AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 Jeg har blitt presentert for kjærestens barn. Jente på 13 år. Opplever litt kompliserte følelser rundt det fordi jeg er redd for å ikke strekke til i forhold til barnet. At hun ikke skal like meg, ha det bra med oss og lignende. Ønsker også å gjøre ting bra i forhold til jentas mor og ikke bidra til noen konflikter der. Mor og far har et godt samarbeid og mor ønsker meg velkommen så i utgangspunktet er det meste ukomplisert og disse følelsene sitter kun hos meg. noen som har tips? Anonymkode: 4c5e1...67c
Jessic_a Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har blitt presentert for kjærestens barn. Jente på 13 år. Opplever litt kompliserte følelser rundt det fordi jeg er redd for å ikke strekke til i forhold til barnet. At hun ikke skal like meg, ha det bra med oss og lignende. Ønsker også å gjøre ting bra i forhold til jentas mor og ikke bidra til noen konflikter der. Mor og far har et godt samarbeid og mor ønsker meg velkommen så i utgangspunktet er det meste ukomplisert og disse følelsene sitter kun hos meg. noen som har tips? Anonymkode: 4c5e1...67c Hva slags følelser er det du sliter med? Som ny kjæreste til far ville jeg tatt det veldig rolig i staten.
Ulrikke Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 En 13-åring kan man prate med. Ikke en dyp, alvorlig samtale nødvendigvis, men du kan spørre hva hun ønsker. Hun skal ikke bestemme, men hun kan bli hørt. Vær deg selv, vær tilgjengelig når dere er sammen, men la far og datter "styre showet" mest i starten. Vær blid og hyggelig uten å være "overinteressert" og kunstig. Spør om hun vil være med hvis du skal lage boller, dra i butikken (eller spør om det er noe spesielt noen av dem har lyst på) eller lage middag, mens du formidler at det bare er et tilbud og helt opp til henne. Da jeg møtte mine stebarn var de mye mindre, men vi har selv en 15-åring nå og hun ville nok respondert best på en hyggelig tilnærming, uten sånn krampaktig "nå skal vi bli kjent, dere"-holdning Høres ut som om det går helt fint, mor er positiv og det smitter nok over på datteren. Bare ta det rolig i starten. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå