Snusmuus Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 (endret) Min kjæreste har en kompis, veldig hyggelig kar men dama hans er en person jeg ikke tåler. Han drar ofte ut med kompisen å da er dama hans med også, han sier "Å da kan du å hun henge sammen å bli bedre kjent!" Når jeg har sagt at jeg ikke kan fordra henne, hun er en dårlig mor, å måten hun behandler barnet sitt på er ikke greit å jeg vil ikke se henne for da klikker jeg hvis jeg ser det. Jeg har prøvd å bli kjent med henne men nei... Min kjæreste syntes jeg er barnslig fordi jeg hadde blitt sint av måten hun behandler barnet sitt på. Han vil virkelig at jeg skal bli kjent med henne men jeg kan virkelig ikke, hun snakker kun om seg selv å alle problemene sine, hun går konstant å kaller 3-åringen sin for drittunge, kaster ofte lekene til barnet sitt foran barnet sitt for å få en reaksjon ut av barnet osv... Han sier også at hvis jeg blir sint på henne å viser det så vet han ikke hva han gjør, da blir nok han veldig sint på meg. Han lar ikke meg invitere den ene venninna mi over fordi han ikke liker henne å det har jeg respektert, men han skal på død og liv invitere de over når jeg sier at han kan gjerne gjøre det men da drar jeg bort å da blir han sint å snakker ikke med meg før dagen etter. Er det meg det er noe galt med? Eller går det ann å få det inn i hodet hans at hun er ikke en person jeg vil se? Beklager for rotete innlegg, jeg er ikke veldig flink med ord Endret 7. februar 2021 av Snusmuus
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 Skjønner godt at du ikke har sansen for den dama Anonymkode: ffe30...994 15
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 Jeg syns du gjør rett i å holde deg unna. Jeg hadde ikke ønsket å omgå henne selv. Anonymkode: 51cea...189 4
Gjest Blondie65 Skrevet 7. februar 2021 #4 Skrevet 7. februar 2021 Jeg tror du må innse at her er ikke problemet damen til kompisen til mannen din men mannen din. Enhver som mener det er ett sett regler som gjelder for dem selv og et annet som gjelder for andre bør revurderes.
Oslodamen Skrevet 7. februar 2021 #5 Skrevet 7. februar 2021 Jeg tenker at man uansett må lære seg å omgås hverandres venner av og til selv om man ikke liker dem, og så kan man heller prøve å minimere kontakten og bli enige om å gå tidlig, være flere sammen sånn at hun ikke blir så dominerende, ses i en sammenheng der det går an å komme seg litt unna etc. Derimot er det helt uakseptabelt og totalt respektløst at han krever noe av deg som han ikke etterlever selv. Det må du ikke finne på å godta. 11
Juniper Skrevet 7. februar 2021 #6 Skrevet 7. februar 2021 Blondie65 skrev (2 timer siden): Jeg tror du må innse at her er ikke problemet damen til kompisen til mannen din men mannen din. Enhver som mener det er ett sett regler som gjelder for dem selv og et annet som gjelder for andre bør revurderes. Dette! Vil legge til at man omgås gjerne de man «ligner», og når kjæresten din ikke har noen problemer med det damen sier og gjør så sier det veldig mye om han! 10
Gjest Fnuggolina Skrevet 7. februar 2021 #7 Skrevet 7. februar 2021 Jeg personlig hadde blitt med på flere besøk og dokumentert oppførselen hennes, gjerne på kamera - og så sendt bekymringsmelding til BV. Om denne kjæresten min hadde noe mot at jeg sendte bekymringsmelding hadde jeg byttet ham ut lett. Men hadde nok primært tenkt på barnet her fremfor at JEG måtte skjermes fra henne. Hun utøver vold mot barnet - hvorfor er hans reaksjoner det aller viktigste for deg? Blir det bedre om du slipper se det mer? 🤷♀️ Merkelig logikk på dere alle sammen. Jammen ikke så rart mange barn vokser opp med omsorgssvikt om alle er som dere tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #8 Skrevet 7. februar 2021 Fnuggolina skrev (1 time siden): Jeg personlig hadde blitt med på flere besøk og dokumentert oppførselen hennes, gjerne på kamera - og så sendt bekymringsmelding til BV. Om denne kjæresten min hadde noe mot at jeg sendte bekymringsmelding hadde jeg byttet ham ut lett. Men hadde nok primært tenkt på barnet her fremfor at JEG måtte skjermes fra henne. Hun utøver vold mot barnet - hvorfor er hans reaksjoner det aller viktigste for deg? Blir det bedre om du slipper se det mer? 🤷♀️ Merkelig logikk på dere alle sammen. Jammen ikke så rart mange barn vokser opp med omsorgssvikt om alle er som dere tenker jeg. Skulle man meldt til bv alle man ikke likte foreldrestilen til, hadde mange fått mye jobb... Anonymkode: ffe30...994 1
Gjest Fnuggolina Skrevet 7. februar 2021 #9 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skulle man meldt til bv alle man ikke likte foreldrestilen til, hadde mange fått mye jobb... Anonymkode: ffe30...994 Du leste åpenbart ikke hva hun beskrev. Moren utøver psykisk vold og omsorgssvikt foran andre. Hva tror du da hun gjør i frustrasjon alene?
~ m a u d e ~ Skrevet 7. februar 2021 #10 Skrevet 7. februar 2021 Snusmuus skrev (5 timer siden): hun går konstant å kaller 3-åringen sin for drittunge, kaster ofte lekene til barnet sitt foran barnet sitt for å få en reaksjon ut av barnet osv... Han sier også at hvis jeg blir sint på henne å viser det så vet han ikke hva han gjør, da blir nok han veldig sint på meg. Jeg hadde meldt fra til barnevernet om henne. Så hadde jeg dumpet den fyren du er sammen med. Du innser vel at sånne som han er MEDSKYLDIG i at barn blir behandlet dårlig, og at så lenge du finner deg i det han sier, og er passiv, så er du også det. Alle voksne som ikke griper inn når et barn lider, er medskyldig. Det kunne like gjerne vært de som kastet lekene og kalte ungen for drittunge. Og som voksen er det gjerne de som oppførte seg passivt, man hater mest. De som kunne og burde ha grepet inn, men som ikke gjorde det. Ikke vær den dama! Ikke vær den dama som ser at unger vokser opp med mishandling, uten å gripe inn! Ikke vær feig, ikke vær passiv - vær tøff! 10
Pinto2013 Skrevet 7. februar 2021 #11 Skrevet 7. februar 2021 Hva sier mannen din om oppførselen til denne dama, da? Spesielt om hvordan hun behandler barnet sitt? Høres kanskje krasst ut fra min side, men jeg tror ikke jeg hadde sett en framtid med en mann som tenker det er ok å behandle en 3-åring sånn. Da hadde jeg tenkt at vi har alt for forskjellige verdier til å være sammen. 4
Snusmuus Skrevet 7. februar 2021 Forfatter #12 Skrevet 7. februar 2021 1 minutt siden, Pinto2013 said: Hva sier mannen din om oppførselen til denne dama, da? Spesielt om hvordan hun behandler barnet sitt? Høres kanskje krasst ut fra min side, men jeg tror ikke jeg hadde sett en framtid med en mann som tenker det er ok å behandle en 3-åring sånn. Da hadde jeg tenkt at vi har alt for forskjellige verdier til å være sammen. Han er først irritert over hvordan hun gjør ting, så gir hun en shit grunn til hvorfor hun gjør det så er han ikke irritert lenger. jeg tror kanskje problemet er at han er den eneste vennen min kjæreste har igjen I livet sitt å er redd for å ødelegge det. 1
Snusmuus Skrevet 7. februar 2021 Forfatter #13 Skrevet 7. februar 2021 Kan en rappotere anonymt til bv? 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #14 Skrevet 7. februar 2021 Snusmuus skrev (1 minutt siden): Kan en rappotere anonymt til bv? Ja, men en bør begrunne det bedre enn å én gang ha omtalt ungen som drittunge og satt lekene litt hardt i golvet. Anonymkode: ffe30...994 3
Snusmuus Skrevet 7. februar 2021 Forfatter #15 Skrevet 7. februar 2021 Just now, AnonymBruker said: Ja, men en bør begrunne det bedre enn å én gang ha omtalt ungen som drittunge og satt lekene litt hardt i golvet. Anonymkode: ffe30...994 Ja selvfølgelig, hun gjør mer enn jeg har skrevet her 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #16 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, men en bør begrunne det bedre enn å én gang ha omtalt ungen som drittunge og satt lekene litt hardt i golvet. Anonymkode: ffe30...994 Nei, det er MER ENN godt nok. Anonymkode: 9d179...fb8 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #17 Skrevet 7. februar 2021 Fnuggolina skrev (4 timer siden): Merkelig logikk på dere alle sammen. Jammen ikke så rart mange barn vokser opp med omsorgssvikt om alle er som dere tenker jeg. Enig. Anonymkode: 9d179...fb8 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #18 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er MER ENN godt nok. Anonymkode: 9d179...fb8 Mange slitne foreldre har gjort noe liknende på en dårlig dag. Men om dette er sånn hun vanligvis alltid er mot barnet, eller verre, er det en annen sak. Anonymkode: ffe30...994 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #19 Skrevet 7. februar 2021 8 hours ago, Snusmuus said: (...) Han sier også at hvis jeg blir sint på henne å viser det så vet han ikke hva han gjør, da blir nok han veldig sint på meg. Han lar ikke meg invitere den ene venninna mi over fordi han ikke liker henne å det har jeg respektert, men han skal på død og liv invitere de over når jeg sier at han kan gjerne gjøre det men da drar jeg bort å da blir han sint å snakker ikke med meg før dagen etter. Dette er virkelig ikke bra. Han forlanger å bestemme alt og blir sint om han ikke får viljen sin, mens du ikke kan bli sint på venninna som er kjip mot ungen sin. Enig i at hun ikke høres ut som noen god mor, men han typen din høres i hvert fall ikke ut som noen god kjæreste. 6 minutter siden, Snusmuus said: (...) jeg tror kanskje problemet er at han er den eneste vennen min kjæreste har igjen I livet sitt å er redd for å ødelegge det. Hva skjedde med de andre vennene? Anonymkode: 83984...bd9 5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #20 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mange slitne foreldre har gjort noe liknende på en dårlig dag. Men om dette er sånn hun vanligvis alltid er mot barnet, eller verre, er det en annen sak. Anonymkode: ffe30...994 Ja? Det betyr ikke at det er OK. Mange foreldre utøver vold mot barn. Det er derfor man har et barnevern. Anonymkode: 9d179...fb8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå