AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 Jeg har fått ny jobb i staten. Jeg starter 1. april. Er det noen som vet når jeg vil få utbetalt første lønn? Og vet dere om lønnen kommer forskuddsvis eller på etterskudd. Anonymkode: d6b62...e9d
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 Lønningsdagen i staten er den 12., og pleier å komme på konto siste virkedag før dette. Det er da lønn for samme måned, så delvis på forskudd og delvis på etterskudd. Anonymkode: 692b7...ca0 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 Den første lønnen din vil komme 12 mai, Da får du lønn for både april og mai. Anonymkode: d877d...adb 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #4 Skrevet 7. februar 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Den første lønnen din vil komme 12 mai, Da får du lønn for både april og mai. Anonymkode: d877d...adb Hvorfor skulle hun ikke få lønn i april? Vil tro den første lønna kommer 9. april, siden den 12. er en mandag. Anonymkode: 692b7...ca0 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #5 Skrevet 7. februar 2021 Du får lønn 12. april - eller første virkedag før dette. Delvis forskudd og delvis etterskudd. Anonymkode: 64749...e96
Taluno Skrevet 7. februar 2021 #6 Skrevet 7. februar 2021 Da jeg startet jobbe i det offentlige, så fikk jeg første lønnen samme måned som jeg startet. Altså startet jeg 1. august, og fikk første lønn 12. august. Lønnen var da for inneværende måned, så i august fikk jeg lønnen for august. Om det var noen endringer, altså overtid eller fridager, så ble det justert på neste lønn. Men som jeg skjønte der jeg jobbet, så var det forskjell på oss med fastlønn, og de med timeslønn.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #7 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skulle hun ikke få lønn i april? Vil tro den første lønna kommer 9. april, siden den 12. er en mandag. Anonymkode: 692b7...ca0 Det kommer an på om arbeidsgiver har sendt inn de nødvendige opplysninger slik at det rekker med til lønnskjøringen i april. Det er ikke sikkert, da vedkommende starter den 1. og lønnsutbetaling er den 9. Er nok det vedkommende mener. Anonymkode: 97e34...b39
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #8 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kommer an på om arbeidsgiver har sendt inn de nødvendige opplysninger slik at det rekker med til lønnskjøringen i april. Det er ikke sikkert, da vedkommende starter den 1. og lønnsutbetaling er den 9. Er nok det vedkommende mener. Anonymkode: 97e34...b39 Hvis vedkommende vet nå at vedkommende skal begynne 1. april, så vet nok arbeidsgiver det også. Det pleier å holde å melde inn lønnsopplysninger rundt den 20. i mnd før dvs 20. mars i dette tilfelle. Anonymkode: 55cb1...5d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå