Gå til innhold

Å sette andres barn opp mot sin mor

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg opplever at moren til en av min datters venninner setter min datter opp mot meg! :overrasket:

Jeg er i jobb, hun er hjemmeværende. Jeg er for så vidt i jobb for å forsørge oss, men ville helt sikkert jobbet uansett, trives med det og ville nok mistrives med å gå hjemme.

Ofte når min datter (9år) har vært hos dem på besøk får jeg høre hvor lite tid jeg har til henne, og at min datters venninne har så mye bedre tid med sin mor. Og det er ganske tydelig at dette kommer fra denne moren... Hun kommer også med stadige drypp om jeg snakker med henne, om alt de finner på i den tiden jeg er på jobb, og at jeg bare må si fra om min datter trenger tilsyn mens jeg er på jobb (hun går på SFO, og det fungerer helt greit). Unngår å prate med henne da, men i enkelte situasjoner er det ikke til å unngå.

Hvordan skal jeg takle dette? Kan jo ikke nekte min datter å være med venninnen sin heller... :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den kvinnen der har for god tid......hun bruker tiden på å stikke andre folk.

Skrevet (endret)
den kvinnen der har for god tid......hun bruker tiden på å stikke andre folk.

:ler: sånn er det!!!

..og sånn skal det IKKJE vere! Du kan prøve å ta det opp med dette andre moren.

De er den einaste måten eg kan sjå, at du kan få slutt på dette.

Endret av Emma3
Skrevet

Det første som slo meg,er at hun må være misunnelig på at du har jobb!

Er jammen ikke enkelt med sånne,men har nok vært best at du tok det direkte opp med moren.

Ikke nekt din datter å være ilag med hennes ihvertfall,da går det utover jentene.

Lykke til

Gjest Violetta
Skrevet
Det første som slo meg,er at hun må være misunnelig på at du har jobb!

Ja det tror jeg også, hun har vært hjemmeværende i mange år og har nok ikke så veldig lett for å få jobb tror jeg.

Er jammen ikke enkelt med sånne,men har nok vært best at du tok det direkte opp med moren.

Tror ikke det har noen hensikt egentlig.

Ikke nekt din datter å være ilag med hennes ihvertfall,da går det utover jentene.

Nei det er helt uaktuelt.

Lykke til

Egentlig tror jeg dette er en av de tingene jeg bare må leve med. Vet ikke helt hensikten med innlegget heller, ville bare få ut litt frustrasjon tror jeg. :roll:

Skrevet

Ellers så er hun bare uoppdragen/tankeløs og snakker om ting hun ikke skal si til barn, uten å mene noe vondt med det. Jeg synes du skal ta det opp med henne, jeg - det er mange av oss som sier ting og snakker om ting vi ikke burde gjøre noen ganger.

Skrevet

Ta med deg begge jentene på en tur til fornøyelsespark, og deretter sier du at det er det bare du som kan. For det har ikke nabodama råd til :sjarmor:

Skrevet
Ta med deg begge jentene på en tur til fornøyelsespark, og deretter sier du at det er det bare du som kan. For det har ikke nabodama råd til  :sjarmor:

Hmm, det ville eg ikkje ha gjort. Då blir du jo akuratt som mora!!

Men det er jo meg..

Gjest Violetta
Skrevet
Ta med deg begge jentene på en tur til fornøyelsespark, og deretter sier du at det er det bare du som kan. For det har ikke nabodama råd til  :sjarmor:

Jo det er nok det hun har, mannen tjener tydeligvis veldig bra, det gjør ikke jeg. :forvirret:

Skrevet

Jeg tror det rett og slett er uvitenhet og tankeløst av henne. Husk at hun har ingen innsikt i din hverdag, og har sannsynligvis ingen kjennskap til hvordan det er å være alene (går ut fra at du er alene...?).

Hvis hun kommer med kommentarer og spydigheter bare gi henne klar beskjed om at dine valg er dine valg, og at hun ikke har noe med det å gjøre.

Enkelte ting har jo heller ikke så mange valg, men er nødvendigheter. Barnet ditt lider nok ingen nød, tvertimot så lærer hun mye positivt som hun vil se klarere når hun blir større. Kanskje du må svelge noen kameler nå, men husk at du gjør ditt beste, akkurat som alle andre. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...