AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 Jeg synes personlig dette er jævli irriterende Anonymkode: b30a1...06d 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 Jeg synes det er jævlig irriterende med folk som ikke klarer å skrive riktig. Et barn er veslevoksent. Flere barn er veslevoksne. Anonymkode: d78a0...94e 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 Gidder ikke gå å irritere meg over sånt, jeg.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #4 Skrevet 7. februar 2021 Hva mener du med veslevoksen? Ansvarlig, fornuftig og moden for alderen? Eller en besserwisser i full blomstring? Det første= kjempebra. Det andre= ufordragelig skitunge som bør pelle seg 10 meter vekk. Anonymkode: 38c87...f9f 5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #5 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes det er jævlig irriterende med folk som ikke klarer å skrive riktig. Et barn er veslevoksent. Flere barn er veslevoksne. Anonymkode: d78a0...94e Og jeg synes det er er jævlig irriterende med folk som ikke klarer å lese skikkelig før de slenger dritt. For det var slik TS hadde skrevet det. .....11 åringER som er veslevoksNE. Altså ikke en spesifikk 11 åring, men flere/alle 11 åringer. Anonymkode: 497da...d8e
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #6 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva mener du med veslevoksen? Ansvarlig, fornuftig og moden for alderen? Eller en besserwisser i full blomstring? Det første= kjempebra. Det andre= ufordragelig skitunge som bør pelle seg 10 meter vekk. Anonymkode: 38c87...f9f En besserwisser ja Anonymkode: b30a1...06d
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #7 Skrevet 7. februar 2021 Min stedatter var en «veslevoksen» 11-åring. En blanding av litt besserwisser og moden (som sikkert kom av at hun var eldst i en stooor søskenflokk) Nå er hun litt eldre, og blitt til en veldig ansvarlig og moden person. Eneste i sitt kull som har fast jobb etter skolen. Pliktoppfyllende og ansvarsfull har hun blitt. Anonymkode: 8cdd1...d36
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #8 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og jeg synes det er er jævlig irriterende med folk som ikke klarer å lese skikkelig før de slenger dritt. For det var slik TS hadde skrevet det. .....11 åringER som er veslevoksNE. Altså ikke en spesifikk 11 åring, men flere/alle 11 åringer. Anonymkode: 497da...d8e Les trådtittelen igjen, du. Morsomt når noen anklager andre for å ikke lese skikkelig når de ikke klarer det selv. Det var forresten en til skrivefeil som den du siterer ikke rettet, det skrives "elleveåring", ikke "11 åring". Hadde ungen vært 13 hadde det korrekte vært "13-åring", med bindestrek. Anonymkode: 06430...974 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #9 Skrevet 7. februar 2021 Herregud hva feiler dere som må kommentere rettskrivning her inne? 🤯 ser dere ikke at dere ødelegger tråder med den jævla kranglingen? Anonymkode: 4715c...257 12
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #10 Skrevet 7. februar 2021 Synes det er morsomt når det er andre sine barn 😅 Anonymkode: 97e2e...12a 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #11 Skrevet 7. februar 2021 Jeg synes det er litt trist. Tenker at foreldre burde la barna få være barn lengst mulig, og ikke oppdra dem til å bli små voksne. Anonymkode: ccf39...5b9 2
Gjest Maxwell Skrevet 7. februar 2021 #12 Skrevet 7. februar 2021 Synes det er helt greit, litt morsomt og. Men det morsomste som finnes er små barn som banner. Vet at det er dårlig å le av det, men det er umulig å ikke le 😂😂
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #13 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Herregud hva feiler dere som må kommentere rettskrivning her inne? 🤯 ser dere ikke at dere ødelegger tråder med den jævla kranglingen? Anonymkode: 4715c...257 Dette er ikke skrivefeil, handler ikke om rettskriving. Ordene er stavet riktig, men brukt feil. Bryr meg ikke om det hvis tråden er seriøs og saklig, men når det er sånne som dette her.... Anonymkode: d78a0...94e 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #14 Skrevet 7. februar 2021 Vi har et sånt nabobarn, det er både irriterende og litt komisk. Det er irriterende fordi han snakker på inn og ut pust om ting han tror han vet bedre enn alle andre, og komisk når han utleverer foreldrene sine, som i sommer da han sa vi hadde malt stua vår i helt feil farge fordi det «gjorde rommet mindre, og trakk fokuset bort fra utsikten». Det er så tydelig at han har hørt det hjemme, og foreldrene ble så flaue når han sa det🤣 Anonymkode: 2e162...e58 2
Chiyo Skrevet 7. februar 2021 #15 Skrevet 7. februar 2021 11 åringer er barn. Ja, noen ganger er barn irriterende, men de er barn. De vokser ut av det. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #16 Skrevet 7. februar 2021 Å være veslevoksen trenger ikke være negativt. Jeg fikk ofte høre at jeg var det, og det ble ofte dessverre ladet negativt fra spesielt min stemor. Jeg tror det kom av at jeg syntes skolen ble for enkel. Jeg var langt foran de fleste i både matte- og lesekunnskaper. Hadde andre interesser enn de fleste. Jeg forsto voksnes humor lenge før jeg burde ha gjort det. Men jeg lekte også med dukker/bamser og andre ting en god stund. Når jeg var 11-12 hadde jeg sluttet med det, fordi jeg drev med idrett. I det miljøet var jeg den yngste, og det ble til at jeg hang med de som var både 2-3-4 og 5 år eldre enn meg, allerede som 11-12 åring. Og det er svært stor forskjell på en 12 åring og en 16 åring. Allerede i barnehagen viste jeg tendenser til å bry meg mer om andre enn meg selv. Den jeg brukte mest tid sammen med, var en gutt med celebral parese. Jeg tilbrakte store deler av dagen med han, fordi ingen andre gjorde det. I dag driver jeg utdanning på masternivå, som første i familien. Jeg tror mine foreldre i dag ser på meg som en reflektert, omsorgsfull og tøff dame. Uff, jeg følte dette innlegget nesten ble som selvskryt, men det er ikke det som er poenget. Poenget er at barn som er veslevoksne, antakeligvis kommer raskere i puberteten og dermed utvikles kognitivt raskere. Anonymkode: 230a9...a31 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #17 Skrevet 7. februar 2021 Nesten halvparten av innleggene er kjekling om skrivefeil/feil bruk av ord/leseforståelse... En 11-åring er ikke en småunge lenger men en begynnende ungdom, og da er det helt normalt å være veslevoksen. Blir det altfor mye "besserwisser"-oppførsel går det an å si fra på en grei måte, f.eks. "Jeg hører hva du sier, men folk er forskjellige" eller noe i den duren. Anonymkode: 67e98...a44 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #18 Skrevet 7. februar 2021 Bryr meg overhode ikke. Anonymkode: bb0ea...673 1
Gjest Trynefaktor Skrevet 7. februar 2021 #19 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg synes det er jævlig irriterende med folk som ikke klarer å skrive riktig. Et barn er veslevoksent. Flere barn er veslevoksne. Anonymkode: d78a0...94e Haha. Enig med deg. Noen 11-åringer er modne, da blir de vel ofte veslevoksne da.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #20 Skrevet 7. februar 2021 Jeg var veslevoksen som barn. Altfor mye ansvar og altfor lite omsorg. Så jeg reagerer på negativt på det. Bedre å la barn vokse seg til i sitt eget tempo. Anonymkode: efd3e...0cf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå