Gjest Håpløs Skrevet 17. august 2005 #1 Skrevet 17. august 2005 Jeg er ikke verdens beste på å lage mat, derfor lurer jeg på om det fins noe lett romantisk mat å lage til . Jeg har planlakt en romantisk aften med typen men er ikke sikker på hvilken mat jeg kan lage til... Noen tips? på forhånd takk
Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2005 #2 Skrevet 17. august 2005 Noe man kan spise pent ihvertfall, ikke fex taco som jo er relativt klinete.....
Arkana Skrevet 17. august 2005 #3 Skrevet 17. august 2005 Alt kan vel fungere som romantisk middag. Samboeren min blir i allefall veldig glad for biff (selv om visse matsnobber kanskje ville rynke på nesen av det ). Bakt potet med masse kryddersmør eller fløtegratinerte poteter til er veldig godt. Diverse grønnsaker, soppstuing og en god saus. Det tror jeg de fleste menn ville sette pris på. Ellers kan du jo lage alt fra lasagne og gryterett til noe helt enkelt som reker (eller annen type skalldyr) med godt tilbehør. Mat som spises med fingrene er veldig sexy! Eller hva med helstekt kylling? Fyll den med masse godsaker og stek i ovnen, så har du diverse grønnsaker og poteter i formen som stekes sammen med kyllingen og serverer med en god saus til. Og så en god dessert da, noe så enkelt som fruktsalat (med krydret sukkerlake) og pisket krem/kesam til. Eller hvis middagen var ganske lett kan du ha noe litt tyngre som sjokoladefondant til dessert. Eller f.eks. ostekake eller iskrem med varme bær?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå