Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte min første i starten av oktober, og har etter fødselen vært plaget med smerter i halebeinet mitt. Det er ikke hver dag, men flere dager i uka. Jeg merker smertene når jeg feks skal reise meg opp fra en sofa eller en stol. Av og til på de dagene jeg er plaget mest merker jeg smertene når jeg sitter også. 

Så vidt jeg har forstått på legen er det bekkenet mitt som er problemet, og at det skulle bli bedre etterhvert. Jeg synes bare ikke det har blitt så mye bedre. Det har gått 4 mnd siden fødselen nå.

Er det noen som har hatt noen av det samme? Hvor lang tid tok det før du ble bra? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

11 mnd siden fødsel og fremdeles tidvis vondt. Det ble verre da jeg startet å jobbe igjen og satt mer på kontorstol og mindre i sofaen. Får følge med på denne tråden! 

Skrevet

6 år etter fødsel. Fortsatt smerter i halebein. Fikk røntgen for noen mnd siden, viste brudd som jeg fikk i fødsel. Ingenting de kan gjøre, operasjon vil mest sannsynlig gjøre vondt verre så det nekter de, kiropraktor kunne heller ikke gjøre noe. Kommer til å ha smerter livet ut. 

Anonymkode: 73a02...b3e

Skrevet

Jeg fikk brudd i halebenet under fødsel. Han var stjernekikker og ble tatt med vakum, og i det hans ryggrad ble «dratt gjennom» så knakk det hos meg .. Det er dessverre lite å gjøre med det 😅 Han er nå 5 år, og jeg kan fortsatt ikke sove på magen feks uten at ryggen låser seg, jeg klarer ikke å sitte rett i lengre perioder, må på en måte hvile ryggen bakover .. Kveldene er et jævla herk ift ryggen, da ligger jeg gjerne rett ut på sofaen 😅 

Så ingen gode råd. Annet enn at jeg kanskje ville sjekket opp for eventuelt brudd? 

Anonymkode: 2caac...551

Skrevet

Jeg sliter med det samme, etter to år. Har vært på mr, ingen funn. Så må dessverre bare være forsiktig med sittestilling og unngå ulike bevegelser. 

Skrevet

2 år, fortsatt smerter i blant.

Anonymkode: 6f15f...5c2

Skrevet

Er overbevist om at jeg knakk halebeinet under fødselen for 5 år siden.  Kjenner det fremdeles (har fått et barn etter det). Det er ikke vondt lenger, men har problemer om jeg sitter for lenge i enkelte stoler. Det stivner liksom på en måte og da ser jeg ut som jeg er 90 år når jeg reiser meg igjen. Har vært hos lege, fysio og kiropraktor, ingenting å gjøre. 

Beklager for lite oppmuntrende innlegg, men det ER blitt bedre altså. 

Skrevet

Smertefullt halebein er det dessverre en risiko man får med fødsel. Jeg har fortsatt vondt til tross for at det snart er 3 år siden jeg fødte.

Anonymkode: ceb85...488

Skrevet

Takk for svar dere, selv om det kanskje ikke var så oppløftende. Er det noen som har fått noe form for behandling som hjalp? 

Skrevet
Sydenkupp skrev (Akkurat nå):

Takk for svar dere, selv om det kanskje ikke var så oppløftende. Er det noen som har fått noe form for behandling som hjalp? 

Er du trådstarter?

• Liker 3
Skrevet
Sydenkupp skrev (3 minutter siden):

For å bidra med en positiv historie slet jeg med det samme etter min andre fødsel. Gikk over omtrent ett år etter fødselen, og har aldri kjent noe til det i ettertid. 

Anonymkode: 159d9...139

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er du trådstarter?

Nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...