Gå til innhold

Bemannet reise til Mars i 2025?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan går disse planene? Fant et blad fra rundt 2005 hvor store seriøse planer ble lagt.

Hvordan er fremdriften? Det tok under ti år før JFK annonserte måneferden til det var et faktum. Hva skjer med Mars?

D0B185A1-9977-4ABE-9A49-E44F9C393E7C.jpeg

Anonymkode: eebd1...fe2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan er fremdriften? Det tok under ti år før JFK annonserte måneferden til det var et faktum.

Det gikk raskt på 60-tallet. Men den gang var det også politisk motivert. USA lå i kappløp med Sovjet. Det var om å gjøre å nå Månen først. Utrolig å tenke på at ingen har vært der siden. 

Jeg tror dessverre det tar litt lenger tid før vi når Mars. Årstallet for planlagt reise har hele tiden blitt flyttet på. Det som er positivt nå er at private aktører er med på utvikle teknologi som til slutt vil ende opp med permanente baser på Månen og til syvende og sist det samme på Mars.

Men jeg ville ikke ha holdt pusten helt enda:)  

Endret av MortenMinstelønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen tro at mennesker vil lande på månen i 2025, 

Det er ikke samme motivasjon å reise til mars som det var å reise til månen på 60 tallet.

2050 er kanskje mer realistisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er godt voksen i dag, så tror jeg det dessverre ikke vil skje i vår levetid. Det vil skje, men først om 50-100 år tror jeg, pga. som noen påpeker ikke helt den samme politiske motivasjonen. Det er også dyrt og tidkrevende å utvikle det som skal til for å dra dit, og det trengs mer forskning på hvordan en liten gruppe mennesker takler å bare se hverandre i 3-6 måneder på vei dit, kanskje noen uker til noen måneder og så 3-6 måneder tilbake til jorda igjen. Vi snakker sannsynligvis en forpliktelse på 8-12 måneder minst, og da skal man være rimelig godt psykisk rustet. 

Anonymkode: bf065...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...