som var galt, og jeg forklarte at jeg følte vennskapet var veldig skjevt, og at jeg følte jeg stilte mer opp for henne enn motsatt. Det skjønte hun ikke. Så da ghostet jeg fra da av. Kall meg gjerne kynisk, men jeg hadde det tungt psykisk selv. - Det jeg trodde var min beste venninne, sa rett ut til meg at hun prioriterte mange foran meg. Og så forklarte hun at hun gjerne kunne treffe meg til en kaffe nå og da, men ikke noe mer enn det. Hun dumpet megjo egentlig? Så det endte opp med at jeg overså kaffeinvitasjoner etter det; jeg var utrolig såret over å ha mistet det jeg trodde var min beste venninne. Det gjør fortsatt vondt, fem år etter. Anonymkode: 31396...537 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #9 Skrevet 7. februar 2021 Var mye sammen på vgs. Siste pret begynte det å bli ille. Personen var innpåsliten, baksnakket, snakket kun om seg selv. Bedret seg ikje til tross for at jeg tok problemet opp noen ganger (konstruktivt). Heldigvis skulle hun ta er friår før hun begynte på samme studie og sted som meg. Jeg bare unngikk å invitere. Og sa nei når hun spurte. Har truffet hverandre via felles venner etter det. Har gått greit, opptrer "profesjonelt" da, men er ikke den første jeg setter meg ved siden av eller starter en samtale. Anonymkode: 754e7...ff5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #10 Skrevet 7. februar 2021 Jeg avsluttet et vennskap med en venninne. Vi hadde vært venner i nesten 20 år. Hun forandret seg veldig i løpet av i disse årene, og ble mer og mer selvsentrert. Jeg innså også at jeg hadde vært venner med henne mest fordi jeg fikk veldig dårlig samvittighet av tanken på å avslutte vennskapet. Hun var alltid var deprimert og hadde mye angst, og derfor måtte alt skje på hennes premisser. Hun kunne aldri besøke meg, avlyste avtaler i siste liten, svarte ikke meldinger, snakket mye dritt om andre i livet hennes osv. Da jeg selv fikk brystkreft orket jeg ikke å fortelle henne det fordi jeg visste at det kom til å handle om henne og hvor fælt det var for henne at hun hadde en venninne med kreft. Jeg visste at hun ikke kom til å besøke meg fordi det ville være så fælt for henne å se meg syk. Da kjente jeg at nå er det nok. Og skrev en melding om at jeg ikke lenger orket å ha kontakt med henne,. At jeg hadde nok med meg. Og det var en god beslutning å ta. Jeg slapp å tenke mer på henne og hvordan hun reagerte på hva jeg sa og hvordan jeg sa ting. Hun var jo veldig følsom og gud forby om du sa noe feil. Da fikk du høre det i flere år etterpå. Så for meg var det den beste beslutningen jeg har tatt. Anonymkode: 4f8be...8b5 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #11 Skrevet 7. februar 2021 Spør du bare om venner eller også om familiemedlemmer...? Anonymkode: 743f9...262
Bøtteballetten Skrevet 7. februar 2021 #12 Skrevet 7. februar 2021 Det går helt greit. Har de aldri tid eller at det aldri passer, så hvorfor bruke tid på dem da ? De er ikke der når du trenger dem. Da er det bedre å bruke tid på dem som er gode venner og stiller opp når man trenger dem. Det skal ikke være et enveisvennskap.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #13 Skrevet 7. februar 2021 Kjipt, men hen ble for selvdestruktiv. Nytter ikke å være venn med noen som ruser seg hele tiden. Anonymkode: 5dc2f...aeb
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #14 Skrevet 7. februar 2021 Takk til alle dere som har delt. Det er interessant å lese. Det er så mange tråder her om folk som er skuffet over venner som viser manglede interesse, kanskje de egentlig blir dumpa? selv har jeg vært på begge sider. Det gjør fortsatt vondt med hun som ikke viser interesse. Har ikke kontaktet henne på noen år nå. Skulle gjerne vært en av de hun ønsket å tilbringe tid med, men det er jeg ikke. Har aldri fått noe ordentlig svar på hvorfor. hun jeg kuttet ut var ekstremt selvsentrert. Såret alle på sin vei, innså ikke hva hun gjorde galt når hun lå med typen til en felles venninne, eller når hun kastet et glass i hodet på en annen. Jeg sa fra mange mange ganger over flere år, men hun tok det ikke til seg. Det var alltid hun som ringte meg, tilslutt sluttet hun. Det var veldig deilig. Felles venner har også kuttet henne ut Anonymkode: becd4...71e 1
tussi680 Skrevet 7. februar 2021 #15 Skrevet 7. februar 2021 I starten føltes det vondt og godt samtidig. Nå, litt anger ja, men jeg vet jeg vil oppleve det samme om jeg tok kontakt, derfor er vedkommende kuttet ut. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #16 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): - Det jeg trodde var min beste venninne, sa rett ut til meg at hun prioriterte mange foran meg. Og så forklarte hun at hun gjerne kunne treffe meg til en kaffe nå og da, men ikke noe mer enn det. Hun dumpet megjo egentlig? Så det endte opp med at jeg overså kaffeinvitasjoner etter det; jeg var utrolig såret over å ha mistet det jeg trodde var min beste venninne. Det gjør fortsatt vondt, fem år etter. Anonymkode: 31396...537 Hun dumpet deg ikke, men dere hadde ulike formeninger om vennskapet deres. Det er selvfølgelig sårt å se på noen som sin beste venninne når vedkommende ser på deg som en mer perifer venninne eller bekjent, men med mindre hun har latt som at du var bestevenninnen hennes og så plutselig sa at du ikke var det, har hun ikke gjort noe galt. Men det har ikke du heller - hvis et kaffe nå og da ikke er noe du ønsker, kan du selvfølgelig kutte henne ut! Men jeg tror ikke du har noen grunn til å være såret, høres ikke ut som at venninnen gjorde noe galt, bare at dere hadde ulike forventninger. Det gjør vondt, men det er ikke hennes skyld. Anonymkode: 6a3d4...d17 2
SnartMammaLykke Skrevet 7. februar 2021 #17 Skrevet 7. februar 2021 Denne tråden må jeg følge med på😎
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #18 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kuttet ut ei venninne jeg egentlig elsker å være sammen med, men hun nedprioriterte meg så mye, holdt ikke avtaler og dermed skuffet meg gang på gang. Følte meg alltid som den aller siste på hennes prioriteringsliste. Det var sårt å kutte henne ut, men måtte det for å ivareta meg selv synes jeg. Har kuttet ut andre før, da har ikke jeg prioritert de, eller vært lei av oppførselen deres. Anonymkode: 86a69...820 Samma her👍 Anonymkode: 77856...da7 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #19 Skrevet 7. februar 2021 Ettersom jeg bodde i utlandet, prioriterte jeg andre da jeg var hjemme. Vi var forskjellige og jeg tenkte ikke så mye over det. Jeg hadde bare ikke lyst til å bruke tiden min med dem. De hadde mange andre venner så tror ikke det var et stort tap for dem heller. En annen gang kuttet jeg ut en kompis fordi han var kontrollerende. Da opplevde jeg et savn fordi vi hadde det veldig hyggelig ellers. Nå er jeg derimot glad for at jeg tok det valget og tenker sjelden på ham. Virker som en fjern tid. Anonymkode: 314b7...bd7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #20 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hun dumpet deg ikke, men dere hadde ulike formeninger om vennskapet deres. Det er selvfølgelig sårt å se på noen som sin beste venninne når vedkommende ser på deg som en mer perifer venninne eller bekjent, men med mindre hun har latt som at du var bestevenninnen hennes og så plutselig sa at du ikke var det, har hun ikke gjort noe galt. Men det har ikke du heller - hvis et kaffe nå og da ikke er noe du ønsker, kan du selvfølgelig kutte henne ut! Men jeg tror ikke du har noen grunn til å være såret, høres ikke ut som at venninnen gjorde noe galt, bare at dere hadde ulike forventninger. Det gjør vondt, men det er ikke hennes skyld. Anonymkode: 6a3d4...d17 Hun kunne ha spart seg den bemerkningen, hva er hun forventer? Jeg er uenig at hun ikke gjøre noe galt, man behandler ikke mennesker som bruk og kast. Anonymkode: 19d4f...b96 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå