Gå til innhold

Dere med god økonomi, hva er deres matbudsjett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par med voksne utflytta barn. God økonomi, men litt uenige i hva som er passe budsjett for mat i måneden. Mannen min vil ha et ubegrenset budsjett - mens jeg tenker et budsjett er greit og ser for meg at 8000 kan  være passe. 8000 skal da dekke det som kjøpes i dagligvarebutikk. Alkohol og restaurantbesøk kommer utenom og vil sikkert utgjøre ca 3000 i mnd. 
Jeg vil gjerne ha noen innspill andre mener er innafor. Vi er ikke noe gourmet folk, så maten til vanlig er i det «enkleste» lager. 

Anonymkode: 8e924...e8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ubegrenset her.

Anonymkode: 6986a...021

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke matbudsjett, jeg kjøper det jeg har lyst på når jeg har lyst på det. Jeg bruker kr. 3 500 - 4 000 i måneden på mat (inkl. spise ute).

Anonymkode: 84e66...7ad

• Liker 1
Skrevet

8000 på to stk burde være mer enn nok, selv med god økonomi. Penger avgjør jo ikke hvor mye man orker å trykke i seg 😅Så det kan dere leve godt på! 

• Liker 7
Skrevet

Har ikke matbudsjett, men ligger nok på 8-10 000 i måneden for to personer. 

Skrevet

Vi prøver å holde oss innafor 6000 kr i måneden (1500 kr/uke er egentlig innafor), men vi går ofte over og er nok oppe i 8000 + i måneden... 😐 Men, vi har råd til det, selv om vi burde vært flinkere.

Anonymkode: a3e87...62c

Skrevet

Nå var det ikke meg du spurte men bruker ca 6000 på meg og 2 små barn. 

Tror 8000 blir sånn passe iom vin og spise ute er utenom. 

Anonymkode: 06611...c5a

Skrevet

Har ikke budsjett, kjøper det jeg har lyst på. Bruker ca. 4500–7000 kr i måneden. Er enslig, men tåler ikke gluten og laktose, og gidder ikke bake brød selv, og glutenfritt brød koster 55 kr per stykk og er mindre enn vanlige brød så det trekker opp litt. Drikker dog ikke alkohol, så sparer inn der. 

Anonymkode: 9a7ee...c3b

Skrevet

Ca 6500 på meg og et barn.

Anonymkode: 4f04e...dc7

Skrevet

Vi bruker ca 12-15 tusen på mat (inkl vin). Vi er to voksne og et barn. Har god råd og har ingen budsjett, jeg bare ser det på den automatisk genererte oversikten i nettbanken. 

Anonymkode: b4386...f66

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker såvidt over 1400 kr i måneden på mat. Kvinne, bare meg selv i husstanden.

Anonymkode: a443d...b90

Skrevet

5000 kr på to voksne, restaurant/takeaway teller ikke. Vi kunne brukt mer, men synes ikke det er nødvendig og med budsjett kaster vi ingenting. 

Anonymkode: 8f6de...b67

Skrevet

5000kr på to.

Anonymkode: 1248b...80f

Skrevet

Vi er to voksne. Budsjettet vårt er 4000 kr i mnd på mat og husholdning, og det holder vi stort sett fint :) 700 i mnd på alkohol og 700 takeaway brukes iblant, og er utenom ren matbudsjett. 

Spiser stort sett vegetarisk, vi spiser opp maten, og planlegger ut fra hva vi har og hva som må spises før det blir dårlig. Tar gjerne en ekstra dag eller to før vi fyller opp kjøleskap igjen med siste rester og mat fra frys, så vi får rotasjon på de varene også. Gjelder å være kreative!

Anonymkode: df35b...56f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

5000 kr på to voksne, restaurant/takeaway teller ikke. Vi kunne brukt mer, men synes ikke det er nødvendig og med budsjett kaster vi ingenting. 

Anonymkode: 8f6de...b67

Jeg kaster ingenting selv om jeg ikke har budsjett. 

Anonymkode: 84e66...7ad

• Liker 6
Skrevet

Ubegrenset. To voksne og ett barn.

Tror vi ligger mellom 10-12 tusen i mnd. 

Anonymkode: a3eb9...bb1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi kunne brukt mer, men synes ikke det er nødvendig

Men føler dere ikke på et slags ansvar for å bruke penger når dere er heldige som tjener godt? Jeg føler det, at jeg har et ansvar overfor folk i nærmiljøet, og at jeg som tjener godt burde handle hos dem. Så jeg handler fra lokale bønder, lokalt jaktlag, lokalt bakeri, ysteri osv. Prøver å være bevisst på å kjøpe varer fra produsenter som behandler de ansatte godt. Det er jo slike produsenter vi ønsker å ha, så da må jo vi som har god økonomi støtte dem. 

Anonymkode: 9a7ee...c3b

• Liker 7
Skrevet

Jeg er enslig og kjøper det jeg har lyst på, men planlegger måltidene så det ikke blir matsvinn, spiser lavkarbo og lager det meste selv. Handler for ca 3000 -3500 kr i mnd, så kommer evt take away og måltider ute i tillegg. 

Anonymkode: db0f0...c28

Skrevet

Har satt et budsjett på 5000kr. Det inkluderer dagligvarehandel, husholdningsprodukter, alkohol og mat ute. I tider med helgebesøk fra venner kan det bli mer, men generelt prøver jeg å holde det under. 

Anonymkode: 48d8e...423

Skrevet

Vi har ikke noe budsjett og kjøper bare det vi har lyst på. Ser det går i snitt rundt 10 000,- i mnd. (2 voksne og ett barn). 

Jeg er vel enig med mannen din i at det ikke er nødvendig med et budsjett med god økonomi. Men det betyr selvsagt ikke det samme som å «gå bananas». Det viktigste for meg er vel at det vi kjøper faktisk blir spist. 

Anonymkode: f0c2c...112

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...