AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 Hei! Jeg er ei dame i midten av 30-årene som har et 22 år langt forhold bak meg. Jeg har gått ut av ekteskapet rett og slett fordi det ikke finnes kjærestefølelser, som det er jobbet med profesjonelt i mange år. Vi er gode venner og samarbeider godt. Vi har sammen to barn under 18 år. Jeg har møtt en mann som jeg er utrolig glad i, og vi utfyller hverandre på alle måter. Vi er ikke i et offisielt forhold på grunn av menneskene rundt oss som trenger å fordøye prosessen hvor vi begge har brutt ut av like lange forhold. Vi har samme verdier, felles interesser og jeg vet at denne mannen er utrolig omsorgsfull og stabil (har vist av hverandre i 10 år) Vi snakker om alt, og har naturlig kommet inn på temaet om barn. Han har selv barn etter et langt ekteskap. Mannen jeg har blitt så glad i er utrolig glad i barn, og har Ingeting imot å bli pappa igjen under riktig og stabile omstendigheter. Men det er en utfordring: han er ganske mange år eldre enn meg, og er i midten av 40 årene. Vi er såklart ikke der nå at vi vurderer barn sammen nå, men vi har snakket om det meste. Vi har møttes hyppig de siste 6 månedene og blir mer og mer glad i hverandre. Er jeg gal som i det hele tatt tenker tanken at vi kanskje med tiden kan få et barn sammen? Vi har ikke akkurat tiden på vår side, men det er ikke aktuelt å stresse når det kommer til et menneskeliv som skal settes til verden. Da må alt være på plass, å vi må kunne tilby dette barnet stabilitet og alt annet som er en selvfølge. 35 og 45. Er vi for gamle? Hvor lenge bør man være sammen på forhånd rent statistisk for at dette skal fungere? Jeg ble mamma tidlig, med en veldig stabil og omsorgsfull mann som elsker og ivaretar barna våre med hele sitt hjerte. Men jeg fikk ikke oppleve å se gleden i barnefar sine øyne da jeg ble gravid. Pga. situasjonen på den tiden med alder/studie, ble det mye uro i familien som gjorde at det ikke ble en hyggelig opplevelse å dele nyheten. Jeg har et stort ønske om å kjenne følelsen av at begge parter går inn for, og kjenne gleden av å få en slik nyhet. Ønsket om å gå igjennom svangerskapet sammen med en mann med verdiene denne har. Utrolig mange tanker som jeg ikke klarer å sortere. Anonymkode: 444dc...7e6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 35 år og godt voksen? Jeg er 36 og har en liten knøtt på 2, en i magen og har lyst på nr 3😅 I min vennegjeng er dette helt normalt (nå bor ikke vi på bygda da med ferdig skolegang etter vgs,men er høyt utdannet og har gjort karriere) tror det et dette som kan bli normalen fremover ettersom utdanning er mye mer i fokus nå enn før (dette er ikke ment som så blærete som det kanskje kan tolkes). Poenget er; selvsagt er dere ikke for gamle visst dere føler at det er dette dere vil bruke fremtiden på😊 Anonymkode: d056d...841 7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: 35 år og godt voksen? Jeg er 36 og har en liten knøtt på 2, en i magen og har lyst på nr 3😅 I min vennegjeng er dette helt normalt (nå bor ikke vi på bygda da med ferdig skolegang etter vgs,men er høyt utdannet og har gjort karriere) tror det et dette som kan bli normalen fremover ettersom utdanning er mye mer i fokus nå enn før (dette er ikke ment som så blærete som det kanskje kan tolkes). Poenget er; selvsagt er dere ikke for gamle visst dere føler at det er dette dere vil bruke fremtiden på😊 Anonymkode: d056d...841 Reagerte på det samme 😅 30-årene er ikke «godt voksen alder» jeg er 32, har ikke barn enda. godt voksen er 50-60 vil jeg si 🙊 Anonymkode: ac8a9...092 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #4 Skrevet 7. februar 2021 Kanskje ikke helt riktig formulering 🙈 Men jeg føler meg virkelig eldgammelt iforhold til da jeg fødte som 20 åring! Vennene mine mener jeg er for gammel 😂 Anonymkode: 444dc...7e6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #5 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Reagerte på det samme 😅 30-årene er ikke «godt voksen alder» jeg er 32, har ikke barn enda. godt voksen er 50-60 vil jeg si 🙊 Anonymkode: ac8a9...092 Enig! 32 er da ingen alder, du har god tid!😊 Anonymkode: d056d...841 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #6 Skrevet 7. februar 2021 Altså, jeg er 33 har 2 barn hvordan ene er 1 år, og jeg skal helt klart ha flere barn om noen år 😅 jeg har ei kollega som er gravid no hun er 42,min mor fikk siste barn når hun var 41.. Du er ikke gammel 😀 Anonymkode: 83a52...d69 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #7 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje ikke helt riktig formulering 🙈 Men jeg føler meg virkelig eldgammelt iforhold til da jeg fødte som 20 åring! Vennene mine mener jeg er for gammel 😂 Anonymkode: 444dc...7e6 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje ikke helt riktig formulering 🙈 Men jeg føler meg virkelig eldgammelt iforhold til da jeg fødte som 20 åring! Vennene mine mener jeg er for gammel 😂 Anonymkode: 444dc...7e6 I mangel på bedre ordforråd, er vennene dine typisk «bygdeharry»?😅 Anonymkode: d056d...841 4
PM75 Skrevet 7. februar 2021 #8 Skrevet 7. februar 2021 Jeg tenker at det handler lite om alder, men heller om de utfordringer som følger med å ha både dine, mine og felles barn. Og det er viktig at dere tenker godt igjennom. 7
Lamilia Skrevet 7. februar 2021 #9 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): 35 år og godt voksen? Jeg er 36 og har en liten knøtt på 2, en i magen og har lyst på nr 3😅 I min vennegjeng er dette helt normalt (nå bor ikke vi på bygda da med ferdig skolegang etter vgs,men er høyt utdannet og har gjort karriere) tror det et dette som kan bli normalen fremover ettersom utdanning er mye mer i fokus nå enn før (dette er ikke ment som så blærete som det kanskje kan tolkes). Poenget er; selvsagt er dere ikke for gamle visst dere føler at det er dette dere vil bruke fremtiden på😊 Anonymkode: d056d...841 ❤️
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #10 Skrevet 7. februar 2021 PM75 skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at det handler lite om alder, men heller om de utfordringer som følger med å ha både dine, mine og felles barn. Og det er viktig at dere tenker godt igjennom. Nå virker det som barns til TS er «unge voksne» (rundt 18 år). Da vil dette være en smidig kabal😊 Anonymkode: d056d...841 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #11 Skrevet 7. februar 2021 Aldersmessig er det ikke noe å si på, men hvorfor ikke bare være fornøyd med situasjonen slik den er? Dere har jo begge barn fra tidligere. Ikke sikkert nyheten vil bli godt mottatt av de andre barna. ( selv om de kanskje ikke uttrykker det). Har aldri skjønt dette med å få nye kull med ny partner, særlig om begge har barn fra før. Min mening bare. Anonymkode: b415f...849 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #12 Skrevet 7. februar 2021 Jøss 35 år og har vært i forhold i 22 år😮 Det må jeg si Anonymkode: 055ba...ea1 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #13 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå virker det som barns til TS er «unge voksne» (rundt 18 år). Da vil dette være en smidig kabal😊 Anonymkode: d056d...841 Stemmer. Voksne barn og en på vidergående Anonymkode: 444dc...7e6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #14 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jøss 35 år og har vært i forhold i 22 år😮 Det må jeg si Anonymkode: 055ba...ea1 Stemmer. Gift og barn med min første kjæreste fra ungdomsskolen. Anonymkode: 444dc...7e6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #15 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Aldersmessig er det ikke noe å si på, men hvorfor ikke bare være fornøyd med situasjonen slik den er? Dere har jo begge barn fra tidligere. Ikke sikkert nyheten vil bli godt mottatt av de andre barna. ( selv om de kanskje ikke uttrykker det). Har aldri skjønt dette med å få nye kull med ny partner, særlig om begge har barn fra før. Min mening bare. Anonymkode: b415f...849 Setter pris på alle seriøse svar og meninger Det er jo til slutt ikke avgjørende for valget, men jeg følte for å få litt input i tankeprosessen. Anonymkode: 444dc...7e6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #16 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Setter pris på alle seriøse svar og meninger Det er jo til slutt ikke avgjørende for valget, men jeg følte for å få litt input i tankeprosessen. Anonymkode: 444dc...7e6 TS, du er IKKE for gammel. Visst vennene dine sier det så lar du det prelle av. Se heller på de andre omstendighetene rundt hvordan det passer for dere. Ikke la folk få trykke deg ned med usakeligheter værtfall. Lykke til😊 Anonymkode: d056d...841
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #17 Skrevet 7. februar 2021 Jeg hadde vært sjeleglad for de friske ungene jeg og kjæresten har, og nytt livet sammen uten småbarn, manglende nattesøvn, stress og planleggingsdager i barnehage, treninger, dugnad og trassalder. Og redsel for at jeg skulle fått et barn med særlige behov som ville tatt nattesøvnen fra meg. Anonymkode: e0013...3dd 2
Brunello Skrevet 7. februar 2021 #18 Skrevet 7. februar 2021 Dere er ikke for gamle. Men er det særlig lurt med tanke på at dere begge har andre barn? Det at dere bryter ut av hvert deres forhold er i utgangspunktet ikke bra for forholdet til barna. Tipper de er i ungdomsskole/videregående alder. De vil da om 5-10 år muligens være foreldre selv (om de følger dine holdninger til alder). Da har du et lite barn du må ta deg av i stede for å være «super-bestemor». I tillegg blir det nye mer tull rundt arv m.m. senere. Man må gjerne si at det er egoistisk av barn å tenke på fremtidig arv. Men det er noe de gjør. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #19 Skrevet 7. februar 2021 Brunello skrev (3 minutter siden): Dere er ikke for gamle. Men er det særlig lurt med tanke på at dere begge har andre barn? Det at dere bryter ut av hvert deres forhold er i utgangspunktet ikke bra for forholdet til barna. Tipper de er i ungdomsskole/videregående alder. De vil da om 5-10 år muligens være foreldre selv (om de følger dine holdninger til alder). Da har du et lite barn du må ta deg av i stede for å være «super-bestemor». I tillegg blir det nye mer tull rundt arv m.m. senere. Man må gjerne si at det er egoistisk av barn å tenke på fremtidig arv. Men det er noe de gjør. Visst TS har barn på videregående kan det like fort være 15-20 år til hun blir bestemor. Bare skyter inn litt flere perspektiv her😊 Anonymkode: d056d...841 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #20 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): I mangel på bedre ordforråd, er vennene dine typisk «bygdeharry»?😅 Anonymkode: d056d...841 Byfiser 😂 samme som meg Anonymkode: 444dc...7e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå