AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 Etter å ha lest så ser jeg at jeg sliter med plantar fascitt 😣 Gått slik i flere uke, usikker på om det er noe å gjøre med, burde jeg kontakte lege eller rett på kiropraktor, la det få sin gang? har noe tips om hva som hjalp dem Anonymkode: d1241...1b5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 Google har sikkert svaret til deg. Du har jo tydeligvis googlet på deg en diagnose, da klarer du vel å finne løsningen også. Anonymkode: d70fc...630 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Google har sikkert svaret til deg. Du har jo tydeligvis googlet på deg en diagnose, da klarer du vel å finne løsningen også. Anonymkode: d70fc...630 Er lite løsning-mye diffust . derfor vil jeg høre hva som funket for andre. er ikke slik at som med andre ting der man f.els får antibiotika så er man fin. Anonymkode: d1241...1b5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #4 Skrevet 7. februar 2021 Jeg fikk øvelser/hjelpemidler/tips av en fysioterapeut som jeg skulle gjøre. Ble å henvist for å sette kortisonsprøyte. Ble bra før jeg fikk kortisonsprøyten. Jeg ville ikke latt det gå sin gang, da det er andre ting som er veldig likt plantar fascitt, men krever annen behandling. Det kan å bli veldig langvarig, så viktig med tiltak. Anonymkode: af348...82d 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #5 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg fikk øvelser/hjelpemidler/tips av en fysioterapeut som jeg skulle gjøre. Ble å henvist for å sette kortisonsprøyte. Ble bra før jeg fikk kortisonsprøyten. Jeg ville ikke latt det gå sin gang, da det er andre ting som er veldig likt plantar fascitt, men krever annen behandling. Det kan å bli veldig langvarig, så viktig med tiltak. Anonymkode: af348...82d Ok takk! Da skal jeg kontakte fysio formå sjekke! Anonymkode: d1241...1b5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #6 Skrevet 7. februar 2021 Fysio/lege, pute til helen (fysio kan ihvertfakl anbefale rett til deg), øvelser, gode sko med demping, hyppig skovariasjon, og en sprøyte om alt annet ikke funker er nøkkelen. Har hatt det flere ganger selv uten å ha vært gravid, og har løst det hver gang ved å ha riktige sko og avlastning på helen med pute til helen. Har heldigvis sluppet sprøyte, men enkelte må ha det også - spesielt i en aktiv jobb. Anonymkode: e89f6...abe 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #7 Skrevet 7. februar 2021 Jeg har hatt det må i snart 3 år etter graviditeten. Skaff hjelp så fort du kan. Anonymkode: 83360...805 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #8 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har hatt det må i snart 3 år etter graviditeten. Skaff hjelp så fort du kan. Anonymkode: 83360...805 Å hjelp 🙈🙈 Anonymkode: d1241...1b5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #9 Skrevet 8. februar 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Å hjelp 🙈🙈 Anonymkode: d1241...1b5 Og jeg skaffet hjelp ganske fort altså. Oppdaget i julen og gikk til behandling fast fra februar. Anonymkode: 83360...805
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #10 Skrevet 8. februar 2021 Samme som over, har det ennå etter at jeg var gravid for 2,5 år siden. De har spesielle innlegg/såler man kan kjøpe. Og for meg hjalp det å ikke stå opp med en gang jeg våkner om morgenen. La kroppen våkne skikkelig først, før du står på de, da ble føttene mine i alle fall bedre gjennom dagen. Anonymkode: 0058a...2b7
Boomkat Skrevet 9. februar 2021 #11 Skrevet 9. februar 2021 Hei. Jeg er gravid i uke 28 og har plantar fascitt. Dette ble utredet av en manuellterapeut etter jeg hadde vært hos lege flere ganger. Legen mente jeg hadde hælputebetennelse. Anbefaler deg å gå til en manuellterapeut for å finne ut av det. Jeg er sykmeldt på grunn av dette, da jeg har en jobb som krever at jeg står rett opp å ned hele dagen. Det går ikke. Men hvordan tenker du at dette kan bli et problem ved fødsel? Du kan jo ligge å føde?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #12 Skrevet 9. februar 2021 Boomkat skrev (1 minutt siden): Hei. Jeg er gravid i uke 28 og har plantar fascitt. Dette ble utredet av en manuellterapeut etter jeg hadde vært hos lege flere ganger. Legen mente jeg hadde hælputebetennelse. Anbefaler deg å gå til en manuellterapeut for å finne ut av det. Jeg er sykmeldt på grunn av dette, da jeg har en jobb som krever at jeg står rett opp å ned hele dagen. Det går ikke. Men hvordan tenker du at dette kan bli et problem ved fødsel? Du kan jo ligge å føde? Jeg mener ikke at det har noe med fødsel å gjøre, men er redd det ikke går over etter fødsel. Anonymkode: d1241...1b5
Boomkat Skrevet 9. februar 2021 #13 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg mener ikke at det har noe med fødsel å gjøre, men er redd det ikke går over etter fødsel. Anonymkode: d1241...1b5 Åja. Nei beklager jeg leste litt fort! . Det er vanskelig å si. Jeg har allerede vært sykmeldt siden august! Og de sa det kunne gå over 18 måneder! Jeg har fått noen øvelser jeg gjør og såler til sko. Føler ikke dette hjelper meg. Jeg har fått beskjed om at hvile og ta det med ro skal hjelpe. Når babyen er ute, så sier de at vi kan prøve kortison sprøyter i føttene. Dette påvirker fosteret og derfor må jeg vente Men dette er ikke kjekt å jeg unner ingen det. Jeg ser fram til trilleturer med hun i magen og slikt. Men har en følelse at det ikke kommer til å bli sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå