AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 Det er snakk om veldig lite penger, 300 kr. Må jeg opprette ENK eller kan jeg bare føre det inn som en liten ekstra inntekt i selvangivelsen? Som om jeg skulle ha solgt noe på Finn. Jeg er grønn, overtenker, stresser og lurer. Vil jo helst ikke gjøre noe galt og få bot/bli fengsla. Anonymkode: 383b8...b50
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 Du trenger ikke registrere deg som enk. Kan motta 6000kr i året uten å føre dette opp på selvangivelsen. Om du omsetter for mer enn 50k innen en 12 mnd periode må du mva registrere deg. Anonymkode: 35326...fdb 2
Gjest Føsleguri Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 Det du driver med er hobby som ikke er skattepliktig. For at det skal bli næring må det være et visst omfang, det må være egnet til å gå med overskudd og ha ta sikte på en viss varighet. https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/starte-og-drive/er-jeg-naringsdrivende/
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #4 Skrevet 7. februar 2021 Tusen takk for gode svar og link!:-) Anonymkode: 383b8...b50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå