AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 Hvis jeg drikker 1 dl vin over 1-2 timer og veier 70 kg, hvor høy promille får jeg? Jeg merker ikke noe rus eller noe. Lurer i forhold til hvor lenge jeg må vente med å kjøre bil? Anonymkode: 7f699...74f
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 Vent til dagen etter. Det er regel jeg forholder meg til. Anonymkode: f4ac0...1de 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 På 1 desiliter vin er det slett ikke sikkert at du oppnår alkoholgrensa for bilkjøring i det hele tatt. Venter du mer enn et par timer er du temmelig sikker. Venter du tre timer er du helt sikker. Forutsetning: at du faktisk vet at du ikke drakk mer enn denne desiliteren OG at alkoholforbrenningen din er noenlunde normal. Anonymkode: df9b1...383 7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #4 Skrevet 7. februar 2021 1 dl vin er ikke engang et helt glass vin. Hvis du bruker 2 timer på å drikke 1dl vin, har du nok ikke noe særlig høy promille etterpå. Anonymkode: a8477...dab 5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #5 Skrevet 7. februar 2021 Hvor lang er et rep? Anonymkode: 6d666...b77
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #6 Skrevet 7. februar 2021 1dl på 2 timer? Det er så lite at du i teorien kunne drukket det mens du kjørte. Aldri om du får over 0.2 i promille av å drikke i det tempoet! Du vil nok være helt edru 1 time etter siste slurk Anonymkode: d4026...a2a 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #7 Skrevet 7. februar 2021 https://avogtil.no/promillekalkulator/ Anonymkode: 9448b...c61 2
Djungelvrål Skrevet 7. februar 2021 #8 Skrevet 7. februar 2021 Tror du at du får en rus av 100 ml vin på 2 timer??
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #9 Skrevet 7. februar 2021 Peonjenta skrev (38 minutter siden): Tror du at du får en rus av 100 ml vin på 2 timer?? Jeg tror ikke det, jeg vil bare ha bekreftet at jeg er kjørbar i henhold til alkohollovgivning her i landet. Jeg drikker ekstremt lite generelt, og har aldri vært beruset, så jeg har ikke særlig mye kunnskap om alkohol. Har sjekket 6 ulike promillekalkulatorer på nett nå, og alle sier at jeg forbrenner alkoholen fortere enn jeg drikker? Så da satser jeg på at det går bra å kjøre hjem en time etter.. Anonymkode: 7f699...74f
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #10 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror ikke det, jeg vil bare ha bekreftet at jeg er kjørbar i henhold til alkohollovgivning her i landet. Jeg drikker ekstremt lite generelt, og har aldri vært beruset, så jeg har ikke særlig mye kunnskap om alkohol. Har sjekket 6 ulike promillekalkulatorer på nett nå, og alle sier at jeg forbrenner alkoholen fortere enn jeg drikker? Så da satser jeg på at det går bra å kjøre hjem en time etter.. Anonymkode: 7f699...74f Jeg ville ikke satset. Må du drikke da? Du vet at du skal kjøre, men velger likevel å drikke? Hvorfor? Anonymkode: f4ac0...1de 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #12 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ville ikke satset. Må du drikke da? Du vet at du skal kjøre, men velger likevel å drikke? Hvorfor? Anonymkode: f4ac0...1de Akkurat i dette tilfellet var det egentlig en hypotetisk problemstilling, fordi jeg diskuterte dette med en venninne jeg var på besøk hos. Hun lurte på om jeg ville smake på vinen hun og en annen venninne drakk, og jeg var usikker på om det var forenelig med kjøring hjem. Jeg endte med å ikke drikke mer enn én slurk, men var ganske sikker på at det ville gå bra, men den andre venninnen mente jeg ville få promille selv av en dl (jeg drikker aldri mer enn en dl uansett, liker smaken men blir fort lei). Jeg mener at det spiller en rolle med mengde, tid og alkoholprosent, akkurat som med amming, mens venninnen vår mente at all drikking var No-Go. Anonymkode: 7f699...74f
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #13 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Akkurat i dette tilfellet var det egentlig en hypotetisk problemstilling, fordi jeg diskuterte dette med en venninne jeg var på besøk hos. Hun lurte på om jeg ville smake på vinen hun og en annen venninne drakk, og jeg var usikker på om det var forenelig med kjøring hjem. Jeg endte med å ikke drikke mer enn én slurk, men var ganske sikker på at det ville gå bra, men den andre venninnen mente jeg ville få promille selv av en dl (jeg drikker aldri mer enn en dl uansett, liker smaken men blir fort lei). Jeg mener at det spiller en rolle med mengde, tid og alkoholprosent, akkurat som med amming, mens venninnen vår mente at all drikking var No-Go. Anonymkode: 7f699...74f Jeg er helt enig med venninnen deres. Inntak av rusmidler og bilkjøring hører ikke sammen. Anonymkode: f4ac0...1de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå