Gjest buster Skrevet 17. august 2005 #1 Del Skrevet 17. august 2005 Hva betyr remittering ? .....i regnskapssammenheng......remittering av reskontro?....mange nye ord....glad hvis noen kan hjelpe meg/forklare betydningen av disse uttrykkene...har akkurat begynt å jobbe litt med regnskap, noe som jeg ikke har gjort før, så jeg synes fagterminologien er vanskelig....mye nytt men spennende..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannemor Skrevet 17. august 2005 #2 Del Skrevet 17. august 2005 Remittering = en elektronisk utbetalingsmetode for lønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 17. august 2005 #3 Del Skrevet 17. august 2005 Hei Remitering av reskontro betyr rett og slett å betale regninger...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 18. august 2005 #4 Del Skrevet 18. august 2005 Men at det er remittert, betyr ikke at saken er ferdigbehandlet gjennom banken og at mottaker har fått pengene sine. Bare at den som er utbetaler er ferdig med sin del av saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2005 #5 Del Skrevet 18. august 2005 Når vi har punchet regninger i regnskapssystemet vårt med kid, forfallsdato o.l. informasjon bestiller vi remittering. Da blir betalingen av disse regningene overført automatisk fra regnskapssytemet til banken vi bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå