Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig fått meg kjæreste! Vi har vært sammen i to måneder og nå er det på tide at jeg forteller det til min familie.

Kjæresten min er veldig åpen med sin familie, og fortalte om meg til sin familie allerede tidlig i datingen. Jeg har møtt stort sett hele hans nærmeste familie, og føler det er på tide at han snart møter min.

Jeg er 27 år og har et veldig nært forhold til mine foreldre, problemet er bare at vi aldri snakker om slike ting. Derfor kvier jeg meg veldig for å fortelle det helt tilfeldig, selvom jeg gleder meg til de kan bli kjent.  Noen tips til hvordan jeg kan gå frem? Har kun introdusert én kjæreste for foreldrene mine tidligere, men det er nesten 6 år siden.

Tar gjerne imot tips fra andre her☺️

Anonymkode: af192...15e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt beste tips er å se an etter 3-5 måneder. 

Skrevet

Jeg er samme typen som deg. Jeg feiget ut og fortalte det til søsteren min som var hjemme da, og hun fikk liv til å fortelle videre 🙈 Litt flaut å måtte gjøre det sånn. Men jeg synes det er så vanskelig å få ut ordene, når de er ute går det helt greit. 

Men min samboer var ikke klar for å dele info om meg til sine før etter 6 mnd. Jeg syntes det var naturlig å fortelle da jeg skulle hjem til jul (vi møttes I september), men han var ikke helt der. Jeg er første dama han har tatt med hjem, så det var litt stort for han. For meg gjorde det egentlig at det ble vanskeligere å fortelle, for det var gått såpass med tid. 

Så mitt tips, ettersom han har tatt med deg hjem alt, si det så fort som mulig. Og det er lov å sende det som en melding bare for å få de første ordene ut, om det er lettere. ;)

Anonymkode: d8329...e75

Skrevet

Du løfter dette opp til som om det skulle være noe over-spesielt. Du har "bare" fått deg en kjæreste. Om du ikke tør å si det, så si at du har fått en ny venn, så kan de regne ut resten selv

Anonymkode: a15d5...650

Skrevet

Si nå bare "vet du/dere hva? Jeg har fått meg kjæreste. Har det skikkelig bra for tiden,også hadde det vært gøy om dere ville møte han" neste gang du snakker med en av dem? 

Anonymkode: e0927...ba3

Skrevet

Uff.. Jeg var lik deg! Jeg fortalte det 2 uker etter vi hadde flyttet sammen 😅😅

Men husk at de bryr seg ikke så mye som du tror, de synes bare det er koslig. Men ta det rolig, bare si du skal bort i helgen, når de spør hvor så sier du "jeg skal besøk Kåre." "hvem er Kåre?" "en fyr jeg dater, koslig mann" helt casual, 😄

Anonymkode: cfa99...c41

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har nylig fått meg kjæreste! Vi har vært sammen i to måneder og nå er det på tide at jeg forteller det til min familie.

Kjæresten min er veldig åpen med sin familie, og fortalte om meg til sin familie allerede tidlig i datingen. Jeg har møtt stort sett hele hans nærmeste familie, og føler det er på tide at han snart møter min.

Jeg er 27 år og har et veldig nært forhold til mine foreldre, problemet er bare at vi aldri snakker om slike ting. Derfor kvier jeg meg veldig for å fortelle det helt tilfeldig, selvom jeg gleder meg til de kan bli kjent.  Noen tips til hvordan jeg kan gå frem? Har kun introdusert én kjæreste for foreldrene mine tidligere, men det er nesten 6 år siden.

Tar gjerne imot tips fra andre her☺️

Anonymkode: af192...15e

Det er jo en god pekepinn for å sjekke hvordan følelsene dine for han faktisk er. 

Om du ikke tør å si det til dem, så er kanskje ikke følelsene sterke nok?

Eventuelt at du ikke er moden nok til å ha de følelsene du har?

Enkelte ting må man bare si som det er. Ordene har du inni deg. Du behøver ikke å overtolke dem først.

Anonymkode: 9fe0b...5f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...