AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 Du venter besøk på et gitt tidspunkt. Er du den som: 1) kan sette i gang med prosjekter og andre ting selv om du vet det snart kommer besøk. Når besøket kommer så legger du fra deg det du driver med og tar imot gjestene. 2) rydder og ordner fordi du vil det skal se greit ut når det kommer folk. Og sitter omtrent å venter på besøket når det ringer på døra. Jeg kjenner at når jeg kommer på besøk til noen så foretrekker jeg å komme til det første eksempelet her, hvor det blir litt uhøytidelig og avslappet. Men selv er jeg dessverre en nr 2. Når jeg venter besøk så er jeg liksom så innstilt på det at jeg får ikke til å sette i gang eller konsentrere meg om noe annet. Anonymkode: e9ab1...271 1
Taluno Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 Jeg, og alle jeg pleier besøke, er nr 2. mulig jeg setter på en serie, leser litt, eller lignende etter boligen er ryddet og ting ser greit ut.
Elaine Marley Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 Nr. 2. Om jeg vet at det kommer folk så vil jeg at det skal se greit. Jeg vil også at det skal være noe å spise og drikke. Føler meg ofte nervøs før folk kommer og klarer ikke å slappe av før det er gått litt tid. Samme om det er folk jeg har nær relasjon til eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #4 Skrevet 7. februar 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kjenner at når jeg kommer på besøk til noen så foretrekker jeg å komme til det første eksempelet her, hvor det blir litt uhøytidelig og avslappet. Men selv er jeg dessverre en nr 2. Når jeg venter besøk så er jeg liksom så innstilt på det at jeg får ikke til å sette i gang eller konsentrere meg om noe annet. Anonymkode: e9ab1...271 Samme her. Anonymkode: 1fde8...6aa
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #5 Skrevet 7. februar 2021 Jeg er vel en mellomting. Rydder raskt og setter meg så ned med noe annet mens jeg venter. Anonymkode: e1646...842 1
Nabokjerringen Skrevet 7. februar 2021 #6 Skrevet 7. februar 2021 Nr 2 hvis jeg venter folk jeg ikke kjenner veldig godt ennå, eller som kommer hjem til meg for første gang. Nr 1 hvis det er mine nærmeste. Foretrekker også helst å komme til noen som er avslappet, men hvis første gang jeg er på besøk gjerne en mellomting mellom nr 1 og 2? Altså, hvis mye skal gjøres, mat lages osv fordi de holdt på med noe og glemte tiden er det greit å delta og hjelpe til hvis de ønsker, heller enn å bli sittende på utstilling mens de stresser seg ferdig og prøver å virke avslappet uten å være det 😆
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #7 Skrevet 7. februar 2021 Nr 2. Alltid klar i god tid 😎 Det betyr ikke nødvendigvis at det er strøkent, men rydder og klargjør. Anonymkode: 5f018...1ad
little fairy Skrevet 7. februar 2021 #8 Skrevet 7. februar 2021 Er nummer 2, men ikke alltid jeg er klar likevel 😂 Prioriterer rydding og vasking. Så får evt mat være litt forsinket (uformelle besøk). Ikke når jeg har invitert til middag et gitt klokkeslett, men kan av og til invitere til kl 17, men si maten er klar en gang mellom 1730-1800. Det synes jeg er greit om man feks serverer noe som krever steketermometer. Ikke alltid lett å vite nøyaktig når det er klart. Og greit for gjester at de kan ta seg en liten matbit før så ikke de er skrubbsulten.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #10 Skrevet 7. februar 2021 Jeg er egentlig en nummer 2, og synes det er et problem. Om det blir for mye rydding, ordning og matlaging like før, klarer jeg ikke slå over til mental chill-modus når gjestene kommer. Den nervøse og litt stive følelsen av å skulle prestere som vert vedvarer, jeg sliter med å komme inn i samtaleflyten og koser meg ikke. Har løst det ved å heller rydde og ordne tidlig på dagen, og lage noe mat som kan stå og putre for seg selv (f.eks. en god gryte). De siste timene før besøket tenner jeg lys, hører god musikk og drikker noen glass vin, slik at pulsen senkes og jeg kommer i festmodus. Pynter meg, synger med på sangene, surfer på nett. Et lite vorspiel alene, rett og slett Når gjestene kommer er jeg i god stemning, skjenker dem et glass vin, dekker på litt casually mens vi prater, setter gryta på bordet og har klart å roe ned perfeksjonsjaget et par hakk. Anonymkode: 4b115...b01 3
Hatsumomo Skrevet 7. februar 2021 #11 Skrevet 7. februar 2021 Elaine Marley skrev (4 timer siden): Nr. 2. Om jeg vet at det kommer folk så vil jeg at det skal se greit. Jeg vil også at det skal være noe å spise og drikke. Føler meg ofte nervøs før folk kommer og klarer ikke å slappe av før det er gått litt tid. Samme om det er folk jeg har nær relasjon til eller ikke. Samme opplevelse her.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #12 Skrevet 7. februar 2021 Ingen av delene. Hvorfor har du det ikke ryddig og rent hele tiden, så du ikke trenger å sjaue unna rotet når du får besøk? Jeg forstår meg ikke på folk som har det rotete. Jeg blir stresset. Anonymkode: 7fb7d...475
youcancallmejune Skrevet 7. februar 2021 #13 Skrevet 7. februar 2021 Jeg er mer 1 enn 2, tror jeg. Jeg slapper godt av og holder gjerne på med mitt til de kommer, men hvis det er middagsgjester pleier jeg å ha maten så godt som klar. Vi har det ganske rent og ryddig til vanlig, så jeg bruker sjelden ekstra tid på sånt. Jeg er ganske fri for prestasjonsangst, heldigvis. Sånn er det hos oss, og de får like det eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå