Gå til innhold

Hvor lang tid før mus går i felle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Vi har fått en mus i hus. Liten eller stor skogmus tror jeg. Vi var og kjøpte victor clean kill dagen etter og den søte musa har ikke gått i fellen enda. La peanøttsmør i den. 

Jeg så den i natt da jeg skulle på do, på det aktuelle rommet. 

Vi vet hvor den kommer ut og har stengt av det aktuelle rommet om natten. 

Uansett, hvor lang tid evt hvor mange dager gikk det før musa/musene gikk i fella? 

Anonymkode: cdabc...831

Skrevet

Lån deg en katt. Smarte mus går aldri i fella. 

Hvis den finner mat andre steder, så frister ikke maten i fella. Den skjønner nok ikke at det er en felle, men er skeptisk til lukten av folk. 

Skrevet

Her funket ikke peanøttsmør i år på den ene som tok seg inn og kom seg inn i kjøkkenskapet, måtte ty til stekt bacon, da gikk det til gjengjeld fort.

Det skal gå veldig fort. Hvis ikke, bytt åte. Det blir ikke mer spennende over tid.

• Liker 1
Skrevet

Prøv noe med fett på. Bacon fungerer fint, skinke og ost har også gått greit her.
En katt vil ikke alltid gidde å fange en mus innendørs, det er ikke utfordrende nok.

Anonymkode: c1e9a...27b

Skrevet

Her går heldigvis mus fort i fella. Det gjelder å plassere den på riktig plass ; finne ut hvor musehullet er, sette den langt en vegg for musa løper helst langs veggene, ha fristende åte osv. 

Anonymkode: c74ab...0d6

Skrevet

Det tok under 4 timer fra vi hørte den inne på en bod og til den lå i fella.  Satte opp en helt alminnelig, gammeldags musefelle (en sånn i tre) og la litt hundemat (tørrfor) på den.  Mannen min hadde hørt at dette var bra, og det stemte :)  

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar 😊 da bytter jeg åte. Vi har ikke bacon eller skinke og sånt, kan prøve ost. Ellers har vi massevis av hamstermat. Hamsteren vår liker paprika, kanskje musa gjør det og.. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 1
Skrevet
Cleo88 skrev (14 minutter siden):

Oi. Jeg er ikke i seksualitets forumet?? Innlegget var ikkdet jeg forventet.

My mistake 🥴😛😄🤣 

Hahahah😂😂 bacon funker sikkert i begge tilfeller om du lurte 😂

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Takk for svar 😊 da bytter jeg åte. Vi har ikke bacon eller skinke og sånt, kan prøve ost. Ellers har vi massevis av hamstermat. Hamsteren vår liker paprika, kanskje musa gjør det og.. 

Ost funker ikke så godt, at mus elsker ost er en myte. Jeg har hatt god effekt av peanøttsmør, men det virker ikke som din vil ha det. Men Nugatti skal være fantastisk åte, i følge Anticimex-fyren vi hadde innom på jobben. :) 

Anonymkode: 90472...a55

Skrevet
stan skrev (3 timer siden):

Lån deg en katt. Smarte mus går aldri i fella. 

Hvis den finner mat andre steder, så frister ikke maten i fella. Den skjønner nok ikke at det er en felle, men er skeptisk til lukten av folk. 

Mange katter vil heller leke med musa enn å drepe den. Jeg fikk ei mus inn på kjøkkenet i fjor vinter, og håpte at katten ville ta den, men pus ville bare leke. Det endte med at jeg fanget musa selv i et håndkle og bar den ut. 

Skrevet

Her gikk musa i fella i løpet av en time den gangen vi hadde mus i hus. Brukte en skorpebit med leverpostei funnet i jentungens matpakke som åte. 

Anonymkode: 9cf1a...4cd

Skrevet

Vi brukte en kjøttkakebit i musefellen. Satte den opp på loftet, gikk ned og lukket luken, og innen noen minutter hørte vi SMEKK.... fellen smalt igjen. Var bare å gå opp igjen, fjerne den døde musa og lade fellen på nytt. Tror neste mus gikk i fellen senere samme kveld, eller dagen etter. Det var i alle fall mus i fella på nytt da vi sjekket neste gang.

Så fikk vi mus på kottet. Der var nok musene utsultet, fordi de levde på papir og plast som de gnagde på ting som sto der inne, etter at jeg fjernet hundematen de hadde spist på. Det gikk to mus i fellene på rappen, og vi tettet inngangsporten deres inn i rommet (en lufteluke høyt oppe på veggen som satt skjevt på, så de klarte å klemme seg inn gjennom en sprekk). Etter det var det ingen flere mus der inne så lenge vi bodde der.

Dere bør sette alt inn på å finne musens inngangsport til rommet den er i, ellers kommer det bare nye mus. Hjelper ikke å sette ut felle og fange én, når det strømmer på med nye.

• Liker 1
Skrevet

Det skal ikke så mye til. Som regel bare en drink og noen flørtende ord.

Annonse
Skrevet (endret)

Fikk besøk av et par mus på kaldloftet forrige høst. Gode gammeldagse rappfeller og salami tok seg av det rimelig kjapt.  Ost ser jeg er nevnt over - det fungerer ikke noe særlig er min erfaring.

Endret av skrue
  • Liker 1
Skrevet
3lis3 skrev (8 timer siden):

Det skal ikke så mye til. Som regel bare en drink og noen flørtende ord.

🤣 Det er ikke sånne mus det er snakk om...

Anonymkode: a2c05...3b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.2.2021 den 16.06):

🤣 Det er ikke sånne mus det er snakk om...

Anonymkode: a2c05...3b6

Hihi. Det er eneste musa jeg har, så jeg tenkte jeg kunne dele mine erfaringer med den. 

Skrevet
Million skrev (På 8.2.2021 den 7.24):

Vi brukte en kjøttkakebit i musefellen. Satte den opp på loftet, gikk ned og lukket luken, og innen noen minutter hørte vi SMEKK.... fellen smalt igjen. Var bare å gå opp igjen, fjerne den døde musa og lade fellen på nytt. Tror neste mus gikk i fellen senere samme kveld, eller dagen etter. Det var i alle fall mus i fella på nytt da vi sjekket neste gang.

Så fikk vi mus på kottet. Der var nok musene utsultet, fordi de levde på papir og plast som de gnagde på ting som sto der inne, etter at jeg fjernet hundematen de hadde spist på. Det gikk to mus i fellene på rappen, og vi tettet inngangsporten deres inn i rommet (en lufteluke høyt oppe på veggen som satt skjevt på, så de klarte å klemme seg inn gjennom en sprekk). Etter det var det ingen flere mus der inne så lenge vi bodde der.

Dere bør sette alt inn på å finne musens inngangsport til rommet den er i, ellers kommer det bare nye mus. Hjelper ikke å sette ut felle og fange én, når det strømmer på med nye.

Vi vet hvor den kommer inn, det var der hamsteren vår stakk også en gang. Vi har stengt av kjøkkenet om kvelden, så når jeg er oppe på do kan jeg noen ganger se musa. Så vi har byttet agn og satt på litt bedre steder. Får håpe det sier klikk snart. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...