Gå til innhold

Samboer drakk seg full alene i natt, og ropte i søvne og ble helt gal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter barn, og har ei jente på 2 år. I helgen har jeg og samboer hatt problemer og det har vært dårlig stemning grunnet en sak. Samboer sin måte å takle dette på er å drikke seg full slik at han blacker på sofaen. Han satt å drakk sprit alene og han var synlig full! Våknet kl 3 av at han ropte og var helt gal på stuen. Han pratet visst i søvne eller ikke vet jeg... Dette har skjedd før da samboer har problemer med alkohol men han har ikke gjort dette på veldig lenge. Jeg ble redd og datteren min våknet. Jeg ble veldig urolig og tenker at dette er ikke ok. 

I dag tidlig skulle han ha ansvaret for datteren min da jeg har behov for søvn. Han var fortsatt full, han luktet fyll og han spydde på toalettet to ganger i morgen som jeg var vitne til. Jeg prøvde å late som ingenting foran datteren min men hun fanger dette opp og jeg ble så sint! Jeg klikket nesten men konsentrerte meg veldig på å holde meg rolig. 

Saken blir ikke bedre at av jeg vokste opp med rus og at moren min var alkoholiker hele livet. Jeg blir trigget av dette og føler nesten at samboer gjør dette med vilje for å få en reaksjon av meg. 

Jeg kjenner at dette er veldig trist, og jeg synes dette er uaktuelt! Dette har skjedd før og jeg er veldig var på slikt. Har veldig lyst å fortelle moren hans dette da han later som han er verdens snilleste og uskyldige når hun er her.. Føler det er bare jeg som vet hvordan alkis han egentlig er.. 

Anonymkode: a3a92...386

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal sies at han ikke er farlig eller utagerende i form av noe slag, men han skremmer meg når han snakker i søvne å mister all kontroll. Han har fått hjelp tidligere angående sitt rusmisbruk, men det er flere år siden nå. 

Han sliter litt sosialt, og hans måte ting på er vel å drikke.. Men jeg synes det er så trist å drive på slikt med små barn.

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 2
Skrevet

Er 2-åringen hans barn?

Anonymkode: c13f4...745

• Liker 1
Skrevet
Cleo88 skrev (Akkurat nå):

Dårlig mestrinsstrategi å drikke seg full og dermed sabotere enda mer for seg selv (og dere). Drikker han veldig ofte, drikker han sjeldent og mye, eller både ofte og mye? 

Han har i allfall skadelig bruk av alkohol, om han ikke er avhengig i hverdagen også :( Det er ikke ok å drikke sånn når han skal ta vare på barnet sitt dagen etter. Han visste at du var der da men allikevel. 

Han har slitt med rusproblemer tidligere men fikk hjelp og etter 2 år i terapi ble det bedre. Han har vært helt fin siden den gang men så er det en veldig sjelden gang han ikke klarer å stoppe. 

Han drikker sjeldent nå. Før var det hver dag, men det var før terapi. Nå er det veldig sjeldent men de gangene han drikker da drikker han veldig mye. J

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er 2-åringen hans barn?

Anonymkode: c13f4...745

Ja..

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 3
Skrevet

Hovedproblemet til samboer er at han er feig og konfliktsky. Han tar ikke ansvar for ting og han oppfører seg på mange måter som en liten gutt på 10 år fordi alt ordner seg osv for han. Han er ikke flink til å takle problemer og han sliter med å stå opp for seg selv. Hans konfliktskyhet har ført til at familien hans har kjørt over han og virkelig vært grusomme mot han og oss som en familie i lang tid. Jeg ønsker ikke å utdype men han har absolutt ikke stått opp får oss da vi har blitt behandlet som dritt av hans mor og hans familie tidligere.

Det er litt synd på han også fordi han er veldig snill. Men dumsnill til tider! Han har latt en kompis av han låne penger av han og disse har han ikke fått igjen typ 30.000kr.. Dette er pengene våre, og jeg har purret på han men han sier at han ikke orker noe styr osv. Det hele endte med at jeg måtte si ifra IGJEN, fordi hvis ikke skjer det ingenting..

Det er med andre ord jeg som er mannen i forholdet og må ta ansvar for slikt, og jeg må si ifra og jeg må være den personen som alltid tar det harde valget og sier ifra. Jeg er derfor den store slemme ulven fordi han er helt lammet når det kommer til å stå opp for oss. 

Da blir hans måte å takle dette på å drikke seg full.. Og det blir jo veldig mye bedre av det😢

• Liker 1
Skrevet
Cleo88 skrev (5 minutter siden):

Så bra at han har fått hjelp og ble bedre! Han trenger fortsatt en måte å håndtere negative følelser på da, foruten med alkohol. Han trenger kanskje en oppfriskning av det han lærte for noen år siden... 

Jeg tenker det er menneskelig å få tilbakefall og at han kanskje aldri blir heeeelt kvitt problemet. Men kan du stole på han med barnet deres? Han KAN IKKE reagere sånn hvis han er alene med dem... 

Det er sant. 

Det er jeg veldig usikker på. Han har fortsatt et alvorlig problem

Skrevet
Cleo88 skrev (7 minutter siden):

Så bra at han har fått hjelp og ble bedre! Han trenger fortsatt en måte å håndtere negative følelser på da, foruten med alkohol. Han trenger kanskje en oppfriskning av det han lærte for noen år siden... 

Jeg tenker det er menneskelig å få tilbakefall og at han kanskje aldri blir heeeelt kvitt problemet. Men kan du stole på han med barnet deres? Han KAN IKKE reagere sånn hvis han er alene med dem... 

Hovedproblemet til samboer er at han er feig og konfliktsky. Han tar ikke ansvar for ting og han oppfører seg på mange måter som en liten gutt på 10 år fordi alt ordner seg osv for han. Han er ikke flink til å takle problemer og han sliter med å stå opp for seg selv. Hans konfliktskyhet har ført til at familien hans har kjørt over han og virkelig vært grusomme mot han og oss som en familie i lang tid. Jeg ønsker ikke å utdype men han har absolutt ikke stått opp får oss da vi har blitt behandlet som dritt av hans mor og hans familie tidligere.

Det er litt synd på han også fordi han er veldig snill. Men dumsnill til tider! Han har latt en kompis av han låne penger av han og disse har han ikke fått igjen typ 30.000kr.. Dette er pengene våre, og jeg har purret på han men han sier at han ikke orker noe styr osv. Det hele endte med at jeg måtte si ifra IGJEN, fordi hvis ikke skjer det ingenting..

Det er med andre ord jeg som er mannen i forholdet og må ta ansvar for slikt, og jeg må si ifra og jeg må være den personen som alltid tar det harde valget og sier ifra. Jeg er derfor den store slemme ulven fordi han er helt lammet når det kommer til å stå opp for oss. 

Da blir hans måte å takle dette på å drikke seg full.. Og det blir jo veldig mye bedre av det😢

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 2
Skrevet

Kjære TS. 
Du har gått i en klassisk felle. Vokst opp med rus, og faller for en rusmissbruker. Du bør komme deg i terapi og tenke over veien videre. Jeg tror forholdet du er i ikke er veldig bra for deg. 

Det er mulig det er noen pårørendeprogram eller lignende som ville hjelpe. Tenker uansett at dette er totalt uakseptabel oppførsel. 

Videre, dere bør absolutt ikke ha alkohol i huset! Han tåler det åpenbart ikke. 

Og hvor mange flere sånne episoder synes du det er greit at barnet ditt opplever? 

• Liker 11
Skrevet
Juniper skrev (7 minutter siden):

Kjære TS. 
Du har gått i en klassisk felle. Vokst opp med rus, og faller for en rusmissbruker. Du bør komme deg i terapi og tenke over veien videre. Jeg tror forholdet du er i ikke er veldig bra for deg. 

Det er mulig det er noen pårørendeprogram eller lignende som ville hjelpe. Tenker uansett at dette er totalt uakseptabel oppførsel. 

Videre, dere bør absolutt ikke ha alkohol i huset! Han tåler det åpenbart ikke. 

Og hvor mange flere sånne episoder synes du det er greit at barnet ditt opplever? 

Jeg har snakket om dette før, og jeg elsker forholdet når det ikke er slik. Nå er det ekstra ille fordi han sliter med å håndtere konflikter. 

Jeg er ikke redd for å havne alene eller være alene, da jeg er vant til dette. Er dette noe jeg opplever igjen drar jeg og med god samvittighet! Jeg er ganske hard her. Aldri livet om jeg skal leve et slikt miserabelt liv med en alkis som surer til tilværelsen min.. Det er lange siden sist nå, så dette ble sjokkerende for meg fordi han var jo helt ferdig med dette. 

Selv synes han er det kult å være bakfull å være litt shaky dagen etterpå. Han tror han er morsom å han synes det er kult å gå rundt med solbriller! Jævla idiot hele fyren.. Jeg tror svigermor er mye av grunnen til hans alkoholmisbruk da hun drikker mye selv men skjuler det.. Hun har ikke vært hard nok mot han i oppveksten med hans alkoholvaner! 

Skrevet
Cleo88 skrev (55 minutter siden):

Så utrolig vondt for alle sammen :(

Uff. Hvis jeg var deg ville jeg sørget for at du blir finanssjef i heimen. Når man først har et problem som din mann har det med alkohol, så er det ikke 100% sikkert at han er til å stole på ang. historien med de 30.000 og kameraten... Selv om det er en sykdom han har, så ville jeg allikevel satt strenge krav og betingelser, om han nå fortsetter med drikkingen. Han bør søke seg inn i behandling igjen. Sier ikke at der er hans feil eller at han skal kjeftes på, bare at han må vekk fra ungene om han ikke er tilregnelig og "stadig" virrer rundt dritings i heimen 😕

Jo, historien her stemme fordi jeg har bevis. Det er rett og slett en kompis av han som trengte penger da han mistet jobben osv og det er ingen løgn 

• Liker 1
Skrevet

Det som irriterer meg mest her er svigermor som glatter over problemet å får meg til å virke som den syke. Hun vet at hennes sønn har slitt tidligere men hun tar ikke ansvar for sin sønn hun heller. Hun kunne ha sagt ifra hun også. 

Når jeg fortalte at han kom hjem kl 07.00 fra byen mente hun at dette var helt normalt.. Og hun mente jeg måtte slappe av fordi jeg måtte jo bli vant til dette. 

Ja, dette damen kunne jeg så slått ned til tider fordi hun har irritert meg heftig til tider. Har snakke til henne før, og er ikke redd for å gjøre det igjen om hun begynner å tukle med sønnen sitt faktiske problem. 

Skrevet

Du er traumatisert av alkoholikere. 
Du har små barn som du vil beskytte for dette fra far. 
Alt du skriver er entydig negativt om en person du skal ha barn med men tydeligvis ikke elsker. 
Å, så synd det er på deg! Stakkars. 

Ikke bli sammen med sånne folk i utgangspunktet. Og når det skjer, fordi det alltid er mannens feil, så stikk. Verre er det ikke. 

Anonymkode: 97c1f...8e4

• Liker 1
Skrevet

Du ødelegger oppveksten for dine barn. På tide at du tar ansvar og flytter! 

Anonymkode: 47226...915

• Liker 3
Skrevet

Sånn kan ikke barn vokse opp. Du sier at han har et alkoholproblem. Da er eneste løsning å flytte slik at ikke barna vokser opp i rusmisbruk.

• Liker 3
Skrevet
Uatskillelig skrev (4 minutter siden):

Sånn kan ikke barn vokse opp. Du sier at han har et alkoholproblem. Da er eneste løsning å flytte slik at ikke barna vokser opp i rusmisbruk.

Enig, et barn skal ikke oppleve å se/høre foreldrene sine brøle og skrike i fylla midt på natten. Hvem tok seg av toåringen i dag tidlig når mannen fortsatt var full? Det må jo ha vært deg selvsagt, men det betyr jo at han brøt en avtale. Uakseptabelt.

Anonymkode: 2a71e...5a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Enig, et barn skal ikke oppleve å se/høre foreldrene sine brøle og skrike i fylla midt på natten. Hvem tok seg av toåringen i dag tidlig når mannen fortsatt var full? Det må jo ha vært deg selvsagt, men det betyr jo at han brøt en avtale. Uakseptabelt.

Anonymkode: 2a71e...5a1

Det var meg det.. 

Skulle så gjerne ha sovet lengre men det ble visst ikke idag heller. 

Jeg planlegger å flytte. Har en plan! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...