Gå til innhold

2-åring sover unormalt lenge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er friskt og har stødig døgnrytme ellers. Sovner kl. 19 og våkner mellom 07-08. 

I helgen derimot har barnet sovet til kl. 12. Er seg selv, men har vært litt sliten i barnehagen siste uken. 

Er dette vanlig og hva kan evnt være årsaken, eller skal vi kontakte lege imorgen? 

Anonymkode: dddcb...122

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde garantert kontaktet lege. Heller en gang for mye enn en gang for lite.

Anonymkode: 72649...1c0

• Liker 3
Skrevet

Samme her med mitt eldste barn, han kunne sove til langt på dag når han var ganske liten om han fikk lov og har alltid vært morgengretten, noen år senere fikk han en autisme diagnose, det kunne kansje ha en sammenheng sa de på bup, men det var ikke helt sikkert. minsten min er strax 2 år og han og liker å sove, han sover fra 1900-0630 til vanlig (blir vekket)  men sover 2,5-3 timer i barnehagen til vanlig, I helgene sover han gjerne til 10 om jeg ikke vekker han. Ikke noe av dette går utover nattesøvnen. Vi har tatt en prat om det på helsestasjonen men fikk da beskjed om at det ikke var noe vits å sjekke opp i da han virker så sunn og frisk og er svært aktiv.. 

Anonymkode: 62ffa...613

Skrevet

Vår datter kunne kunne også sove lenge i helgene da hun var liten. Gjerne til kl 11. Utrolig deilig 😃

Anonymkode: f4168...8b4

Skrevet

Min jente på snart 3 år sover gjerne noen timer lengre på lørdags-  og søndagsmorgenen. Jeg anser ikke dette som unormalt, med tanke på at hun er liten og har ca 7,5 timer i bhg fra mandag til fredag.  Men å sove til kl.1200 var litt voldsomt da. 

Anonymkode: a2d67...2dc

Skrevet

Jeg ville kontaktet lege og fått sjekket bare for sikkerhetsskyld. Er det noe han/hun har begynt med nå, eller alltid vært sånn? Har dere merket noe annet, som at barnet drikker mer enn vanlig, tisser mye, har gått ned i vekt e.l.? Har selv en toåring som godt kan sove til 8.30-09.00 i helgene, men 12 er jo voldsomt da.

Anonymkode: 0ce2d...248

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville kontaktet lege dersom barnet sov til 12 én dag. Jeg ville bare tenkt at barnet var sykt og feberfri. 

Men dersom det hadde vært flere ganger hadde jeg selvfølgelig tatt en annen vurdering. 

Anonymkode: 3cb56...39e

• Liker 1
Skrevet

Ble legevisitt, blodprøvene i orden. Skal få en rolig start på barnehageuken imorgen, så tar vi det derifra om det skulle vise seg at hun fortsatt er en sliten. Takk for svar og innspill. 

Anonymkode: dddcb...122

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...