AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #21 Del Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men er det ikke vanskelig å beregne dosen når man bruker flytende? Anonymkode: ea4d3...195 Nei, det er målestrek på pipetten. tetrao skrev (58 minutter siden): Litt på siden av temaet: Noen negative «effekter» av melatonin? Hangover, vektoppgang etc? Noen som vet og/eller har erfaringer? Hangover og vektoppgang får du ikke av melatonin. Kroppen produserer melatonin selv, det er et helt naturlig søvnhormon vi alle har i kroppen. Anonymkode: 621a0...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sneeljeeee Skrevet 11. desember 2022 #22 Del Skrevet 11. desember 2022 Det fungerte overhodet ikke på meg. Jeg lå våken i time etter time. Etter fem timer ga jeg opp og sto opp. Ble ikke noe søvn den natten. Neste natt lå jeg i fem timer da også uten å få sove, men så var jeg vel så utmattet etter ingen søvn natten før at jeg fikk meg et par timer på øyet før klokka ringte. Bare tull synes jeg, det virket ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #23 Del Skrevet 11. desember 2022 Melatonin ja...det som er "uten bivirkninger". Jeg tok det i en svært kort periode, minste dose (fra apotek), og ble dårligere enn alle sterke preparater jeg har tatt tidligere i livet. Ble vettskremt av bivirkningene, store hormonforstyrrelser i etterkant, og tok det aldri igjen. Mulig jeg har intoleranse for å tilføre kroppen hormoner på den måten, aner ikke. Mange sverger til det, men for den det hjelper for så må de mangle melatonin. Så hvis du opplever at det hjelper, så har du sikkert hatt en ubalanse mtp melatonin. Jeg prøvde andre såkalte "milde" preparater også, over tid. Men det ødela meg sånn at det gjorde vondt verre. Så jeg måtte finne bedre og mer skånsomme løsninger. F.eks påvirker maten vi spiser melatonin og søvn. Egg og fisk f.eks. Søvnen min ble mye bedre etter jeg begynte å spise dette ofte, men det tok litt tid. Anonymkode: 07379...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bovina sancta Skrevet 19. juli 2023 #24 Del Skrevet 19. juli 2023 Ja, det virker. Men man skal kun bruke det i kortere perioder for å få døgnrytmen på plass så kroppen klarer å sovne selv. Ellers kan man stå i fare for å bli psykologisk avhengig av dem. Altså, at man ikke får sove fordi man tror man trenger tablettene for å sovne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #25 Del Skrevet 2. juni 2024 Noen som har brukt det når de skal ut å fly langt? Jeg skal på en 13-timers flytur snart, og hadde vært deilig å kunne sove mesteparten av tiden 😅 Anonymkode: b613f...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #26 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Noen som har brukt det når de skal ut å fly langt? Jeg skal på en 13-timers flytur snart, og hadde vært deilig å kunne sove mesteparten av tiden 😅 Anonymkode: b613f...c95 Det hjelper ikke melatonin mot. Anonymkode: b6403...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #27 Del Skrevet 9. desember 2024 Jeg bruker ofte melatonin, det fungerer veldig bra for søvnen. Jeg kan fint sove i 20 timer. Men, jeg lurer på om det er det som tuller med hormonene mine? Jeg har aldri hatt så mye hår i ansiktet! Jeg er i overgangsalderen og, men jeg får medisiner for det. Jeg napper hår i timesvis hver dag fra ansiktet. Jeg er bare 40 år. Jeg bruker kun melatodin ellers. Og alkohol da (øl). Jeg ser ut som en ape i ansiktet Anonymkode: ad680...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #28 Del Skrevet 9. desember 2024 Fungerte ikke for meg. Forsøkte dråper. Synes håret ble noe tykkere. Aner ikke om det kan ha sammenheng. Anonymkode: 871c1...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #29 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg bruker ofte melatonin, det fungerer veldig bra for søvnen. Jeg kan fint sove i 20 timer. Men, jeg lurer på om det er det som tuller med hormonene mine? Jeg har aldri hatt så mye hår i ansiktet! Jeg er i overgangsalderen og, men jeg får medisiner for det. Jeg napper hår i timesvis hver dag fra ansiktet. Jeg er bare 40 år. Jeg bruker kun melatodin ellers. Og alkohol da (øl). Jeg ser ut som en ape i ansiktet Anonymkode: ad680...121 Jeg fikk så vanvittig vondt i mellomgulvet, begynte å blø ut av vagina og fikk elveblest. Første gangen så jeg ikke sammenhengen men etter 2 ganger skjønte jeg det. Har aldri opplevd lignende og syntes det er veldig merkelig? Anonymkode: 0eb30...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #30 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 7.2.2021 den 9.07): Hei! Jeg har det siste året sletet utrolig med søvnen. Bruker lang tid på å sovne og våkner flere ganger i løpet av natten, gjerne 7-8 ganger. Det ble ekstremt de siste ukene, da sovnet jeg ikke før 6-7 på morningen og sov ikke mer enn 4 timer i gjennomsnitt. Men så kjøpte jeg melatonin 1mg, uten resept på apotek. Hadde ingen forventning om at det skulle funke, men det funker jo som bare det?😟 Har tatt det to netter på rad der jeg sov 9 timer (!) første natten og våknet kun 3 ganger. I natt sov jeg 7 timer og våknet kun 1 gang! Så det jeg lurer på er om det faktisk funker eller om det er andre faktorer?😅 Kan ikke tro at det skal funke så bra? Anonymkode: ec140...123 God effekt av flytende. Kjøper på kolonial. 80 kr. Tar noen doser da. Anbefales. Anonymkode: 8d6b6...fe2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå