AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Del Skrevet 7. februar 2021 Gikk ut av bilen i går, smalt igjen døra, og så hører jeg en skramlelyd under bilen... Og finner dette, liggende ved venstre framhjul. En "halvsirkel", solid metall. Ser ut til å ha tretthetsbrudd eller noe? (har ikke vært borti noe så vidt jeg vet). Noen som vet hva det er? Den må ha kommet fra bilen min? Og kan jeg kjøre 4 km bort til verkstedet på mandag? Prøvde å legge meg ned og lyse under bilen, men så ingen opplagte steder den kunne kommet fra. Har en Suzuki 4XS, forresten. Kvier meg for å spørre folka på verkstedet, jeg synes de er så nedlatende når man ikke kan noe om bil 🙈 Og redd for at det blir dyrt... 😬 Anonymkode: 7819c...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #2 Del Skrevet 7. februar 2021 Det ser ut som en del av fjærene under bilen! Se på bilen din, har den sunket mer ned på ene siden enn den andre? Om fjæra har knekt så bør du ikke kjøre med den siden den kan slå ned i dekket ditt. Anonymkode: 92292...598 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #3 Del Skrevet 7. februar 2021 En del av en fjær. Det må du få fikset. Anonymkode: b0874...c38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 7. februar 2021 #4 Del Skrevet 7. februar 2021 (endret) Fjærbrudd ja. Enkelt å se om man tar av hjulene. Er det nederst på fjæra og den fortsatt ligger i skåla si går det antageligvis greit å kjøre i sakte fart til verkstedet. Det bør nok byttes på begge sider foran samtidig, så bilen ikke blir skjev. Noen tusenlapper blir det, men ikke femsifret. Spørs om støtdemperne er dårlige og bør byttes samtidig eller ikke. Endret 7. februar 2021 av -jk- 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peter007 Skrevet 7. februar 2021 #5 Del Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Gikk ut av bilen i går, smalt igjen døra, og så hører jeg en skramlelyd under bilen... Og finner dette, liggende ved venstre framhjul. En "halvsirkel", solid metall. Ser ut til å ha tretthetsbrudd eller noe? (har ikke vært borti noe så vidt jeg vet). Noen som vet hva det er? Den må ha kommet fra bilen min? Og kan jeg kjøre 4 km bort til verkstedet på mandag? Prøvde å legge meg ned og lyse under bilen, men så ingen opplagte steder den kunne kommet fra. Har en Suzuki 4XS, forresten. Kvier meg for å spørre folka på verkstedet, jeg synes de er så nedlatende når man ikke kan noe om bil 🙈 Og redd for at det blir dyrt... 😬 Anonymkode: 7819c...a9d Fjærbrudd . Det en del av en spiralfjær. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #6 Del Skrevet 7. februar 2021 Venstre fjær foran knakk på vår bil, utrolig flaks at det var i 30-sonen. Vi sneglekjørte til verkstedet, de sa vi ikke burde gjort det. Anonymkode: 35359...1a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 7. februar 2021 #7 Del Skrevet 7. februar 2021 Som flere sier er dette en del av en fjær. Det bør fikses for å få fjæringen, kjøreegenskapene og hjulstillingen på topp igjen, men medfører ikke noen umiddelbar fare så lenge ikke bilen er blitt så lav at noe tar borti hjulet. En slik feil gir en 2'er på PKK. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #8 Del Skrevet 7. februar 2021 Rart at flere av dere sier at bilen nærmest ikke er kjørbar pga dette. Jeg fikk beskjed om at det gikk helt fint å kjøre i to uker mens jeg ventet på reprasjon. Anonymkode: ba22b...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 7. februar 2021 #9 Del Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rart at flere av dere sier at bilen nærmest ikke er kjørbar pga dette. Jeg fikk beskjed om at det gikk helt fint å kjøre i to uker mens jeg ventet på reprasjon. Anonymkode: ba22b...8ee Folk som svarer her har generelt lite peiling på det tekniske hva angår bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 7. februar 2021 #10 Del Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Rart at flere av dere sier at bilen nærmest ikke er kjørbar pga dette. Jeg fikk beskjed om at det gikk helt fint å kjøre i to uker mens jeg ventet på reprasjon. Anonymkode: ba22b...8ee Det kommer an på hvor på fjæren bruddet er. Knekker den midt på er det krise. Knekker det av en bit helt i ene enden går det som regel fint å kjøre en liten stund, men kjør pent. I dette tilfellet ville jeg tatt av forhjulet og fått noen med peiling til å ta en kjapp titt på skaden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #11 Del Skrevet 7. februar 2021 Tuuusen takk for mange gode svar! Da skal jeg bestille time til uka, og kan spesifisere hva jeg trenger å gjøre 😊 Har heldigvis ikke bruk for bilen daglig. Anonymkode: 7819c...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå