AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 Jeg er i en desperat situasjon hvor jeg trenger penger. Får lønn på fredag, men kjøleskapet er tomt. Prøver å ta opp forbrukslån men ser det kun går ann å ta opp store summer? Finnes det noen plasser man kun kan ta f.eks 2000 kr i forbrukslån for så å betale raskt tilbake? Eller MÅ jeg låne så mye som 20 000,- for så å betale tilbake det meste rett etterpå? Anonymkode: 13f7a...d44
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 Jeg trodde nesten at alle hadde Mastercard eller lignende? Anonymkode: c8ede...3e5 6
blåtimen Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 Kredittkort er den vanlige løsningen her, men det hjelper deg lite akkurat nå om du ikke har et fra før da.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #4 Skrevet 7. februar 2021 Det beste vil vel da være å opprette en kontokreditt. I min bank tar det tre sekunder å søke om, minstebeløpet er 5000, men du kan selvsagt bruke så lite du vil. Anonymkode: 66178...63f 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #5 Skrevet 7. februar 2021 Du må jo ikke bruke 20k. Bare bruk det du trenger. Betal tilbake når du kan og avslutt lånet. Anonymkode: f1296...5cf 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #6 Skrevet 7. februar 2021 Takk for svar. Fikk ikke innvilget forbrukslån. Finnes det andre alternativer? Anonymkode: 13f7a...d44
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #7 Skrevet 7. februar 2021 Du kan jo prøve å selge noe? Eller låne fra noen du kjenner? Hvis det bare er mat du trenger for å overleve 4-5 dager så burde du klare deg med 500 kr. Anonymkode: c5272...a08 4
Gjest Kaiminator Skrevet 7. februar 2021 #8 Skrevet 7. februar 2021 Søk om kreditt i banken din, selv har jeg 16k kreditt tilgjengelig rentefritt første måned ifra santander etter jeg kjøpte ett eller annet via elkjøp og så betalte tilbake, siden har jeg brukt kreditten iblandt ved behov. Du kan også søke om kreditt på santander og andre kredittkortinstitusjoner. Men gå ikke i fella med å bruke for mye så du hele tiden må betale av lønnen.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #9 Skrevet 7. februar 2021 Har du absolutt ingenting spiselig? Har du ingenting du kan selge på finn.no? Ingen steder du kan finne noen flasker eller bokser du Jan pante? Du trenger jo ikke mange kronene for å greie deg gjennom 4 dager. Egentlig vil du jo faktisk kunne greie deg helt uten mat i 4 dager. Anonymkode: deb15...1f8 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #11 Skrevet 8. februar 2021 Dumpsterdiving? Anonymkode: e06b2...df0
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #12 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Takk for svar. Fikk ikke innvilget forbrukslån. Finnes det andre alternativer? Anonymkode: 13f7a...d44 Hvorfor får du deg ikke et kredittkort? Anonymkode: 8764f...10f 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #13 Skrevet 8. februar 2021 Du har ikke penger på coop-kort eller trumf? Toogoodtogo-appen har kanskje noe greit i nærheten av deg. Koster en slikk og ingenting, og vi henter iblant fra bakerier, og får da gjerne med f.eks fire boller, en tolvøres, muffins, et par rundsstykker/horn og tre brød. Meny har de beste posene hos oss, da får vi utrolig mye forskjellig. Sist gang fikk vi to ferdigsmurte baguetter, en stor salat med kylling, fire brød, to store kanelsnurrer, en ostebriks og en sånnen pizzabaguett. Det koster 49 kroner. Anonymkode: f082d...dc7 3
MiniMjau Skrevet 8. februar 2021 #14 Skrevet 8. februar 2021 Uff, for en trasig situasjon. Er dette engangstilfelle? Har du brukt over evne eller har du en måned med veldig lav inntekt? Ikke ta det ille opp, bare ment som et godt råd. ... men hvis dette skjer hver måned,( at du bruker mer enn du har) så er det kanskje ikke lurt å skaffe seg kredittkort. 💗 men, det er bare noen dager, så dette greier du nok løse uten å ta 20 000 i forbrukslån. har du noe som helst i skapet/fryser? har du mel, tørrgjær, olje, da greier du bake noen rundstykker eller et brød. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #15 Skrevet 8. februar 2021 Du trenger ikke 2000 kr til mat til fredag. Du får ty til flaskepant eller selge noe slik du får et par hundrelapper. Så bruker du det du har hjemme. En pose grønnsaksblanding og buljong gir 5 middager til toppen 60 kr. En pose havregryn og vann gir både frokost og lunsj i minst 5 dager til ca 30 kr. Dritkjipt ja, men absolutt levbart frem til fredag. Det er idiotisk å låne så mye unødvendig penger for så kort tid. Anonymkode: 12170...170 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #16 Skrevet 8. februar 2021 Kontakt Frelsesarmeen eller Røde Kors. Anonymkode: b3ce7...164
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #17 Skrevet 8. februar 2021 Vær glad for at du ikke fikk innvilga forbrukslån! Det er bedre å sulte noen dager enn å slite med et forbrukslån i årevis. Tro meg, rentene er skyhøye og det går aldri(sjelden) å betale fort tilbake. Det er aldri noe positivt! Anonymkode: 17c5b...54d 5
saltvann Skrevet 8. februar 2021 #18 Skrevet 8. februar 2021 Om du får forbrukslån på 20 000, så betal tilbake 18 000 med en gang. men 2000 kr for mat trenger du ikke. Regningene kan du betale på fredag. Kjøp havregryn!
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #19 Skrevet 8. februar 2021 Jeg synes vital informasjon mangler. Er kjøleskapet, fryseren og alle skapene virkelig helt tomme? Eller kan du sette sammen noen måltider om du bare er litt kreativ og ikke kresen? Har du litt penger så du kan supplere med noen småting? Når lønna kommer inn, hva gjør du for å sikre at du har penger også til den siste uka? Anonymkode: c8ede...3e5 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #20 Skrevet 8. februar 2021 Du får lønn på fredag. Du trenger ikke penger. Du kan dumpsterdive, selge noe du har hjemme. Men TooGoodToGo er faktisk dyrt, du får lite mat for pengene. Bedre å bruke tilsvarende beløp på feks havregryn og melk. Langt mer mettende og næringsrikt. Omså kan du faste til fredag. Ikke tren, gjør kun det du må. At det er helt tomt for mat hos deg, tviler jeg på. Anonymkode: 989dd...f7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå