Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt er nok en søvnløs natt, var ute med noen venner tidligere i kveld, og en av disse vennene har jeg hatt sterke følelser for i flere år, men de har blitt gradevis sterke det siste halve året. Nå er følelsene så sterke at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

Problemet er at vi begge er gutter, og vi har begge vokst opp i et kristent samfunn hvor homofili blir sett på som galt. Derfor tørr jeg ikke å si hva jeg føler, i tillegg for at jeg er redd for å miste han om han ikke føler det samme. 

Vet at jeg ikke får støtte hos foreldrene mine, og at de aldri ville akseptert han, samme kan vel sies om han sine foreldre. 

Jeg klarer ikke mer nå :cry3:

Anonymkode: ea9a0...ae6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I det minste slutt å tenk på foreldrene deres og det der. Og om du ikke kan si det rett ute, så kanskje du kan teste han litt og i såfall tulle det bort om han ikke er med på det. Prøv å flørte med han litt.. Du vet ikke før du prøver. 

Anonymkode: bda5a...7f9

• Liker 1
Skrevet

Tror du han liker gutter da? 

Anonymkode: 72eb4...5df

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du han liker gutter da? 

Anonymkode: 72eb4...5df

Vel har jo skjedd en del ting mellom oss som får meg til å lure. 

Men jeg er så redd, fordi vi begge er opplært at det er galt. Da hjelper det jo ikke om han liker gutter dersom han ikke tørr. 

Sliter veldig på meg, vet ikke engang om han har skjønt at jeg har følelser for han.....

Skrevet

Ikke undervurder foreldrene dine:) Min mor er pinsevenn. Og jeg har alltid hørt negative ting om homofile i oppveksten. Det var fysj, fysj! Grudde meg enormt mye til å fortelle dem at jeg var skeiv.  Og holdt kjæresten min hemmelig for dem ganske lenge.  Men da jeg kom ut av skapet, så endret alt seg. Hun syns det var helt greit, og har aldri hatt problemer med det. Og etter hun fikk vite det, så forsvarer hun meg som en løve når homofili er oppe til debatt i menigheten 🤭

• Liker 1
Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Min mor er katolikk. Tok det greit når jeg kom ut. Ble og faktisk sammen med en venn av meg. Prat med han først hvertfall, tør å ta skrittet. Heier på dere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel har jo skjedd en del ting mellom oss som får meg til å lure. 

Men jeg er så redd, fordi vi begge er opplært at det er galt. Da hjelper det jo ikke om han liker gutter dersom han ikke tørr. 

Sliter veldig på meg, vet ikke engang om han har skjønt at jeg har følelser for han.....

Kan du spørre han om hva han mener om homofili? Fortell han om noe "homofilt" f.eks og spør hva han tenker om det? Er jo litt å gå rundt grøten men, kanskje et lettere sett å begynne..?

Anonymkode: bda5a...7f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...