AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 I disse covid tider. Vi har et vennepar som bor i nærheten, de ønsker å ta en kaffe med oss, noe vi synes er veldig koselig. Vi ba de på kaffe så kunne deres sønn og vår leke litt. Noe de ikke ville, men kafé synes de er bedre. Hva mener dere Anonymkode: 326fe...270
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: I disse covid tider. Vi har et vennepar som bor i nærheten, de ønsker å ta en kaffe med oss, noe vi synes er veldig koselig. Vi ba de på kaffe så kunne deres sønn og vår leke litt. Noe de ikke ville, men kafé synes de er bedre. Hva mener dere Anonymkode: 326fe...270 Jeg ser ikke helt det store problemet med å gå på besøk eller å få besøk selv i disse tider, men joda, jeg begrenser litt, det er få av mine venner som kommer hit og resten treffer vi gjerne ute, så tenker det kommer litt an på hvor mange man jevnlig møter og slikt. Min sønn får heller ikke ha besøk/gå på besøk til andre enn dem han er i samme kohort med på skolen. Alle er forskjellige og har satt sine grenser, og det må man jo respektere Anonymkode: 36181...b19
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #4 Skrevet 7. februar 2021 Vi har ikke hatt noe besøk siden november. Anonymkode: 326fe...270
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #5 Skrevet 7. februar 2021 På kafe har man også smitterisiko fra andre som er der. Anonymkode: 34063...573 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #6 Skrevet 7. februar 2021 Besøk har vi ikke så mye av om dagen. Er dette noen dere fadt har omgått de siste mnd? Og er barna i sanne kohort? I såfall er det mer greit. Hva med evt kaffe og bålpanne i hagen? Visst dere har mulighet for det da. Anonymkode: 77351...641
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #7 Skrevet 7. februar 2021 *fast har omgått Anonymkode: 77351...641
Gjest theTitanic Skrevet 7. februar 2021 #8 Skrevet 7. februar 2021 Det er ikke forbudt å ha besøk. Og bedre hjemme enn på cafe. Jeg ville ikke valgt cafe selv og heller invitert til bål i skogen, hjemmebakst, kakao og barna kan lage snøhule eller stå på ski.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #9 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): I disse covid tider. Vi har et vennepar som bor i nærheten, de ønsker å ta en kaffe med oss, noe vi synes er veldig koselig. Vi ba de på kaffe så kunne deres sønn og vår leke litt. Noe de ikke ville, men kafé synes de er bedre. Hva mener dere Anonymkode: 326fe...270 NEI! det er ikke greit, her sitter vi alle i samme båt, og det er ikke greit at du og dine venner tar dere rettigheter på andres bekostning, tenk på de som er i risiko gruppen!. Det er absolutt ikke greit og ha "besøk" når det er en dødelig pandemi, jeg blir så oppgitt av sånne folk altså.😡 Anonymkode: 72e65...5c0 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #10 Skrevet 7. februar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: NEI! det er ikke greit, her sitter vi alle i samme båt, og det er ikke greit at du og dine venner tar dere rettigheter på andres bekostning, tenk på de som er i risiko gruppen!. Det er absolutt ikke greit og ha "besøk" når det er en dødelig pandemi, jeg blir så oppgitt av sånne folk altså.😡 Anonymkode: 72e65...5c0 Joda, det er helt greit, og det er helt liv og kan være ganske så nødvendig med tanke på mental helse. Anonymkode: 36181...b19 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #11 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda, det er helt greit, og det er helt liv og kan være ganske så nødvendig med tanke på mental helse. Anonymkode: 36181...b19 så du setter din egen mentale helse fremfor andres liv?, veldig egoistisk tankegang du har. Anonymkode: 72e65...5c0
coralgol Skrevet 7. februar 2021 #12 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): NEI! det er ikke greit, her sitter vi alle i samme båt, og det er ikke greit at du og dine venner tar dere rettigheter på andres bekostning, tenk på de som er i risiko gruppen!. Det er absolutt ikke greit og ha "besøk" når det er en dødelig pandemi, jeg blir så oppgitt av sånne folk altså.😡 Anonymkode: 72e65...5c0 Går du selv på kafé eller i butikk?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #13 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): så du setter din egen mentale helse fremfor andres liv?, veldig egoistisk tankegang du har. Anonymkode: 72e65...5c0 Det går jo fint å møtes og i vareta sosial helse, men med barn kan man vel fint kle på seg godt å være ute💁🏼♀️ Anonymkode: 77351...641
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #14 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går jo fint å møtes og i vareta sosial helse, men med barn kan man vel fint kle på seg godt å være ute💁🏼♀️ Anonymkode: 77351...641 *Mental helse Anonymkode: 77351...641
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #15 Skrevet 7. februar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: så du setter din egen mentale helse fremfor andres liv?, veldig egoistisk tankegang du har. Anonymkode: 72e65...5c0 TS holder seg til anbefalingene. Nå setter du deg over myndighetene. Selvfølgelig kan de treffe venner. Anonymkode: 34063...573 5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #16 Skrevet 7. februar 2021 De hadde nok behov for å komme seg ut. Jeg kjønner virkelig ikke tankegangen at det er mer smittevern på cafe. det er strenge smittevern, og de vaske ned hele tiden passe på at man holder avsatand og gå med maske. Når man drar hjem til noen, vet man ikke hvor mange folk som har vært, hvor mye som er vasket osv. Hvem er er det som spriter ned flater og dørhåntaket hjemme? Aller fleste ikke, på serverinsteder MÅ de. Nei, må da være grenser hvor forsiktig man skal være OG kanskje tenke over hvor er det smittevern blit overhold mest- Anonymkode: f9888...269 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #17 Skrevet 7. februar 2021 Har ikke truffet en venn eller sett noen andre enn familien siden November. Begynner å bli sykt kjedelig synes jeg! Har innsett at jeg har ingen venner😂 Anonymkode: 9faae...935 2
Gjest royalD Skrevet 7. februar 2021 #18 Skrevet 7. februar 2021 (endret) . Endret 7. februar 2021 av royalD
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #19 Skrevet 7. februar 2021 Just now, royalD said: Ja, så lenge man holder avstand og tar praten ute så bør det gå bra, hender jeg gjør det selv. Men TS snakker jo om hjemme besøk, og det er jo ikke greit. Selv ble vi som familie enige om og holde jula hver for oss og heller ta det over zoom med tanke på det beste for felleskapet, så blir veldig oppgitt når jeg ser sånn tanke gang som TS har. Joda, det er helt greit å ha besøk. Anonymkode: 36181...b19 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #20 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke truffet en venn eller sett noen andre enn familien siden November. Begynner å bli sykt kjedelig synes jeg! Har innsett at jeg har ingen venner😂 Anonymkode: 9faae...935 Ja, enig, og noen ganger har man behov for å komme ut. Regjerningen har bestemt at det er greit forhold til smittevern, det er det jeg går utifra. Hvis folk vil leve i ett glasshus er det greit, men det blir uten meg, Min spykisk helse spiller faktisk en rolle, Jeg følger det vi mp, ikke strengere enn vi må. Anonymkode: f9888...269 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå