AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 Hei, Er det noen som vet om det er mulig å ta over leietakers leiekontrakt etter jeg har framleies fra vedkommende? Fant en bolig som er kun til leie i noen måneder, og lurer derfor på om det er mulig for meg å ta over kontrakten til vedkommende via SiO. Er det noen som har klart det før? Anonymkode: 37667...bad
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 Nei. Poenget med framleie er jo dessuten at opprinnelig leietaker skal tilbake til leiligheten/hybelen etter framleieperioden. Anonymkode: 2f29a...bb2 2
powerpuffen Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 Om vedkommende skal flytte i ettertid, så er det kanskje en mulighet. Men de fleste som framleier skal jo tilbake dit, så sjansen er liten. Du må høre hva slags planer vedkommende har etter leieperioden, og så kan dere eventuelt høre med SiO. I utgangspunktet er det slik at førsteårsstudenter og de som flytter langt vekk blir prioritert - så om det er mange søkere så kan du havne lengre bak i rekka. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #4 Skrevet 7. februar 2021 Sprinkle skrev (6 timer siden): Om vedkommende skal flytte i ettertid, så er det kanskje en mulighet. Men de fleste som framleier skal jo tilbake dit, så sjansen er liten. Du må høre hva slags planer vedkommende har etter leieperioden, og så kan dere eventuelt høre med SiO. I utgangspunktet er det slik at førsteårsstudenter og de som flytter langt vekk blir prioritert - så om det er mange søkere så kan du havne lengre bak i rekka. Vedkommende skal flytte ut, så jeg kommer til å bo i boligen i oppsigelsesperioden. Har blitt tilbydd omtrent SAMME bolig i SAMME sted fra SiO, men mindre enn vedkommende har og litt annerledes fasiliteter ellers. Jeg har innflytningsdato samme tid som vedkommende ønsker å leie ut sin. ønsker egentlig bare å vite om det hadde vært mulig å overta leiekontrakten etter at vedkommende sin oppsigelsestid. Håpet på at det har gått an for noen 😅 Anonymkode: 37667...bad 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #5 Skrevet 7. februar 2021 Det er dessverre ingen automatikk i at du kan overta leiekontrakten. Dette har jeg nylig sjekket med SIO da datteren min var interessert i å fremleie en hybel. Han som hadde hybelen skulle flytte til utlandet. I følge SIO så går de etter ventelistene, og førsteårs studenter prioriteres. Du får ingen fortrinn selv om du bor der. Du bør helt klart takke ja til den hybelen du har fått tildelt. Det er lettere å søke om overføring til annen type leilighet når du førts er leietager (ikke fremleie). Anonymkode: 28d8b...2f2 2
powerpuffen Skrevet 7. februar 2021 #6 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er dessverre ingen automatikk i at du kan overta leiekontrakten. Dette har jeg nylig sjekket med SIO da datteren min var interessert i å fremleie en hybel. Han som hadde hybelen skulle flytte til utlandet. I følge SIO så går de etter ventelistene, og førsteårs studenter prioriteres. Du får ingen fortrinn selv om du bor der. Du bør helt klart takke ja til den hybelen du har fått tildelt. Det er lettere å søke om overføring til annen type leilighet når du førts er leietager (ikke fremleie). Anonymkode: 28d8b...2f2 Ja, dette har du nok rett i. Jeg hadde også takket ja til den du har fått utdelt og deretter eventuelt byttet. Det skader jo selvsagt ikke å spørre, men antakeligvis får du nei. Er du først inne i systemet så får de som allerede bor der søkt om bytte av bolig før hovedinntaket. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #7 Skrevet 8. februar 2021 Takk for tilbakemeldinger folkens. Vi klarte å ordne det :)! Anonymkode: 37667...bad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå