AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 Ville dere venter litt? Jeg tenker kanskje vente til mai/juni.. ser for meg ting kanskje har «løsnet» litt da.. På en annen side er det jo alltid ett eller annet som gjør at timingen ikke er helt perfekt🤷🏼♀️ Anonymkode: 1987c...f98
Newgirll Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 Det sier jo at det aldri passer å få barn, så det må du nesten se selv! Risikoen med å bli gravid nå er jo at du må gå på timer alene og kanskje føde alene (vet ikke hvordan situasjonen er om 9mnd) og at barseltiden blir mye hjemme, og ikke ute med andre mammaer 😊 personlig planlegger jeg graviditet nå, fordi for alt vi vet kan det bli enda verre, og jeg syns det er verdt det selv om man kanskje blir en del alene 😊 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 Vi tenker på å prøve på andremann til sommeren, og mest sannsynlig drøyer vi til etter jeg har fått koronavaksine. Siden man ikke kan vaksineres som gravid for øyeblikket. Føles som en ekstra trygghet. Men så har vi det ikke så travelt heller, om det føltes som om det haster hadde vi nok bare kjørt på med en gang. Anonymkode: bbd50...50a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #4 Skrevet 7. februar 2021 Newgirll skrev (1 minutt siden): Det sier jo at det aldri passer å få barn, så det må du nesten se selv! Risikoen med å bli gravid nå er jo at du må gå på timer alene og kanskje føde alene (vet ikke hvordan situasjonen er om 9mnd) og at barseltiden blir mye hjemme, og ikke ute med andre mammaer 😊 personlig planlegger jeg graviditet nå, fordi for alt vi vet kan det bli enda verre, og jeg syns det er verdt det selv om man kanskje blir en del alene 😊 Gode poeng. Far får jo være med på private timer, for de som vil benytte den muligheten. Men dette med ensomhet i barseltid er jo noe, har en venninne som syns dette har vært vanskelig. Men som du sier, det finnes jo ingen fasitsvar 🙃 Anonymkode: 1987c...f98
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #5 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi tenker på å prøve på andremann til sommeren, og mest sannsynlig drøyer vi til etter jeg har fått koronavaksine. Siden man ikke kan vaksineres som gravid for øyeblikket. Føles som en ekstra trygghet. Men så har vi det ikke så travelt heller, om det føltes som om det haster hadde vi nok bare kjørt på med en gang. Anonymkode: bbd50...50a Ser den. Vaksinen først er jo en trygghet, selv om det virker usikkert hvordan den responderer på mutert.. Jeg og har enda tid til å vente litt. Men når man har såå lyst er det vanskelig og tungt å vente og, hehe Anonymkode: 1987c...f98
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #6 Skrevet 7. februar 2021 Jeg ville bare sagt kjør på. Fin periode å være gravid på dette egentlig. Det skjer ingenting,man kan ikke treffes, reise ol så perfekt tid å bare være hjemme og ruge på. Anonymkode: d2a8d...b37 7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #7 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville bare sagt kjør på. Fin periode å være gravid på dette egentlig. Det skjer ingenting,man kan ikke treffes, reise ol så perfekt tid å bare være hjemme og ruge på. Anonymkode: d2a8d...b37 Signerer denne! Synes det er «fantastisk» å være gravid nå som man Ikke kan gjøre noe, føler ikke jeg går glipp av noe. Anonymkode: 8a9d0...8d7 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #8 Skrevet 7. februar 2021 Dere som velger å bli gravid nå kan ihvertfall ikke klage på at dere eventuelt må føde alene og være alene på barsel. Dette er noe dere er forberedt på 🙂 Jeg fødte våren 2020 og hadde absolutt ikke valgt å bli gravid og å føde under en pandemi. Det er jo selvsagt ikke så svart/hvitt, noen har dårlig tid mtp alder osv. Men jeg personlig kommer til å vente med nr 2 til verden blir normal igjen... Anonymkode: 9359f...861 7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #9 Skrevet 7. februar 2021 Verden endrer seg hele tiden og ting blir aldri om de var 🤷 Alt kan ikke planlegges. Jeg er veldig komfortabel med å være gravid nå. Deilig å slippe å gå glipp av ting siden det ikke skje noe uansett og kan slappe av med god samvittighet. Det blir kanskje litt kjipt å føde på sykehuset alene om det ender slik, men det får vi tar som det kommer, det er ikke noe jeg stresser over. Det kan jo skje utenom pandemi også at barnet blir født før far rekker å komme, og at man havner på barsel uten at far får være med. Anonymkode: d2a8d...b37 10
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #10 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Verden endrer seg hele tiden og ting blir aldri om de var 🤷 Alt kan ikke planlegges. Jeg er veldig komfortabel med å være gravid nå. Deilig å slippe å gå glipp av ting siden det ikke skje noe uansett og kan slappe av med god samvittighet. Det blir kanskje litt kjipt å føde på sykehuset alene om det ender slik, men det får vi tar som det kommer, det er ikke noe jeg stresser over. Det kan jo skje utenom pandemi også at barnet blir født før far rekker å komme, og at man havner på barsel uten at far får være med. Anonymkode: d2a8d...b37 👏🏻👏🏻 Anonymkode: 8a9d0...8d7 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #11 Skrevet 7. februar 2021 Vi har snakket om det igjen i ettermiddag å har igrunn bestemt oss for å starte prøving i mai. Forhåpentligvis blir det bedre, men samtidig er det ikke sikkert, vi kan ikke sette livet 100% på vent grunnet en pandemi. Jeg har flere venninner som har født det siste året, så vet godt hva jeg går til i «Worst case scenario». At jeg selv jobber i helsesektoren i et av Norges største helseforetak gjør og at jeg har god innsikt😊 Uansett interessant å høre andre sine innspill og tanker. TS Anonymkode: 1987c...f98 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #12 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dere som velger å bli gravid nå kan ihvertfall ikke klage på at dere eventuelt må føde alene og være alene på barsel. Dette er noe dere er forberedt på 🙂 Jeg fødte våren 2020 og hadde absolutt ikke valgt å bli gravid og å føde under en pandemi. Det er jo selvsagt ikke så svart/hvitt, noen har dårlig tid mtp alder osv. Men jeg personlig kommer til å vente med nr 2 til verden blir normal igjen... Anonymkode: 9359f...861 At det var? Selvfølgelig er det lov å være lei seg for at ting er kjipt selv om man er klar over at blir sånn på forhånd. Det gjør det jo ikke noe lettere av den grunn, uansett hvor mye man forbereder seg så vil det jo uansett være like kjipt å føde alene, være alene på barsel osv. Det betyr ikke at det ikke er verdt den prisen for å få et barn, men det at man er villig til å betale den prisen gjør jo ikke at da skal man måtte tåle alt uten å si noe. Det er jo akkurat samme med en helt normal graviditet, alle vet hvilke konsekvenser det kan få, men det er fortsatt lov å klage når det er kjipt. Anonymkode: 8102e...365 18
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #13 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Dere som velger å bli gravid nå kan ihvertfall ikke klage på at dere eventuelt må føde alene og være alene på barsel. Dette er noe dere er forberedt på 🙂 Jeg fødte våren 2020 og hadde absolutt ikke valgt å bli gravid og å føde under en pandemi. Det er jo selvsagt ikke så svart/hvitt, noen har dårlig tid mtp alder osv. Men jeg personlig kommer til å vente med nr 2 til verden blir normal igjen... Anonymkode: 9359f...861 Dette. Synes det er latterlig å komme å klage etterpå når man vet at vi befinner oss midt i en pandemi. Anonymkode: fc47a...331 7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #14 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ville dere venter litt? Jeg tenker kanskje vente til mai/juni.. ser for meg ting kanskje har «løsnet» litt da.. På en annen side er det jo alltid ett eller annet som gjør at timingen ikke er helt perfekt🤷🏼♀️ Anonymkode: 1987c...f98 Personlig begynte vi prøvinga for 5 år siden og har vært gjennom prøverør i 3 år før det endelig klaffet. Vi hadde 6 mnd med pause under den tidligste pandemien, men ble faktisk rådet av leger om å fortsette prøvingen tross pandemien. Vi ble endelig gravide, og har termin etter sommeren Anonymkode: a2091...b14 12
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #15 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette. Synes det er latterlig å komme å klage etterpå når man vet at vi befinner oss midt i en pandemi. Anonymkode: fc47a...331 Pandemien kan vare i mange år fremover. Alle kan ikke sette livene sine på vent. Og veldig mange av oss hadde allerede prøvd å bli gravide i flere år før pandemien slo til Anonymkode: a2091...b14 11
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #16 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pandemien kan vare i mange år fremover. Alle kan ikke sette livene sine på vent. Og veldig mange av oss hadde allerede prøvd å bli gravide i flere år før pandemien slo til Anonymkode: a2091...b14 Joda, har heller ikke skrevet at noen skal sette livene sine på vent. Men ikke kom å klag hvis restriksjonene blir noe strengere. Anonymkode: fc47a...331 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #17 Skrevet 7. februar 2021 https://www.underskrift.no/vis/8364/ Anonymkode: dd7e7...0c9 2
Leamur Skrevet 7. februar 2021 #18 Skrevet 7. februar 2021 (endret) Jeg er gravid. Vi planla før pandemien men valgte å fortsette prøvingen med alt det innebærer. Far får ikke være med på private ultralyder (volvat, aleris), han får kun være med på aktiv fødsel, barseltid blir annerledes. Men det er helt OK for oss. Vi skal få det til å funke. Er du klar for det, så må dere for all del fortsette å planlegge! Endret 7. februar 2021 av Leamur Feil i tekst
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #19 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Dere som velger å bli gravid nå kan ihvertfall ikke klage på at dere eventuelt må føde alene og være alene på barsel. Dette er noe dere er forberedt på 🙂 Jeg fødte våren 2020 og hadde absolutt ikke valgt å bli gravid og å føde under en pandemi. Det er jo selvsagt ikke så svart/hvitt, noen har dårlig tid mtp alder osv. Men jeg personlig kommer til å vente med nr 2 til verden blir normal igjen... Anonymkode: 9359f...861 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette. Synes det er latterlig å komme å klage etterpå når man vet at vi befinner oss midt i en pandemi. Anonymkode: fc47a...331 Så vi som er i 30-årene, endelig har funnet en god partner, og har et par-tre fruktbare år igjen foran oss, vi har ingen grunn til å sørge over eventuell alenefødsel og isolasjon under barseltiden, fordi vi VELGER jo dette aktivt selv? Vi burde helst kaste hele familiedrømmen ut vinduet, eller gjennomgå pandemi-svangerskapet i total stillhet uten så mye som en tåre eller klage til noen underveis. OK, takk for nyttig og empatisk innspill. Dere gjør en solid innsats for å løfte mental folkehelse. Anonymkode: 5bc9f...395 18
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #20 Skrevet 7. februar 2021 Nærmer meg midten av 30-årene, men tar rett og slett ikke sjansen på å prøve på nr. 2 foreløpig... Traumatisk første fødsel gjør meg livredd i utgangspunktet. Dagens situasjon hjelper ikke! Anonymkode: 5dbdc...860
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå